728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۷۳هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۷۳هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

 

  • روحانی وقیحانه مردم را عامل بحران کرونا خواند و گفت: «اگر با موج پنجمی مواجه شویم به‌خاطر عدم مراعات اصول بهداشتی است»
  • رئیسی: ۶ استان تهران، البرز، قزوین، خراسان جنوبی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان طی روزهای آینده احتمالاً به اوج بیماری برسند. استانهای جنوبی در معرض خطر ویروس‌های جهش‌یافته به‌ویژه ویروس آفریقای جنوبی هستند
  • مدیرکل دفتر امور توانبخشی سازمان بهزیستی: واکسیناسیون مرحله اول مراکز توانبخشی ۷۵روز طول خواهد کشید
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: ۲۲۲۳بیمار کرونایی بستری و ۳۹۵نفر در ICU هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۴۱بیمار جان باختند
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: در هفته گذشته فوتی قطعی ناشی از کرونا در هرمزگان ۵برابر افزایش یافته است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۱۱اردیبهشت۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۷۳هزار و ۲۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۱۱۸۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۰۲۱۳نفر، در البرز به ۷۱۵۳نفر، در اردبیل به ۳۴۵۲نفر، در اصفهان به ۱۷۹۱۰نفر، در بوشهر به ۲۸۴۴نفر، در تهران به ۶۲۷۷۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۲۳۰نفر، در خراسان جنوبی به ۲۶۷۶نفر، در خراسان رضوی ۱۷۰۵۵نفر، در خوزستان به ۱۶۶۷۴نفر، در سمنان به ۴۸۲۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۶۲۵۱نفر، در فارس به ۸۴۴۲نفر، در قزوین به ۳۱۷۹نفر، در کردستان به ۴۷۳۲نفر، در کرمان به ۶۱۵۴نفر، در گیلان به ۹۵۱۱ نفر، در مازندران به ۱۱۳۹۰نفر، در مرکزی به ۵۷۱۸نفر، در هرمزگان به ۳۱۷۵نفر و در همدان به ۶۱۷۳نفر رسیده است.

 

آخوند روحانی امروز بار دیگر مردم را عامل شکل‌گیری موجهای مختلف کرونا قلمداد کرد و گفت: «مراعات مردم نسبت به پروتکل‌های بهداشتی به‌طور متوسط ۶۱درصد است و این بسیار خطرناک است، وقتی در این شرایط موج چهارم، ۳۹درصد اصول بهداشتی را مراعات نمی‌کنند، معنی‌اش این است که در موج چهارم بیشتر بمانیم... اگر با یک موج پنجمی مواجه شویم در سایه این است که اصول بهداشتی را مراعات نکردیم».

 

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «در ۱۰ استان تقریباً به اوج بیماری رسیدیم. ۶ استان هنوز روند نزولی ندارند و نیاز است مراقبت بیشتری انجام دهند. این شش استان شامل تهران، البرز، قزوین، خراسان جنوبی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است که به‌نظر می‌رسد طی روزهای آینده احتمالاً به اوج بیماری برسند استانهای جنوبی کشور به‌ویژه بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان، با توجه به در معرض خطر بودن در ارتباط با ویروس‌های جهش‌یافته به‌ویژه ویروس آفریقای جنوبی باید بیشتر مراعات کنند» (ایسنا ۱۱ اردیبهشت۱۴۰۰).

سراج مدیرکل دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: «آمار واکسیناسیون کرونا در مراکز بهزیستی اکنون به ۲۴.۶درصد رسیده، به‌طور میانگین آمار ما هر روز یک درصد افزایش پیدا می‌کند و اگر دانشگاههای علوم پزشکی این سرعت را داشته باشند واکسیناسیون مرحله اول مراکز توانبخشی ۷۵روز طول خواهد کشید» (ایرنا ۱۱ اردیبهشت۱۴۰۰).

به گزارش سایت حکومتی همشهری «۱۴ماه از ورود رسمی کرونا به ایران می‌گذرد و هنوز جمعیت قابل توجهی در کشور، در برابر ویروس واکسینه نشده‌اند. هنوز ۴واکسن داخلی کرونا، مراحل کارآزمایی بالینی‌شان تمام نشده و واکسنهای خارجی قطره‌چکانی وارد می‌شوند که نشان می‌دهد راه طولانی برای رسیدن به ایمنی جمعی با واکسن در پیش است» (همشهری ۱۱ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

در اصفهان سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت به جز منطقه کاشان «هم‌چنان ۲۲۲۳بیمار بستری هستند. ۳۹۵بیمار در ICU هستند. در ۲۴ساعت گذشته نیز ۴۱نفر جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۱ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

در سمنان، سخنگوی ستاد کرونا گفت: «در ۲۴ساعت گذشته، ۴۱۳بیمار با تشخیص قطعی کرونا در بیمارستانهای تحت پوشش دو دانشگاه استان بستری شده‌اند. در حالی‌که ۷۰بیمار در شبانه روز گذشته ترخیص شدند» (۱۱ اردیبهشت۱۴۰۰).

در هرمزگان سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در هفته گذشته فوتی قطعی ناشی از کرونا در هرمزگان ۵برابر افزایش یافته و فوت ناشی از مشکلات تنفسی هم ۳برابر افزایش یافته است» (ایسنا ۱۱ اردیبهشت۱۴۰۰).

در لرستان، «میزان بستریها ۱۱۱۰نفر گزارش‌شده است. در ۲۴ساعت گذشته ۶۱۹ ابتلای جدید شناسایی و ۱۴بیمار فوت شده‌اند» (ایسنا ۱۱ اردیبهشت۱۴۰۰).

در همدان، رئیس دانشگاه پزشکی ابن سینا اعلام کرد: «میزان بستریهای کرونایی۱۳۰۰نفر هستند. طی ۲۴ساعت گذشته نیز ۱۰نفر به‌علت ابتلا به کرونا فوت شدند» (ایسنا ۱۱ اردیبهشت۱۴۰۰)

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱ اردیبهشت۱۴۰۰ (اول می۲۰۲۱)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c9ddcdaf-da87-411d-8188-7cb8b3616724"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات