728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۱۹هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۱۹هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

  • زالی: در ۲۴ساعت گذشته ۱۹۰۰بیمار مبتلا به کرونا بستری شدند. ۲۵۰۰بیمار بدحال نیز در ICU بستری هستند.
  • روزنامه مردم‌سالاری: آمار رسمی مرگ معادل سقوط روزانه ۳هوایپما است اما به تأیید مسولان مربوطه واقعیت۲.۵ تا ۳برابر است.
  • رئیس سازمان نظام پزشکی تهران: در بحث واکسن گفتیم مردم را موش آزمایشگاهی نمی‌کنیم اما در دارو کردیم.
  • مدیرعامل آرامستانهای شهرداری تبریز: تعداد متوفیان کرونایی هم‌چنان در حال افزایش است
  • دانشگاه پزشکی قم: در شبانه روز گذشته ۳۲بیمار با تست مثبت کرونا فوت کردند، طی ۱۸ماه گذشته این دومین باری است که فوت‌شدگان قم از ۳۰نفر بیشتر می‌شود.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۲۱شهریور۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۱۹هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۴۹۸۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۴۷۹۸نفر، در اردبیل به ۵۲۸۵نفر، در البرز به ۱۲۲۸۸نفر، در اصفهان به ۲۷۷۱۰نفر، در بوشهر به ۴۷۶۹نفر، در تهران به ۹۸۶۱۶نفر، در خراسان جنوبی به ۳۷۲۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۳۲۲۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۴۳۹نفر، در خوزستان به ۲۵۷۵۱نفر، در سمنان به ۵۹۳۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۲۱۶۵نفر، در فارس به ۱۵۰۵۹نفر، در قم به ۱۱۵۷۵نفر، در کردستان به ۶۵۸۷نفر، در کرمان به ۱۰۹۸۷نفر، در کرمانشاه به ۷۲۹۴نفر، در گیلان به ۱۴۵۵۰نفر، در لرستان به ۱۴۳۰۰نفر، در مازندران به ۱۶۰۲۰نفر، در مرکزی به ۷۷۶۸نفر و در یزد به ۷۰۷۸نفر رسیده است.

روزنامه حکومتی مردم‌سالاری امروز در مورد آمار جان‌باختگان کرونا نوشت: «آمار رسمی مرگ و میر به‌طور متوسط و روزانه معادل سقوط ۳هوایپما در روز است. به تأیید مسئولان ذی‌ربط آمار واقعی ۲.۵ تا ۳برابر است و نمی‌توان به‌راحتی از کنار این موضوع گذشت و بی‌تفاوت بود».

علویان، رئیس سازمان نظام پزشکی تهران گفت: «در بحث واکسن گفتیم مردم را موش آزمایشگاهی نمی‌کنیم اما در دارو کردیم. تا زمانی که تولید داخل کفایت نکند باید واردات کنیم. این‌که چرا صورت نگرفت بحث حقوقی است و باید ببینیم چرا صورت نگرفت» (آفتاب نیوز ۲۱شهریور۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «طی ۲۴ساعت گذشته بالغ بر ۲۰هزار بیمار مراجعه سرپایی داشتیم. هم‌چنین ۱۹۰۰بیمار در بیمارستان بستری شدند و ۲۵۰۰بیمار بدحال نیز در ICU بستری هستند» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۱شهریور۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، مدیرعامل آرامستانهای تبریز گفت: «تعداد متوفیان کرونایی هم‌چنان در حال افزایش است» (ایسنا ۲۱شهریور۱۴۰۰).

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی قم گفت: «در شبانه روز گذشته ۳۲تَن از بیمارانی که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شده بود، جان خود را از دست دادند. طی ۱۸ماه گذشته این دومین بار است که آمار فوت‌شدگان کرونایی استان از ۳۰ تَن فراتر می‌رود. از ابتدای شیوع کرونا در اسفندماه ۹۸ تاکنون، بیشترین آمار روزانه فوتی کرونا در قم مربوط به‌یازدهم شهریورماه جاری است، که در این روز ۳۴ تَن فوت کردند» (ایرنا ۲۰شهریور۱۴۰۰).

در اصفهان، دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند: ۳۶۶۸بیمار بستری داریم که ۵۱۳نفر در ICU بستری هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۵۹بیمار جان خود را از دست دادند (ایمنا ۲۱شهریور ۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی با اشاره به جان باختن ۲۳بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ساعت گذشته گفت: «در حال حاضر۲۲۴۳بیمار بستری که ۳۲۲نفر از آنها در ICU و ۷۴نفر وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۱شهریور۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «با وجود افزایش تخت‌های ویژه، هم‌چنان در این خصوص مشکل داریم و باید تخت‌های ویژه توسعه یابند. در خوزستان چهار موج بیماری رخ داده در حالی که در کشور پنج موج بیماری داشتیم. موج اول با سوش ووهان رخ داد که متوسط ابتلا روزانه ۲۷۹مورد، در موج دوم متوسط ابتلا ۱۸۸نفر بود. موج سوم همراه با سوش انگلیسی رخ داد که متوسط ابتلا ۱۵۷۹نفر یعنی هفت برابر موج قبلی بود. در موج چهارم با سوش دلتا مواجه شدیم که متوسط ابتلا روزانه ۲۴۷۰نفر بوده است. قله این پیک یک و نیم برابر موج قبلی بوده است» (اقتصاد آنلاین ۲۱شهریور۱۴۰۰).

در خراسان شمالی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۳نفر از بیماران مبتلا به کرونا جان باختند و ۱۲۱بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری شدند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۱شهریور۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۱شهریور۱۴۰۰ (۱۲سپتامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f6da7be-d4c9-458f-aa4c-684e8406da36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات