728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۵۳هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۵۳هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

 

  • بعد از ماهها وقت‌کشی و تعلل امروز روحانی به‌طور تلویحی از واکسن داخلی ابراز ناامیدی کرد و گفت تأمین واکسن توسط بخش خصوصی در اولویت نخست است
  • طبرسی: خیلی امیدوار بودم تا مهر و آبان واکسیناسیون عمومی تمام می‌شد، اما به‌نظر نمی‌رسدتا شش ماه اول ۱۴۰۱ هم تمام شود
  • نمکی: هفته آینده با موج بیماران سرپایی کرونا، سخت‌ترین مدیریت بیماری کرونا را طی ۱۴ماهه گذشته تجربه خواهیم کرد
  • زالی: برای اولین بار تمام شهرهای استان تهران در وضعیت قرمز هستند. البرز، بعد از گیلان، بالاترین شتاب بروز بیماری را تجربه می‌کند
  • عضو علمی ستاد کرونا: وضعیت در تهران فاجعه است. تعداد مبتلایان به شکل وحشتناکی زیاد است و تخت برای بیماران جدید وجود ندارد.
  • دانشگاه پزشکی گیلان: با ۲۲۱بستری جدید در ۲۴ساعت گذشته شمار بستریها به ۱۰۵۰ رسید که ۱۲۴نفر شدیداً بدحال هستند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۲۶فروردین ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۵۳هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۰۳۳۳نفر، در آذربایجان غربی به ۹۵۱۸نفر، در البرز به ۶۳۵۳نفر، در اردبیل به ۳۱۵۲نفر، در اصفهان به ۱۶۵۵۵نفر، در تهران به ۵۷۸۹۱نفر، در چهارمحال و بختیاری ۲۰۶۰نفر، در خراسان جنوبی به ۲۴۸۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۶۲۴۰نفر، در خراسان شمالی به ۳۸۱۳نفر، در خوزستان به ۱۵۲۳۹نفر، در فارس به ۷۴۶۲نفر، در کردستان به ۴۳۶۷نفر، در کرمان به ۵۶۵۹نفر، در کرمانشاه به ۵۰۵۹نفر، در کهگیلویه و بویراحمد ۱۹۷۴نفر، در گلستان به ۶۵۰۰نفر، در گیلان به ۸۸۶۶نفر، در لرستان به ۱۰۶۸۸نفر و در مازندران به ۱۰۷۳۵نفر رسیده است.

 

در حالی‌که در سایه سیاست‌های جنایتکارانه و چپاولگرانه رژیم آخوندی، فاجعه کرونا هر روز ابعاد بیشتری به خود می‌گیرد، امروز روحانی به‌طور تلویحی از واکسن داخلی ابراز ناامیدی کرد و گفت: «قاعدتاً تا پیش از تابستان واکسن ایرانی به دست ما نخواهد رسید و لذا تأمین واکسن با مساعدت بخش خصوصی در دستور کار دولت و در اولویت نخست قرار گرفته است». وی افزود «مدیریت بحران باید با حفظ آرامش انجام گیرد. نباید با اظهارنظرها و اطلاع‌رسانی غلط و هیجانی و موضع‌گیریهای تند آرامش روانی جامعه مختل شود».

طبرسی، عضو کمیته علمی واکسن کوویران گفت: «خیلی امیدوار بودم تا مهر و آبان واکسیناسیون عمومی تمام می‌شد، اما به‌نظر نمی‌رسد که تا شش ماه اول ۱۴۰۱ هم بتوانیم واکسیناسیون را تمام کنیم. امیدواریم مسئولان بتوانند واکسن خارجی بیشتری بیاورند، واکسیناسیون باید جزو اولویتها باشد و چه این دولت چه دولت بعدی باید یک برنامه روشنی برای واکسیناسیون داشته باشد» (خبرآنلاین ۲۶ فروردین۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی ابتکار در مورد اختلافات بین روحانی و نمکی نوشت: «اگر وزیر فکر می‌کند به حرف او گوش داده نمی‌شود چرا در مسند باقی مانده و اگر رئیس‌جمهوری فکر می‌کند وزیر اهل شعار است تا عمل چرا او را تغییر نمی‌دهد. شرایطی که مردم مشاهده می‌کنند نه دوصدایی که بی‌صدایی دولت در تهیه واکسن است» (ابتکار ۲۶ فروردین۱۴۰۰).

نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: هفته آینده با موج بیماران سرپایی کرونا، سخت‌ترین مدیریت بیماری کرونا را طی ۱۴ماهه گذشته تجربه خواهیم کرد. امروز با یک طوفان عظیم و ویروس جهش‌یافته بسیار چموش در کشور مواجه هستیم. سیاست‌زدگی‌ها یک فتنه است و عده‌یی می‌خواهند دولت، دفتر مقام رهبری و کل نظام جمهوری اسلامی را خراب کنند» (ایسنا ۲۶ فروردین۱۴۰۰).

در تهران، زالی، رئیس ستاد کرونا گفت: «در پایتخت برای اولین بار تمام شهرها در وضعیت قرمز قرار گرفتند و گسترش بیماری به‌صورت همگن در تمامی مناطق رخ داده است. استان البرز، بعد از گیلان، بالاترین شتاب بروز بیماری را تجربه می‌کند، بنابراین در هم تنیدگی و تردد بین استانهای تهران و البرز، می‌تواند یکی از مهمترین عوامل افزایش آمار ابتلا در پایتخت باشد. مهمترین مسأله، علاوه بر تخت، موضوع تأمین اکسیژن است که از حیاتی‌ترین مؤلفه‌های درمان» است (شفقنا ۲۶فروردین ۱۴۰۰).

محرز عضو علمی ستاد کرونا وضعیت کرونا در تهران را فاجعه خواند و گفت: «تعداد مبتلایان به شکل وحشتناکی زیاد است و تخت برای بستری بیماران جدید وجود ندارد. برای گذر از شرایط فعلی حداقل به ۵ تا ۷روز قرنطینه واقعی نیاز است به‌طوری که لازم نباشد مردم برای رفت و آمد از مترو و اتوبوس استفاده کنند» (دنیای معدن ۲۶فروردین۱۴۰۰).

معاون مرکز اورژانس تهران اعلام کرد: «با شروع پیک چهارم کرونا شاهد افزایش ۵۰۰درصدی مأموریتهای کرونا هستیم. تماسهای مردمی در خصوص مشاوره کرونا نسبت به نیمه دوم اسفند، رشد ۷۰۰درصدی داشته است» (ایرنا ۲۵ فروردین۱۴۰۰).

 

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت به جز کاشان و آران و بیدگل۲۱۶۲ بیمار کرونایی در مراکز درمانی دانشگاه بستری هستند، ۳۱۳بیمار در ICU هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۲۳بیمار فوت شدند (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۶ فروردین۱۴۰۰).

 

در گیلان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «طی شبانه روز گذشته ۲۲۱بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم. در حال حاضر ۱۰۵۰بیمار کرونایی در گیلان بستری هستند که ۱۲۴نفر در وضعیت شدیداً بدحال قرار دارند» (ایسنا ۲۶ فروردین۱۴۰۰).

در بوشهر، استاندار گفت: «شاهد تاخت و تاز کرونا از نوع جهش‌یافته هستیم. ممکن است روزهای آینده امکان پذیرش بیمار نداشته باشیم چرا که هر چقدر هم تختها اضافه شود ولی باز هم محدود است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۶ فروردین۱۴۰۰).

در خراسان جنوبی، رئیس بیمارستان ولی‌عصر بیرجند گفت: «ظرفیت بالفعل بخش کرونا این بیمارستان تکمیل شده است میزان مراجعه و بستری کرونایی در خیز چهارم نسبت به اسفند افزایش چند برابری داشته است» (ایرنا ۲۶ فروردین۱۴۰۰).

در قزوین دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در ۲۴ساعت گذشته ۷۷۷بیمار جدید در استان شناسایی و ۱۲۶نفر بستری و ۱۰ فوتی با علائم قطعی کرونا گزارش شد» (ایسنا ۲۶ فروردین۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶فروردین۱۴۰۰ (۱۵ آوریل۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb9a559e-3793-48db-9d4f-c9d20652080b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات