728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۵۵هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۵۵هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

۶۳شهر در وضعیت سیاه و ۸۵شهر در وضعیت فوق قرمز هستند

  • روحانی این هفته سخت‌تر از هفته قبل است. بسیاری از استانها در موج حرکت به سمت بالا و بسیاری در مسیر پیک بالاترند
  • عضو کمیته علمی ستاد کرونا: وضعیت فاجعه‌آمیز است، آمار مرگ و میر به‌شدت رو به افزایش است، تنها راه تعطیلی کامل و در خانه ماندن است
  • نماینده مجلس ارتجاع: استراتژی واحد و محکمی برای کرونا وجود ندارد، حتی در صورت تزریق واکسن نمی‌توان شرایط را به‌خوبی کنترل کرد
  • خبرگزاری مهر: دزفول بوی مرگ گرفته، وضع اضطراری است. شهرپر از آگهی‌های فوت پیر و جوان است. همه موارد انگلیسی است. ۱۴بخش بیمارستان بزرگ به کرونا اختصاص یافته با این‌حال۱۶۰ بیمار امکان بستری شدن نیافته‌اند
  • دانشگاه پزشکی مشهد: بستریهای خراسان رضوی از ۴۸۰نفر در ابتدای سال به ۱۴۲۴ افزایش یافته است
  • دانشگاه پزشکی قم: کارخانه تولید بیمار در قم فعال است و در صدر استانهایی است که با شیب تند شیوع بیماری روبه‌رو است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۲۸فروردین ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۵۵هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۰۴۲۳نفر، در آذربایجان غربی به ۹۶۰۸نفر، در البرز به ۶۴۲۳نفر، در اردبیل به ۳۱۷۷نفر، در اصفهان به ۱۶۶۷۵نفر، در تهران به ۵۸۳۷۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۰۸۰نفر، در خراسان جنوبی به ۲۵۰۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۶۳۳۵نفر، در خراسان شمالی به ۳۸۳۸نفر، در خوزستان به ۱۵۳۹۴نفر، در فارس به ۷۵۴۲نفر، در قم به ۸۹۴۵نفر، در کردستان به ۴۴۳۲نفر، در کرمان به ۵۷۱۹نفر، در کرمانشاه به ۵۱۰۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۹۹۴نفر، در گلستان به ۶۵۵۰نفر، در گیلان به ۸۹۵۱نفر، در لرستان به ۱۰۷۷۳نفر، در مازندران به ۱۰۸۱۰نفر، در مرکزی به ۵۲۸۸نفر و در یزد به ۴۵۶۲نفر رسیده است.

آخوند روحانی امروز گفت: «هفته‌یی که از روز شنبه شروع شده، هفته سختی است. هفته پیش هم البته سخت بود. این هفته، هفته سخت‌تری است. بسیاری از استانهایی که امروز دیدیم، هنوز در موج حرکت به سمت بالا هستند. بسیاری از استانها اصلاً در مسیر پیک بالاترند. بعضی از استانها مقداری کمتر». قبل از آن خبرگزاری حکومتی مهر نوشت طبق آخرین ارزیابی روند بستری بیماران کرونایی، ۶۳شهرستان در وضعیت سیاه و ۸۵شهرستان در وضعیت فوق قرمز قرار دارند (خبرگزاری مهر ۲۷فروردین).

مردانی، عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «وضعیت شیوع کرونا در کشور فاجعه‌آمیز است، همه تخت‌های کرونایی پر شده و آمار مرگ و میر به‌شدت رو به افزایش است، تنها راه تعطیلی کامل و در خانه ماندن مردم است» (ایرنا ۲۸ فروردین۱۴۰۰).

محسنی عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع گفت: «استراتژی واحد و محکمی برای کنترل کرونا وجود ندارد، حتی در صورت تزریق واکسن، تا زمانی که سیاست‌های دوگانه اعمال شود وضعیت کرونا این‌گونه خواهد بود که اغلب کشور سرخ بوده و برخی از شهرها سیاه شده‌اند» (ایسنا ۲۸فروردین۱۴۰۰).

تلویزیون رژیم اعلام کرد: «تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان با قرار دادن نام خود در بین پاکبانان واکسن کرونا تزریق کردند رئیس دانشکده پزشکی با تأیید این خبر گفت تزریق واکسن بر اساس فهرست ارسالی شهرداری انجام شده و چهره افراد با داشتن ماسک قابل شناسایی نبوده است» (تلویزیون رژیم ۲۷فروردین۱۴۰۰).

در خوزستان «با تکمیل ظرفیت بیمارستان بزرگ دزفول، شهرستان در وضع اضطراری قرار گرفته است. دزفول بوی مرگ گرفته است و بر در و دیوارهای شهر، آگهی‌های فوت افراد پیر و جوان به چشم می‌خورد. معاون دانشگاه پزشکی دزفول می‌گوید: ۱۰۰درصد موارد ابتلاء در دزفول انگلیسی است. رئیس دانشگاه می‌گوید: ۱۴بخش بیمارستان بزرگ به کرونا اختصاص یافته و بیش از ۱۶۰بیمار نیز که باید بستری شوند، به‌دلیل نبود تخت، سرپایی در حال درمان هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۸فروردین۱۴۰۰).

رئیس دانشکده پزشکی بهبهان گفت: «موارد فوتی نسبت به سه هفته گذشته ۳۰درصد و موارد بستری بیش از ۵۰درصد افزایش یافته است. تقریباً تخت‌های در دو بیمارستان شهیدزاده و تأمین اجتماعی تکمیل شده است» (ایسنا ۲۸فروردین۱۴۰۰).

در بوشهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در اسفندماه، متوسط بستری در بیمارستانها ۶۰مورد بود اما اکنون به ۴۵۰مورد رسیده یعنی با افزایش ۹برابری بستریها در بوشهر مواجهیم» (همشهری ۲۸فروردین۱۴۰۰).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی خواستار قرنطینه کامل شهر شد و گفت: «با این وضع هم‌چنان باید شاهد افزایش کرونا در بین مردم باشیم. تاکنون ۲۴۰۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۸فروردین۱۴۰۰).

در مرکزی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «۲۸ بیمار کرونایی ظرف ۴۸ساعت اخیر جان باختند. در این مدت تست ۵۸۶نفر مثبت بوده که ۱۲۱نفر از آنها بستری شده‌اند» (ایرنا ۲۸فروردین۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، معاون دانشگاه پزشکی مشهد گفت: «تعداد کل بستری شدگان کرونایی ۱۴۲۴نفر است که در ابتدای سال۴۸۰نفر بود. ۲۱۰نفر در icu هستند و فوت‌شده‌ها در ۲۴ساعت اخیر ۱۵نفر است» (ایرنا و ایسنا ۲۸فروردین۱۴۰۰).

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «هر چه تذکر می‌دهیم و نامه می‌زنیم؛ کسی توجه نمی‌کند، کارخانه تولید بیمار در قم فعال است. همه تخت‌های بستری و ICU بیمارستانهای بهشتی و امیرالمومنین در حال تکمیل است. ۹۰درصد موارد ویروس انگلیسی است». معاون استاندار گفت: «قم در صدر استانهایی است که با شیب تند شیوع بیماری روبه‌رو است» (ایرنا ۲۸فروردین۱۴۰۰).

در یزد، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به شیب بیماری گفت: «در۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۰بیمار مشکوک به کرونا پذیرش شدند. بیماران بستری به ۵۸۰نفر رسید که ۹۶نفر در ICU هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۸فروردین۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸فروردین۱۴۰۰ (۱۷ آوریل۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a89192e-cc14-4979-aa5b-bf6c917ae1ac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات