728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۶۲هزار و ۷۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۶۲هزار و ۷۰۰نفر گذشت

 

  • رضایی، عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع: مدیریت کرونا بسیار ضعیف است که باعث آن تصمیمات غیرکارشناسی روحانی است. راه‌کار یک دولت انقلابی و قوی است
  • پزشکان می‌گویند: وضعیت دزفول بحرانی است، بستریهای کرونایی بیش از ۲۵۰نفر است. روزانه دست کم ۱۲نفر است. بیمارستانهای ارتش و سپاه همکاری نمی‌کنند. وضع شوش، گتوند، شوشتر و ایذه فاجعه است. نه پزشک دارند، نه پرستار و نه تخت.
  • دانشگاه پزشکی اراک: در ۲۴ساعت گذشته ۲۷بیمار کرونایی در استان مرکزی فوت شده‌اند که در یک سال اخیر بی‌سابقه است
  • دانشگاه پزشکی بوشهر: در سال۹۹ بدترین ماه خرداد بود که ۳۷۴۰مورد مثبت داشتیم، در فروردین امسال بیش از۹۰۰۰مورد مثبت شناسایی کردیم که سه برابر بالاترین ماه سال گذشته است.
  • دانشگاه پزشکی تبریز: رکورد بستری در استان آذربایجان شرقی از ابتدای شیوع کرونا شکسته شد و به ۱۶۵۲نفر رسید

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۳ اردیبهشت۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۶۲هزار و ۷۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۰۷۷۸نفر، در آذربایجان غربی به ۹۸۶۳نفر، در البرز به ۶۷۱۳نفر، در اردبیل به ۳۲۷۷نفر، در اصفهان به ۱۷۱۴۰نفر، در بوشهر به ۲۶۹۹نفر، در تهران به ۶۰۱۰۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۱۴۵نفر، در خراسان جنوبی به ۲۵۶۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۶۶۴۵نفر، در خراسان شمالی به ۳۹۰۸نفر، در خوزستان به ۱۵۹۰۴نفر، در سمنان به ۴۶۵۰نفر، در فارس به ۷۹۱۷نفر، در قزوین به ۳۰۱۴نفر، در قم به ۹۰۸۵نفر، در کردستان به ۴۵۸۷نفر، در کرمان به ۵۹۰۴نفر، در کرمانشاه به ۵۲۵۹نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۰۵۴نفر، در گیلان به ۹۱۹۱نفر، درلرستان به ۱۱۰۳۸نفر، در مازندران به ۱۱۰۷۰نفر، در مرکزی به ۵۴۶۸نفر، در همدان به ۵۹۲۳نفر و در یزد به ۴۶۳۷نفر رسیده است.

رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارتجاع گفت: «وضعیت مدیریت کرونا در کشور بسیار ضعیف است و رئیس‌جمهور با تصمیمات غیرکارشناسی این وضع را رقم زده است. راه‌حل‌های خیلی خوبی برای کنترل کرونا وجود داشت ولی رئیس‌جمهور به تذکرها و راه‌کارهای کارشناسان و وزارت بهداشت عمل نکرد. باید کشور از این وضعیت نجات یابد و راه‌کار آن هم یک دولت انقلابی و قوی است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳ اردیبهشت۱۴۰۰).

در خوزستان، به گزارش منابع پزشکی وضعیت دزفول بحرانی است، بستریهای کرونایی از ۲۵۰نفر بیشتر است که حداقل باید روزانه ۲۰۰تن از مبتلایان سرپایی را به آن اضافه کرد. ۱۴بخش بیمارستان گنجویان درگیر کروناست. کادر پرستاری قدرت رسیدگی به این تعداد بیمار و مراجعه ندارد و کسی هم برای کمک کردن وجود ندارد. شمار فوتیها روزانه دست کم ۱۲نفر است. تازه این بیمارستانی است که از امکانات دانشگاه پزشکی دزفول برخوردار است، وضع بقیه شهرها مانند شوش، گتوند، شوشتر و ایذه فاجعه است. آنها نه پزشک دارند که بیماران را ببیند و نه پرستار و نه تخت بیمارستانی. واکسنهای دولتی را با قیمتهای کلان در بازار سیاهمی‌فروشند. تصمیم‌گیری در ستاد کرونای دزفول سلیقه‌ای و سفارشی است و ما در پس حوادث مرده شور و جنازه جمع کن هستیم. بیمارستانهای ارتش و سپاه دزفول همکاری نمی‌کنند، سپاه، حتی بیماران کرونایی خودش را به بیمارستان گنجویان می‌آورند.

 

در مرکزی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: در شبانه روز گذشته ۲۷بیمار کرونایی فوت کرده‌اند که تاکنون بی‌سابقه است. در رنگ‌بندی استانها، استان مرکزی با رنگ قرمز تیره مشخص شده که وضعیت بحرانی استان را نشان می‌دهد (ایرنا ۳ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

در بوشهر، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر بی‌سابقه است. در سال۹۹ بیشترین موارد مثبت را در خرداد داشتیم که ۳۷۴۰مورد بود. در فروردین امسال بیش از۹۰۰۰مورد مثبت شناسایی کردیم که سه برابر بالاترین ماه سال گذشته است. روزبه‌روز این موج بیشتر می‌شود و ظرفیت بیمارستانها برای پذیرش کافی نیست» (ایسنا ۳ اردیبهشت۱۴۰۰).

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «۱۰۴۳ بیمار کرونایی بستری هستند، در ۲۴ساعت گذشته ۲۳بیمار جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۳ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه پزشکی با اشاره به شکسته شدن رکورد تعداد بستریهای کرونایی گفت: «۱۶۵۲نفر در بستری شده‌اند. روند افزایشی مبتلایان و بستری شدگان بسیار نگران‌کننده است. تداوم وضع موجود منجر به کمبود تخت‌های بیمارستانی می‌شود» (ایرنا ۳ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی با ابراز نگرانی از آمار فزاینده بستریها و مبتلایان گفت: «این روند در بندرعباس، قشم، میناب، بستک، بشاگرد، جاسک و بوموسی شتاب بیشتری دارد. در ۲۴ساعت گذشته ۱۲۳بیمار جدید بستری شدند و اکنون ۴۷۵نفر بستری هستند، که ۷۲نفر در (ICU) بستری و حال ۱۶نفر وخیم است» (ایسنا ۳ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۰بیماری که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت بود جان خود را از دست دادند» (ایسنا ۳ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

در اردبیل، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «در هر ۱۲دقیقه یک بیمار جدید بستری و هر ۳ساعت یک بیماری جان خود را از دست می‌دهد، در صورت ادامه وضعیت کنونی شاهد وقوع یک بحران جدی در استان باشیم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۲۳ آوریل ۲۰۲۱)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48750d85-3244-4081-981b-fd5602758007"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات