728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۹۲هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۹۲هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

بهشت زهرا: در تهران به‌طور متوسط ۱۷۰نفر در روز متوفیان کرونایی داریم، ۷۷هزار جانباخته در ۱۵ماه

  • رئیسی: ما نباید فکر کنیم ویروس از هند، آفریقا و برزیل به ایران بیاید و این احتمال وجود دارد که در ایران ویروس جهش پیدا کند.
  • زالی: ۱۲۰۰نفر در تهران بستری شدند که ۲۵۰نفرشان درICU هستند. در مجموع ۶۹۹۲بستری داریم که ۱۵۰۰نفر در ICU هستند.
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: در ۲۴ساعت گذشته ۲۴۶بیمار بستری و ۲۲۵بیمار مرخص شد. طی ۲۴ساعت اخیر ۳۷بیمار جان‌باخته‌اند.
  • کمیته علمی ستاد کرونا در خراسان رضوی: مرگ و میر روزانه در موج سوم ۶۱نفر و در موج چهارم به ۲۸نفر رسید.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۲۸اردیبهشت۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۹۲هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۱۹۴۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۰۹۰۸نفر، در البرز به ۸۰۶۸نفر، در اصفهان به ۱۹۳۷۵نفر، در تهران به ۶۷۹۹۶نفر، در خراسان جنوبی به ۲۷۴۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۷۸۶۰نفر، در خراسان شمالی به ۴۲۶۳نفر، در خوزستان به ۱۸۰۹۹نفر، در سیستان و بلوچستان به ۶۶۸۶نفر، در فارس به ۹۵۴۷نفر، در کرمان به ۶۵۴۸نفر، در کرمانشاه به ۵۷۷۴نفر، در گیلان به ۹۹۱۶نفر، در لرستان به ۱۱۸۴۰نفر، در مرکزی به ۶۰۸۸نفر و در هرمزگان به ۳۴۳۰نفر رسیده است.

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «نباید فکر کنیم قرار است ویروس از هند، آفریقای جنوبی و برزیل بیاید. این احتمال وجود دارد که در ایران ویروس جهش پیدا کند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۲۸ اردیبهشت۱۴۰۰).

در تهران، سعید خال مدیر عامل بهشت زهرا گفت: «روزانه به‌طور متوسط۲۰۰ فوتی در بهشت زهرا پذیرش می‌شد که با شیوع کرونا برخی روزها به ۴۰۰نفر رسید؛ به‌طور متوسط ۱۷۰نفر در روز متوفیان کرونایی داریم. ۴۰درصد فوتی‌های کرونا در تهران اتفاق افتاده» (ایرنا ۲۸ اردیبهشت۱۴۰۰). به این ترتیب بنا به‌گفته مدیر بهشت زهرا در ۱۵ ماهی که از شروع کرونا می‌گذرد، بیش از ۷۷هزار بیمار کرونایی در تهران جان‌باخته‌اند.

زالی رئیس ستاد کرونا در تهران با اشاره به‌وجود آلودگی همگن در ۲۲ منطقه تهران گفت: «با کنترل قطعی بیماری هنوز فاصله داریم. در ۲۴ساعت گذشته با افزایش بستریها روبه‌رو بودیم، در این مدت ۱۲۰۰نفر بستری شدند که ۲۵۰نفر آنها در ICU هستند. در مجموع ۶۹۹۲ بستری داریم که ۱۵۰۰نفر در ICU هستند. در تهران بیشتر از جا‌های دیگر با موج‌های کرونا روبه‌رو هستیم. امروز در استانهایی مثل سیستان و بلوچستان یا هرمزگان شاهد افزایش بستری هستیم که نشان می‌دهد مبادی جنوبی و جنوب شرق از کانون‌های بالقوه هستند و تهران نیز به‌علت این‌که مقصد بسیاری از سفر‌های کشوری است، مستعد آلودگی است» (خبرگزاری آریا ۲۸ اردیبهشت۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، رئیس کمیته علمی ستاد کرونا اعلام کرد: میزان مرگ و میر روزانه کرونا در استان در موج سوم به ۶۱نفر و در موج چهارم به ۲۸نفر رسید. ۴۳ تا ۵۰درصد فوتیهای طی ۴۸ساعت اول بستری رخ داده است» (ایرنا ۲۷اردیبهشت ۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته حالیکه ۲۴۶بیمار کرونایی بستری شدند ۲۲۵بیمار مرخص شد و۳۷ بیمار مبتلا به کرونا جان‌باخته‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۸ اردیبهشت۱۴۰۰).

به گزارش دانشگاههای پزشکی در ۲۴ساعت گذشته ۲۴بیمار کرونایی در البرز، ۱۵بیمار در فارس و ۱۱بیمار در آذربایجان غربی جان باختند (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۸ اردیبهشت۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۱۸ مه ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30897861-a6d5-4fcb-a8e6-1de6303a7f35"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات