728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۶۹هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۶۹هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

 

  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: ۱۳۴۸بیمار کرونایی بستری هستند که ۲۵۱نفر آنها در ICU و ۶۹نفر با ونتیلاتور تنفس می‌کنند. در ۲۴ساعت گذشته نیز ۱۸بیمار جان باختند
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: ۲۲۷۵بستری، ۳۸۹نفر در ICU و ۳۹فوت شده در ۲۴ساعت گذشته در استان اصفهان
  • دانشگاه پزشکی همدان: همه استان در وضعیت قرمز کرونایی است و در ۲۴ساعت گذشته ۱۹بیمار جان باختند
  • دبیر ستاد کرونا در بوشهر: در ۲۴ساعت گذشته ۱۴نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و ۴۷۱نفر بستری هستند
  • دانشگاه پزشکی خراسان شمالی: ۱۳بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته جان باختند. خراسان شمالی جزو هفت استانی است که بستریها با شیب تند افزایش می‌یابد

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۸اردیبهشت۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۶۹هزار و ۳۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۱۰۳۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۰۰۸۸نفر، در البرز به ۶۹۹۳نفر، در اردبیل به ۳۴۰۲نفر، در اصفهان به ۱۷۶۱۰نفر، در ایلام به ۲۷۷۱نفر، در بوشهر به ۲۷۹۴نفر، در تهران به ۶۱۷۲۱نفر، در خراسان رضوی ۱۶۹۰۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۰۰۳نفر، در خوزستان به ۱۶۳۹۴نفر، در زنجان به ۲۹۶۵نفر، در سمنان به ۴۷۵۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۶۱۴۱نفر، در فارس به ۸۲۲۲نفر، در قم به ۹۱۸۵نفر، در کرمان به ۶۰۵۹نفر، در گلستان به ۶۷۹۵نفر، در گیلان به ۹۴۰۱نفر، در لرستان به ۱۱۲۵۳نفر، در مازندران به ۱۱۲۷۰نفر، در مرکزی به ۵۶۲۸نفر، در هرمزگان به ۳۱۱۵نفر و در همدان به ۶۰۸۳نفر رسیده است.

 

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در حال حاضر ۲۲۷۵بیمار مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز منطقه کاشان بستری هستند، از این تعداد ۳۸۹نفر در بخش ICU نگهداری می‌شوند. طی ۲۴ساعت گذشته نیز ۳۹بیمار جان باختند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸ اردیبهشت۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: در حال حاضر تعداد بستری شدگان به ۱۳۴۸نفر رسیده است. از این تعداد ۲۵۱نفر در بخش‌های ICU هستند و ۶۹نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند. در ۲۴ساعت گذشته نیز ۱۸بیمار جان باختند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸ اردیبهشت۱۴۰۰).

در همدان، سخنگوی دانشگاه پزشکی از جان باختن ۱۹بیمار کرونایی دیگر خبر داد و گفت «وضعیت جسمی ۶۰بیمار وخیم گزارش‌شده است. همه شهرستانهای استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند (ایرنا ۸ اردیبهشت۱۴۰۰».

در بوشهر، دبیر ستاد کرونا گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۴نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این استان جان خود را از دست داده‌اند. در زمان حاضر ۴۷۱نفر در بخشهای کرونایی بستری هستند، از این تعداد ۵۴نفر در ICU بستری هستند که، ۲۶نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند» (ایرنا ۷ اردیبهشت۱۴۰۰).

در خراسان شمالی رئیس دانشگاه پزشکی از وضعیت بحرانی در استان و فوت ۱۳بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: «موارد بستری و فوتی رو به افزایش است و هم‌اکنون خراسان شمالی جزو هفت استان کشور با شیب تند افزایش موارد بستری است. با بستری شدن ۱۱۱بیمار جدید طی ۲۴ساعت گذشته، هم‌اکنون ۴۲۹بیمار با علایم کووید۱۹ بستری هستند» (ایسنا ۸ اردیبهشت۱۴۰۰).

در اردبیل، «رئیس دانشگاه پزشکی از جان باختن ۹بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ساعت گذشته خبر داد و گفت: «در حال حاضر وضعیت بیماران بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه مساعد نیست و ۸۰نفر از هم استانی‌هایمان در بیمارستان حال وخیم دارند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸ اردیبهشت۱۴۰۰).

در گیلان مدیر مرکز بهداشت با بیان این‌که هم اکنون از ۱۷شهرستان گیلان، هشت شهرستان قرمز و ۹شهرستان نارنجی است، گفت: «ویروس کرونا در استان فعال و در حال انتقال است. در شبانه روز گذشته ۱۵۱بیمار جدید کرونایی در گیلان بستری شدند. در حال حاضر در مجموع ۸۲۸بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حال ۱۲۸نفر بد است» (ایسنا ۸ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸ اردیبهشت۱۴۰۰ (۲۸ آوریل۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/adb8ba19-e539-4ab6-96bc-7a78766042a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات