728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۷۴هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۷۴هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

ستادکرونا: در اوج پیک‌سوم در یک روز ۲۳هزار بستری داشتیم در حالی که در این پیک به ۵۰هزار نفر رسیدیم

 

  • رئیسی: روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰هزار نفر به مراکز سرپایی مراجعه می‌کنند. ارتفاع قله پیک چهارم دو برابر پیک‌ سوم است. چندین مورد ویروس آفریقای جنوبی در جنوب کشور شناخته شده، چند نفر کرونا هندی هم داشتیم که منتظر جواب تست آنها هستیم
  • شورای شهر تهران: اتباع افغانستانی به‌دلیل نداشتن کد ملی امکان تزریق واکسن را ندارند، اگر نمی‌توان به پاکبانان واکسن تزریق کرد، چطور می‌توان این اتباع را به کار مشغول کرد
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: به‌جز منطقه کاشان هم‌چنان ۲۲۹۹بیمار بستری هستند. ۳۷۴بیمار در ICU هستند. در ۲۴ساعت گذشته نیز ۲۷نفر جان خود را از دست داده‌اند
  • دانشگاههای پزشکی مازندران و بابل: در حال حاضر ۱۱۵۲بیمار بستری که از این تعداد ۲۷۰نفر در بخش‌های ICU بستری هستند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۲اردیبهشت۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۷۴هزار و ۵۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۱۲۳۸نفر، در البرز به ۷۲۳۳نفر، در اصفهان به ۱۸۰۰۰نفر، در ایلام به ۲۸۲۶نفر، در تهران به ۶۳۱۲۱نفر، در خراسان جنوبی به ۲۷۰۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۷۱۰۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۰۷۸نفر، در خوزستان به ۱۶۷۶۴نفر، در زنجان به ۳۰۲۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۶۲۸۶نفر، در فارس به ۸۵۰۲نفر، در قم به ۹۲۶۰نفر، در کرمان به ۶۱۸۴نفر، در کرمانشاه به ۵۵۰۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد  به۲۱۴۴ نفر، در گلستان به ۶۸۸۵نفر، در گیلان به ۹۵۴۱نفر، در لرستان به ۱۱۴۰۸نفر، در مازندران به ۱۱۴۲۰نفر، در مرکزی به ۵۷۴۳نفر، در همدان به ۶۲۰۳نفر و در یزد به ۴۷۷۲نفر رسیده است.

 

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا درباره وضعیت بیمارستانها، گفت: «هنوز بیمارستانها مملو از بیمار است و پذیرش بیمار غیر اورژانسی نداریم‌. در اوج بیماری پیک‌ سوم در یک روز ۲۳هزار بیمار بستری داشتیم در حالی که در این پیک به روزانه ۵۰هزار رسیدیم. روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰هزار نفر به سطح یک خدمات ما و مراکز سرپایی مراجعه می‌کنند. قله بیماری را پیدا کردیم که دو برابر ارتفاع قله پیک ‌سوم ارتفاع دارد. اکنون در حال عبور از قله هستیم. ۱۵استان سیر نزولی دارند، ۱۰استان به قله رسیدند اما ۵استان از جمله تهران نزدیک به قله هستند. هنوز ۱۹۸شهر قرمز داریم. هم‌چنین چندین مورد ویروس آفریقای جنوبی در جنوب کشور ما شناخته شده است. چند نفر کرونا مثبت هندی هم داشتیم که منتظر جواب تست آنها هستیم تا برایمان مشخص شود ویروس هندی هم به کشور رسیده یا خیر» (ایسنا ۱۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

در تهران، نظری، عضو شورای شهر تهران «با طرح این پرسش که اگر واکسیناسیون بر اساس عناوین شغلی صورت می‌گیرد، چرا میان پاکبانان ایرانی و غیرایرانی تفاوت قائل شده‌اند، گفت: ظاهراً اتباع افغانستانی به‌دلیل نداشتن کد ملی امکان تزریق واکسن را ندارند، اگر نمی‌توان به آنها واکسن تزریق کرد، چطور می‌توان به کار مشغول کرد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۲اردیبهشت۱۴۰۰).

در اصفهان سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت به جز منطقه کاشان «هم‌چنان ۲۲۹۹بیمار بستری هستند. ۳۷۴بیمار در ICU هستند. در ۲۴ساعت گذشته نیز ۲۷نفر جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۲اردیبهشت۱۴۰۰).

 

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «۳۱بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ساعت گذشته در این استان جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان به ۳۵۷۸نفر رسیده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۲اردیبهشت۱۴۰۰).

 

در لرستان، «دبیر ستاد کرونا با اشاره به ثبت ۵۱۱ ابتلای جدید به کرونا و ۱۴فوتی در این استان، گفت: ۱۰۳۶بیمار در مراکز درمانی بستری هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۲اردیبهشت۱۴۰۰).

 

در کرمانشاه رئیس ستاد کرونا گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۳بیمار کرونایی فوت شدند و ۱۸۱بیمار جدید بستری شده و ۱۵۶نفر ترخیص شدند. هم‌اکنون ۷۵۲بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند» (ایسنا ۱۲اردیبهشت۱۴۰۰).

در مازندران «بر اساس اعلام دانشگاههای پزشکی مازندران و بابل در حال حاضر ۱۱۵۲بیمار در استان بستری هستند که از این تعداد ۲۷۰نفر در ICU هستند» (ایسنا ۱۲اردیبهشت۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲اردیبهشت۱۴۰۰ (۲مه۲۰۲۱)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/596a166b-8663-4392-a3a5-403f84893f44"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات