728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۷۵هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۷۵هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

 

  • رئیسی: بخش خصوصی می‌تواند واکسن آمریکایی مدرنا را از آلمان یا هلند خریداری کند و فقط واردات واکسن تولید شده در آمریکا و انگلیس ممنوع است
  • مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی: در روزهای نخست سال‌جاری ۲ تا ۳فوتی در روز داشتیم. امروز فوتیها ۱۷ تا ۱۹نفر در روز است.
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: به جز منطقه کاشان ۲۲۶۴بیمار بستری هستند. ۳۹۰بیمار در ICU هستند. در ۲۴ساعت گذشته نیز ۳۲نفر جان خود را از دست داده‌اند
  • دانشگاه پزشکی شیراز: طی ۲۴ساعت گذشته ۳۰بیمار مبتلا به کرونا جان باختند. هم‌اکنون ۲۰۵۳بیمار بستری هستند که از این تعداد ۳۲۱نفر در ICU هستند
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: ۱۲۸۵بیمار کرونایی بستری و ۲۵۶تن در ICU هستند. در شبانه روز گذشته ۲۲نفر جان باختند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۱۳اردیبهشت۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۷۵هزار و ۸۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۱۲۸۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۰۲۶۸نفر، در البرز به ۷۲۸۳نفر، در اردبیل به ۳۴۸۷نفر، در اصفهان به ۱۸۰۹۰نفر، در بوشهر به ۲۸۶۹نفر، در تهران به ۶۳۴۷۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۲۵۵نفر، در خراسان رضوی به ۱۷۱۵۰نفر، در خوزستان به ۱۶۸۵۹نفر، در سمنان به ۴۸۵۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۶۳۲۱نفر، در فارس به ۸۵۶۷نفر، در قزوین به ۳۲۰۹نفر، در کردستان به ۴۷۷۲نفر، در کرمان به ۶۲۱۹نفر، در گیلان به ۹۵۷۶نفر، در لرستان به ۱۱۴۵۳نفر، در مازندران به ۱۱۴۵۰نفر، در هرمزگان به ۳۲۰۰نفر و در همدان به ۶۲۲۸نفر رسیده است.

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا در مورد خرید واکسن آمریکایی که توسط خامنه‌ای ممنوع اعلام شده بود گفت: «اگر برند واکسنی آمریکایی باشد و در کشور دیگری تولید شود ما اجازه خرید این واکسن را می‌دهیم و به‌عنوان مثال بخش خصوصی می‌تواند واکسن آمریکایی مدرنا را از آلمان یا هلند خریداری کند و فقط واردات واکسن تولید شده در آمریکا و انگلیس ممنوع است» (انتخاب ۱۳اردیبهشت۱۴۰۰).

در اصفهان سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت به جز منطقه کاشان «در ۲۴ساعت اخیر ۱۳۴۲بیمار مبتلای قطعی به کرونا بودند که ۳۲۳بیمار بستری شده‌اند. در حال حاضر در مجموع ۲۲۶۴نفر بستری هستند که از این تعداد ۳۹۰نفر در ICU هستند. در ۲۴ساعت اخیر ۳۲بیمار کرونایی در اصفهان جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳اردیبهشت۱۴۰۰).

در فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «طی ۲۴ساعت گذشته ۳۰بیمار مبتلا به کرونا در فارس جان‌باخته و اکنون مجموع جان‌باختگان کرونا در فارس به ۴۰۹۷نفر رسیده است. هم‌اکنون ۲۰۵۳بیمار کرونایی در استان بستری هستند، از این تعداد، ۳۲۱بیمار در ICU هستند» (ایسنا ۱۳اردیبهشت۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «۱۲۸۵تن بر اثر ابتلاء به کرونا بستری‌اند که ۲۵۶تن در ICU و ۶۶تن از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند. در شبانه روز گذشته ۲۲نفر جان باختند و شمار جان‌باختگان به ۴۲۲۳نفر رسید» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳اردیبهشت۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، مدیر مرکز بهداشت گفت: «در روزهای نخست سال‌جاری دو تا سه فوتی داشتیم، در حال حاضر فوتی‌های کرونا ۱۷ تا ۱۹نفر در روز است. در آن زمان حدود ۱۰درصد آزمایش‌های کرونا مثبت بود الآن ۳۰ تا ۳۵درصد مثبت می‌شود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳اردیبهشت۱۴۰۰).

در اردبیل، رئیس دانشگاه پزشکی از جان باختن ۱۳بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته خبر داد و گفت: «۷۶نفر در بخش ICU استان بستری هستند که حال عمومی آنان وخیم است. در هفته‌های اخیر شیوع این بیماری به داخل خانه‌ها کشیده شده به‌طوری که تمامی اعضای خانواده به این بیماری مبتلا می‌شوند» (خبرگزاری حکومتی مهر۱۳اردیبهشت۱۴۰۰).

در یزد، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «امروز آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا به ۵۲۸نفر رسید. از این تعداد ۱۰۸نفر به‌دلیل وخامت حالشان در بخش ICU تحت درمان قرار گرفته‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر۱۳اردیبهشت۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳اردیبهشت۱۴۰۰ (۳مه۲۰۲۱)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7baf8490-3774-4c52-92d4-090460c6c2e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات