728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۶۷هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۶۷هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

 

  • نمکی: مرگ‌های کرونایی رو به افزایش خواهد بود و در چند روز آینده روزهای سخت‌تری را از نظر دریافت خبر مرگ‌ها خواهیم داشت
  • حریرچی: در چهارده ماه اخیر به کانال۴۹۰ وارد نشده بودیم. قربانیان کرونا به ۷۰۰نفر در روز می‌رسد
  • ایسنا: در البرز فوتیهای کرونا ظرف یک روز از ۶نفر به ۳۴نفر رسید
  • دانشگاه پزشکی شیراز: کرونا در هر ۳۷دقیقه در استان فارس یک قربانی می‌گیرد. این نگران‌کننده و زنگ هشدار جدی است
  • استاندار بوشهر: ابتلای ۸تبعه هندوستانی در بوشهر به ویروس جهش‌یافته هندی از سوی دانشگاه پزشکی در حال بررسی است
  • رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی: احراز آخرین رتبه‌های واکسیناسیون در سطح جهانی و یا پولی و طبقاتی کردن واکسن کرونا نشان‌دهنده ضعف اخلاق حرفه‌یی و ناکارآمدی در مدیریت بحران کشور است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۶۷هزار و ۹۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۰۹۹۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۰۰۴۳نفر، در البرز به ۶۹۳۳نفر، در اردبیل به ۳۳۷۷نفر، در اصفهان به ۱۷۵۱۰نفر، در بوشهر به ۲۷۶۴نفر، در تهران به ۶۱۳۷۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۱۹۰نفر، در خراسان جنوبی به۲۶۱۶ نفر، در خراسان رضوی به ۱۶۸۵۰نفر، در خوزستان به ۱۶۳۰۴نفر، در سیستان و بلوچستان به ۶۱۰۱نفر، در فارس به ۸۱۵۲نفر، در قزوین به ۳۰۸۹نفر، در کردستان به ۴۶۶۷نفر، در کرمان به ۶۰۲۹نفر، در کرمانشاه به ۵۳۸۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۰۹۴نفر، در گیلان به ۹۳۵۶نفر، در لرستان به ۱۱۲۰۸نفر، در مازندران به ۱۱۲۳۰نفر، در مرکزی به ۵۵۸۸نفر، در همدان به ۶۰۴۳نفر و در یزد به ۴۷۰۲نفر رسیده است.

 

نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «متأسفانه مرگ‌های ناشی از بستریهای زیادی که داشتیم رو به افزایش خواهد بود و در چند روز آینده روزهای سخت‌تری را از نظر دریافت خبر مرگ‌ها خواهیم داشت. دیشب گزارش داشتیم در یکی از استانهای جنوبی سه مورد ویروس آفریقای جنوبی مشاهده شده. با توجه به این‌که علم حضور و شیوع ویروس آفریقای جنوبی و برزیلی را در کشورهای همسایه داشتم، مکاتباتی برای منع ورود و خروج از کشورهای همسایه داشتیم که مسائل به‌خوبی دنبال نشد. در مورد ویروس جهش‌یافته هندی نیز صدای پای آن را می‌شنویم» (ایرنا ۷ اردیبهشت۱۴۰۰).

حریرچی معاون وزیر بهداشت گفت: «در چهارده ماه اخیر به کانال ۴۹۰ وارد نشده بودیم، حداقل تا دو هفته آینده روند مرگ و میر صعودی خواهد بود، دانشگاه واشنگتن یکی از معتبرترین مراکز پیش‌بینی بیماریها اعلام کرده تا ۲۵اردیبهشت موارد مرگ تا حدود ۷۰۰ برسد» (آفتاب ۷ اردیبهشت۱۴۰۰).

معین رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به انتقادات وزیر بهداشت از ستاد کرونا درباره آزاد گذاشتن سفرهای نوروزی و از سوی دیگر موافقت وزیر با برگزاری مراسم شب‌های قدر، گفت: «ضدونقیض‌گویی و رفتارهای دوگانه نشان‌دهنده‌ٔ ضعیف و سست بودن مبانی علمی و اخلاقی و غلبه رویکردهای پوپولیستی در یک مدیر اجرایی است. اگر تصمیمی در ستاد گرفته شود که در تعارض با وظایف و اختیارات قانونی وزیر بهداشت باشد، وزیر باید تذکر می‌داد و از تصویب آن جلوگیری می‌کرد و اگر مصوبه ستاد بر او تحمیل شده بود، می‌تواند به‌صورت شفاف از خود سلب مسئولیت کند و استعفا دهد. وی درباره روند واکسیناسیون، گفت: این مسائل نمونه‌ٔ بارز و مصداقی از فساد و فقدان اخلاق در مدیریت است که موجب تأسف و مستوجب برخورد قاطع قانونی است. احراز آخرین رتبه‌های واکسیناسیون در سطح جهانی و یا پولی و طبقاتی کردن واکسن کرونا نشان‌دهنده ضعف اخلاق حرفه‌یی و ناکارآمدی در مدیریت بحران این کشور و مردم است» (رویداد۲۴ – ۷ اردیبهشت۱۴۰۰).

در البرز، «تعداد فوتی‌های کرونا ظرف یک روز از شش نفر به ۳۴نفر رسید و مجموع جان‌باختگان این بیماری در استان به ۳۴۴۴نفر رسیده است» (ایسنا ۷ اردیبهشت۱۴۰۰).

در همدان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «۲۰بیمار دیگر در ۲۴ساعت گذشته فوت شدند. شمار بستریها در استان به ۱۴۶۲نفر رسیده که وضعیت جسمی ۶۰بیمار وخیم گزارش‌شده است» (ایرنا ۷ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

در فارس، رئیس دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «کرونا در هر ۳۷دقیقه در استان فارس یک قربانی می‌گیرد. این آمار نگران‌کننده و به منزله زنگ هشداری جدی این شرایط است» (ایرنا ۷ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

در مرکزی، رئیس دانشگاه پزشکی اراک از جان باختن ۲۴بیمار در ۲۴ساعت گذشته خبر داد و معاون این دانشگاه گفت: تعداد بیماران نیازمند به بستری شدن۲۰درصد بیشتر از ترخیص شدگان است، تمامی بیمارستانهای استان درگیر بیماری کووید۱۹ هستند و امکانات موجود جوابگوی نیازها نیست» (ایرنا ۷ اردیبهشت۱۴۰۰). .

خراسان رضوی، معاون دانشگاه پزشکی مشهد گفت: «تعداد بستری‌شدگان کرونا در استان نخستین بار از مرز ۱۵۰۰نفر عبور کرد. تعداد کل بستری‌شدگان کرونا در ابتدای امسال ۴۸۰نفر بود و رشد بیش از ۳برابری داشته است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۷ اردیبهشت۱۴۰۰). رئیس دانشگاه پزشکی سبز وار گفت: «روز گذشته ۵۲بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان واسعی سبزوار بستری شدند که بیشترین آمار بستری از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سبزوار بوده است» (ایرنا ۷ اردیبهشت۱۴۰۰).

در بوشهر، معاون استاندار گفت: «از ۱۹ تبعه هندوستانی که روز یکشنبه وارد استان شدند، تست کرونای ۸نفر مثبت اعلام شده است. ابتلای این افراد به ویروس جهش‌یافته هندی از سوی دانشگاه پزشکی در حال بررسی است» (ایرنا ۷ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷ اردیبهشت۱۴۰۰ (۲۷ آوریل۲۰۲۱)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/735ca60b-00ea-46ae-a503-168214dcea20"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات