728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۵۸هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۵۸هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

 

  • زالی: امروز تنها در استان تهران ۱۷۷۵بیمار جدید بستری کردیم. عدد خیلی بزرگی است. بیش از ۲۵۰نفر آنها درICU بستری شدند
  • توکلی: ۸۵۰۰بستری کرونایی در تهران داریم. از ۲۰هزار تخت بیمارستانی تهران تقریباً ۱۰هزار تخت را به کرونا اختصاص داده‌ایم
  • رئیس شورای شهر تهران: پیک پنجم که در خرداد به‌دلیل انتخابات شکل می‌گیرد بدترین شرایط و بیشترین میزان تلفات را دارد
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: ۲۴۱۹نفر بستری هستند، ۳۶۸نفر در ICUقرار دارند و در۲۴ ساعت گذشته ۳۶بیمار کرونایی فوت شدند
  • دانشگاه پزشکی شیراز: بیش از ۲۶۰۰بیمار در فارس بستری هستند. طی ۲۴ساعت گذشته ۴۲۶بیمار بستری و ۲۴نفر فوت شدند
  • دانشگاه پزشکی تبریز: همه بیمارستانها پر شده و فوتی‌های نسبت به روزهای اول سال۶برابر شده است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۳۱فروردین ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۵۸هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۰۶۱۸نفر، در آذربایجان غربی به ۹۷۳۳نفر، در البرز به ۶۵۶۳نفر، در اصفهان به ۱۶۹۰۵نفر، در ایلام به ۲۶۷۱نفر، در بوشهر به ۲۶۴۹نفر، در تهران به ۵۹۲۰۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۶۴۹۰نفر، در خوزستان به ۱۵۶۳۴نفر، در زنجان به ۲۸۴۰نفر، در سمنان به ۴۵۷۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۵۸۸۶نفر، در فارس به ۷۷۰۷نفر، در قزوین به ۲۹۶۹نفر، در کردستان به ۴۵۱۷نفر، در کرمان به ۵۸۲۴نفر، در کرمانشاه به ۵۱۸۹نفر، در گلستان به ۶۶۱۵نفر، در گیلان به ۹۰۶۶نفر، در لرستان به ۱۰۹۰۸نفر، در مازندران به ۱۰۹۳۵نفر، در مرکزی به ۵۳۶۸نفر، در هرمزگان به ۲۹۷۰نفر و در همدان به ۵۸۱۳نفر رسیده است.

 

در تهران، زالی گفت: در ۲۶فروردین میزان مراجعان سرپایی ۱۴۸۰۰نفر بود در حالیکه. بالاترین عدد ثبت شده در دوره‌های قبلی حداکثر به ۱۲هزار می‌رسید. امروز تنها در استان تهران ۱۷۷۵بیمار جدید بستری کردیم. عدد خیلی بزرگی است که بیش از ۲۵۰نفر در بخش ICU بستری شدند. . در تهران رکوردشکنی جدید داشتیم به عدد ۷۴۰۰نفر در مجموع بستری رسیدیم؛ در بدترین روزهای آبان سال گذشته مجموع بستری هیچ‌وقت به ۷۰۰۰ نرسید» (ایرنا ۳۱فروردین۱۴۰۰).

 

توکلی معاون ستاد کرونا در تهران گفت: «نزدیک به ۸۵۰۰بیمار بستری داریم. بیماران الکتیو و غیرضروری پذیرش نمی‌شوند و جراحی‌های غیرضروری انجام نمی‌شود. همه تختها در اختیار بیماران کرونایی و خدمات اورژانس و فوریتی است. مراجعات سرپایی دو برابر شده که خبر خوبی نیست؛ بیمارستانها اعم از دولتی، خصوصی و عمومی درگیرند و نزدیک به ۱۰۰بیمارستان در تهران درگیر کرونا هستند. از ۲۰هزار تخت بیمارستانی استان تقریباً ۱۰هزار تخت را به کووید-۱۹ اختصاص داده‌ایم. تمام تخت‌های آی.سی.یو در تهران پر شده‌اند، تخت‌های عادی را هم تا جایی که امکان داشته باشد، به‌طور موقت به تخت‌های آی.سی.یو تبدیل می‌کنیم» (خبرگزاری آریا ۳۱فروردین۱۴۰۰).

هاشمی، رئیس شورای شهر گفت: «انتخابات، پیک چهارم نوروزی را که در فروردین و اردیبهشت، رخ داده به پیک پنجم که به‌دلیل انتخابات شکل می‌گیرد متصل کرده و شاهد بدترین شرایط و بیشترین تلفات خواهیم بود» (انتخاب ۳۱فروردین۱۴۰۰).

 

رضا کرمی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: «تعداد بیماران و فوتی‌ها رو به گسترش است. تقریباً یک‌سوم فوتی‌ها متعلق به تهران و حومه است و وضعیت خوبی نیست. در صورت بدتر شدن شرایط ظرفیت سردخانه‌ها دیگر کفایت متوفی‌ها را نمی‌کند» (عصر ایران ۳۱فروردین۱۴۰۰).

 

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «۲۴۱۹بیمار کرونایی در استان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، ۳۶۸بیمار در ICU نگهداری می‌شوند. در طی ۲۴ساعت گذشته ۳۶بیمار جان باختند» (ایمنا ۳۱فروردین۱۴۰۰).

در فارس، رئیس دانشگاه پزشکی شیراز، گفت: «اکنون بیش از ۲۶۰۰بیمار در فارس بستری هستند. طی ۲۴ساعت گذشته ۴۲۶بیمار بستری شدند که بیشترین تعداد از ابتدای شیوع کرونا است» (ایسنا ۳۰ فروردین۱۴۰۰). مدیر روابط عمومی دانشگاه شمار جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را ۲۴نفر اعلام کرد (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۱فروردین۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، دانشگاه پزشکی تبریز اعلام کرد: «ظرفیت همه بیمارستانها پر شده است. تعداد بیماران در حال افزایش است و فوتی‌های نسبت به روزهای اول سال۶برابر شده و روزبه‌روز بیشتر می‌شود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۱فروردین۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی «از ۱۷شهرستان ۱۵شهرستان قرمز و ۲شهرستان نارنجی است. استانداری اعلام کرد: کل بستریها به ۱۳۱۲نفر رسیده، ۲۴۳نفر در ICU هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۱۹بیمار جان باختند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۱فروردین۱۴۰۰).

 

در ایلام، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «شمار مبتلایان به کرونا در ایلام ۲برابر متوسط کشوری است. در هر ۱۰۰هزار نفر در کشور، تعداد مبتلایان ۲۵۸۲نفر است، اما این رقم در ایلام ۵۴۸۲نفر است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۱فروردین۱۴۰۰).

 

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «۵۴۷ نفر مبتلا به کرونا در قم بستری هستند که حال ۱۰۲نفر وخیم است و در ۲۴ساعت گذشته، ۱۵بیمار جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۱فروردین۱۴۰۰).

در خراسان رضوی مدیر آزمایشگاه بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد گفت: «اکنون نتیجه ۷۰درصد نمونه‌های روزانه مثبت است در حالی که قبل از تعطیلات نوروز ۱۰درصد تستها مثبت بود» (ایلنا ۳۱فروردین۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۱فروردین۱۴۰۰ (۲۰ آوریل۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c3208bc-2006-4e74-973a-9518e8b15f42"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات