728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۹۰هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۹۰هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

 

  • توکلی: در تهران کماکان در وضعیت قرمز به سر می‌بریم. هنوز ۷هزار بیمار بستری کرونایی داریم و بروز موج پنجم بیماری، با وجود گونه‌های جهش‌یافته کاملاً محتمل است.
  • رئیسی: ۶۰مورد ویروس هندی و آفریقایی در کشور شناسایی شده است، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی باید بیش‌از‌پیش مراقبت کنند.
  • مردانی: مراجعات بیماران به بیمارستانها کماکان زیاد است. اگر رعایت پروتکل‌ها اتفاق نیفتد، موج پنجم آغاز خواهد شد.
  • محرز: شرکت برکت و سایر شرکت‌های تولید واکسن کرونا هنوز به تولید نرسیده‌اند و فعلاً لازم است برای کووید واکسن وارد کنیم.
  • دانشگاههای پزشکی: در ۲۴ساعت گذشته، ۲۵بیمار کرونایی در اصفهان و ۲۱بیمار در البرز و ۲۱بیمار در فارس جانباخته‌اند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۲۶اردیبهشت۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۹۰هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۱۸۵۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۰۸۲۳نفر، در البرز به ۷۹۵۸نفر، در اصفهان به ۱۹۲۰۰نفر، در تهران به ۶۷۴۷۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۳۸۰نفر، در خراسان رضوی به ۱۷۷۷۰نفر، در خوزستان به ۱۷۹۴۹نفر، در سمنان به ۵۰۴۵نفر، در فارس به ۹۴۲۲نفر، در قم به ۹۴۸۵نفر، در کرمان به ۶۵۰۸نفر، در کرمانشاه به ۵۷۴۴نفر، در گیلان به ۹۸۸۱نفر، در لرستان به ۱۱۷۸۵نفر، در هرمزگان به ۳۴۰۰نفر و در یزد به ۴۹۵۲نفر رسیده است.

 

روز گذشته روحانی اعلام کرد: «ما در موج چهارم، قطعاً عبور کردیم یعنی همه جا به پیک رسیدیم و از پیک عبور کردیم و در مسیر شرایط نزولی هستیم» و امروز نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «پیک چهارم کرونا را مهار کردیم. منحنی پیک چهارم کرونا در سراسر کشور سر به فرود آورده است». این در حالیست که آمار جان‌باختگان طبق آمار مهندسی شده وزارت بهداشت روز گذشته ۲۰۰تن و امروز ۳۰۳تن اعلام شد و شمار مبتلایان جدید روز گذشته ۷۷۲۳نفر و امروز۱۱۲۹۱ نفر اعلام شده است.

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا از شناسایی ۶۰مورد ویروس هندی و آفریقایی در کشور خبر داد و گفت سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، خوزستان و حتی خراسان جنوبی باید بیش‌از‌پیش مراقبت کنند» (همشهری ۲۶اردیبهشت ۱۴۰۰).

مردانی، عضو ستاد کرونا گفت: «مراجعات بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستانها کماکان زیاد است. اگر رعایت پروتکل‌ها اتفاق نیفتد، موج پنجم کرونا در کشور آغاز خواهد شد» (ایسنا ۲۶اردیبهشت ۱۴۰۰).

محرز گفت: «شرکت برکت و سایر شرکت‌های تولید واکسن کرونا هنوز به تولید نرسیده‌اند و تا زمانی که واکسنهای ایرانی به تولید انبوه برسند، لازم است برای کووید واکسن وارد کنیم» (خبرگزاری قضاییه رژیم ۲۶اردیبهشت ۱۴۰۰).

در تهران، توکلی، معاون ستاد کرونا گفت: «در تهران کماکان در وضعیت قرمز به سر می‌بریم. ما هر روز حدود هزار بیمار را بستری می‌کنیم. هنوز ۷هزار بستری کرونایی داریم و با توجه به‌وجود گونه‌های جهش‌یافته وقوع موج پنجم کاملاً محتمل است (ایسنا ۲۶ اردیبهشت۱۴۰۰).

هاشمیان، متخصص عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: «ما باید کشور را به سمت واکسیناسیون پیش ببریم، اگر شهری قرار است قرنطینه شود، به‌سرعت باید این اتفاق بیفتد، محدودیت‌های ساعتی و شبانه دیگر تأثیری ندارد. شیوع کرونا بعد از انتخابات مجلس آغاز شد. بعد از برگزاری انتخابات به‌طور قطع پیک پنجم اتفاق خواهد افتاد... قطعاً به پیک‌های بعدی هم می‌رسیم و برگزاری مراسم پیش از انتخابات هم به‌وقوع آن سرعت می‌بخشد» (ایرنا ۲۵اردیبهشت ۱۴۰۰).

به گزارش دانشگاههای پزشکی در ۲۴ساعت گذشته، ۲۵بیمار کرونایی در اصفهان (بجز کاشان) و ۲۱بیمار در البرز و ۲۱بیمار در فارس جانباخته‌اند. اینها شامل کسانی است که در بیمارستان فوت شده و تست کرونای آنها مثبت بوده است (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۶اردیبهشت ۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶ اردیبهشت۱۴۰۰ (۱۶مه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b30276f6-6cb3-450a-93b7-2dbadc57ecc6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات