728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۸۴هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۸۴هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

 

  • جهانپور گفت روزانه ۱۰۵هزار تزریق واکسن در کشور انجام می‌شود. اگر این وضع ادامه یابد واکسیناسیون ۳سال طول می‌کشد.
  • نماینده مجلس ارتجاع: تعدادی از واکسن‌ها از زنجیره رسمی توزیع خارج شده و در بازار سیاه تا ۲۵میلیون تومان به فروش می‌رسد.
  • دانشگاه پزشکی تبریز: ۱۴۴۲بیمار کرونایی در آذربایجان شرقی بستری هستند که حال ۲۰درصد آنها وخیم است.
  • دانشگاه پزشکی شیراز: بستری ۲۹۶بیمار جدید مبتلا به کرونا در روز گذشته در استان، زنگ خطر جدی را در استان به صدا درآورد.
  • مرکز بهداشت گیلان گفت: در زمان حاضر آمار بیمار مبتلا به کرونا در این استان نسبت به اسفندماه ۲برابر شده است.
  • دانشگاه پزشکی زنجان: درصد PCR مثبت نشان می‌دهد گردش ویروس در جامعه بالا است و خطر بازگشت به سطح بالاتری از درگیری با ویروس زیاد است. ممکن است واکسیناسیون یک‌سال طول بکشد.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۰اردیبهشت۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۸۴هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۱۶۰۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۰۵۶۳نفر، در البرز به ۷۶۴۳نفر، در اردبیل به ۳۶۲۷نفر، در اصفهان به ۱۸۶۹۵نفر، در ایلام به ۳۰۲۶نفر، در تهران به ۶۵۸۰۱نفر، در خراسان جنوبی به ۲۶۸۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۷۵۰۰نفر، در خراسان شمالی به ۴۱۸۳نفر، در خوزستان به ۱۷۴۸۹نفر، در زنجان به ۳۱۳۰نفر، در فارس به ۹۰۵۲نفر، در قم به ۹۳۹۵نفر، در کردستان به ۴۹۰۲نفر، در کرمان به ۶۳۷۳نفر، در کرمانشاه به ۵۶۶۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۲۱۹نفر، در گلستان به ۷۰۲۰نفر، در مازندران به ۱۱۶۷۵نفر، در مرکزی به ۵۹۲۸نفر، در هرمزگان به ۳۳۱۵نفر و در همدان به ۶۳۹۳نفر رسیده است.

 

پاشایی نماینده مجلس ارتجاع گفت: «بیش از ۳میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است، نزدیک به ۱میلیون و ۴۰۰هزار دوز تزریق شده است. متأسفانه تعدادی از واکسن‌ها از زنجیره رسمی توزیع خارج شده و با مبالغ هنگفت در بازار سیاه به فروش رسیده است؛ هر واکسن آسترازنکا در بازار سیاه تا ۲۵میلیون تومان به فروش می‌رسد، متأسفانه در برخی از مناطق با جانمایی افراد فاقد اولویت در لیست‌های تزریق در مراکز بهداشتی و بیمارستانها روبه‌رو هستیم» (اقتصاد نیوز ۲۰اردیبهشت۱۴۰۰).

جهانپور، مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت امروز تأکید کرد روزانه ۱۰۵هزار واکسن در کشور تزریق می‌شود که اگر این روال ادامه پیدا کند سه سال طول می‌کشد تا ۶۰درصد جمعیت دو دوز واکسن دریافت کنند.(انتخاب ۲۰اردیبهشت۱۴۰۰)

در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه پزشکی تبریز گفت: «۱۴۴۲ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که حال ۲۰درصد آنها وخیم است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰اردیبهشت۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «۱۹۱۸ بیمار کرونایی به جز کاشان و آران و بیدگل در استان بستری هستند، ۳۸۹نفر در ICU نگهداری می‌شوند. طی ۲۴ساعت گذشته ۲۴بیمار جان خود را از دست داده‌اند» (ایمنا ۲۰اردیبهشت۱۴۰۰).

در فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «بستری ۲۹۶بیمار جدید کرونایی در روز گذشته در استان، زنگ خطر جدی را به صدا درآورد. ۱۹۴۹نفر در استان بستری هستند که ۲۸۹نفر آنها در ICU، هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۲۲نفر جان باختند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰اردیبهشت۱۴۰۰).

در زنجان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «درصد PCR مثبت نشان می‌دهد که هم‌چنین گردش ویروس در جامعه بالا است و خطر بازگشت به سطح بالاتری از درگیری با ویروس هم‌چنان بالا است. ممکن است واکسیناسیون یک‌سال طول بکشد» (ایلنا ۲۰اردیبهشت۱۴۰۰).

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «۱۶ بیمار کووید۱۹ طی ۲۴ساعت گذشته جان باختند. هم‌اکنون ۹۵۹بیمار کووید۱۹ در بیمارستانهای استان البرز تحت درمان و مراقبت پزشکی قرار دارند» (ایرنا ۲۰اردیبهشت ۱۴۰۰).

در گیلان، مدیر مرکز بهداشت گفت: «وضعیت بسیار شکننده است. ۵۲۳بیمار کرونایی بستری می‌باشند که ۱۰۷نفر در ICU هستند. آمار بیماران نسبت به "اسفندماه" پارسال نزدیک به دو برابر شده است» (ایرنا ۲۰اردیبهشت ۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰اردیبهشت۱۴۰۰ (۱۰مه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f3d87387-c29f-4091-9e03-78f62c9e5797"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات