728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۶۶هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۶۶هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

برای دومین روز متوالی جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته از ۲۰۰۰تن فراتر رفت

  • سازمان غذا و دارو: بی‌سابقه‌ترین حمله ویروسی در جریان است. مصرف رمدسیویر در ٧٢ساعت ده برابر افزایش پیدا کرد
  • دانشگاه پزشکی شیراز: طی یک روز گذشته ۵۲مبتلا به کرونا در فارس جان باختند که از زمان شیوع تاکنون بی‌سابقه بوده است
  • دانشگاه پزشکی اراک: با تکمیل ظرفیت تخت بستری باید کم‌کم به فکر بستری بیماران کرونایی در راهروها و کف زمین باشیم
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: در ۲۴ساعت گذشته ۶۱۹بیمار جدید کرونایی بستری و فقط ۴۱۷بیمار ترخیص شدند
  • خبرگزاری مهر: با اوجگیری تعداد بیماران مبتلا به کرونا و بستریهای روزانه، آذربایجان غربی بوی مرگ می‌دهد
  • یک مقام سابق انستیتو پاستور: ما سرم نمی‌توانیم در انستیتو بسازیم بعد ادعا می‌کنیم شش واکسن ساختیم و صادر می‌کنیم

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۵مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۶۶هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۳۰۶۸نفر، در اردبیل به ۴۴۶۰نفر، در البرز به ۱۰۷۴۸نفر، در اصفهان به ۲۴۵۳۰نفر، در ایلام به ۳۶۸۸نفر، در تهران به ۸۶۱۹۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۹۲۵نفر، در خراسان رضوی به ۲۳۶۳۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۹۴۴نفر، در خوزستان به ۲۲۹۰۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۰۸۳۵نفر، در فارس به ۱۲۸۳۲نفر، در قم به ۱۰۵۶۰نفر، در کردستان به ۵۹۰۷نفر، در کرمان به ۹۲۸۸نفر، در کرمانشاه به ۶۶۳۳ در گلستان به ۸۷۳۵نفر، در گیلان به ۱۲۱۳۵نفر، در لرستان به ۱۳۳۰۰نفر، در مازندران به ۱۴۲۳۰نفر، در مرکزی به ۷۲۱۸نفر، در هرمزگان به ۶۳۳۰نفر و در یزد به ۶۳۹۸نفر رسیده است.

وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی‌شده خود شمار جان‌باختگان در ۲۴ساعت گذشته را ۶۵۵نفر و بیماران بستری در ICU را ۷۳۷۹نفر اعلام کرد که هر دو رکورد جدیدی از زمان شروع پاندمی است (ایسنا ۲۵مرداد۱۴۰۰).

شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو گفت: «بی سابقه‌ترین و شدیدترین حمله ویروسی به کشور در جریان است. مصرف داروی رمدسیویر در ظرف ٧٢ساعت ده برابر افزایش پیدا کرد. تولید کنندگان ما نتوانستند به‌سرعت نیاز برسند و نیاز را تأمین کنند» (تلویزیون رژیم ۲۵مرداد۱۴۰۰).

بهره‌مند، رئیس سابق بخش سل و تحقیقات ریوی انستیتو پاستور گفت: «ما سرم را نمی‌توانیم در انستیتو پاستور بسازیم بعد در همان انستیتو ادعا می‌کنیم شش تا واکسن ساختیم و صادر می‌کنیم خب چرا؟» (تلویزیون رژیم ۲۴مرداد۱۴۰۰).

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «طی یک روز گذشته ۵۲مبتلا به کرونا در فارس جان باختند که از زمان شیوع تاکنون بی‌سابقه بوده است. هم‌اکنون ۵۰۳۸بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند از این تعداد، ۴۰۱بیمار در ICU هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۵مرداد۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۶۱۹بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری شدند در حالی‌که ۴۱۷بیمار ترخیص شدند. ۳۳۰۵بیمار بستری، که از این تعداد ۴۴۶بیمار در ICU بستری هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۵مرداد۱۴۰۰).

در مرکزی، رئیس دانشگاه پزشکی اراک گفت: «با تکمیل ظرفیت تخت بستری در مراکز درمانی استان باید به فکر بستری بیماران کرونایی در راهروها و کف زمین باشیم. ظرفیت بیمارستانهای امیرالمومنین، امیرکبیر، آیت‌الله طالقانی و خوانساری تکمیل شده و با تکمیل ظرفیت بیمارستان ولیعصر ظرفیت تختها به انتها خواهد رسید» (ایسنا ۲۵مرداد۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، «با اوجگیری تعداد بیماران مبتلا به کرونا، آذربایجان غربی بوی مرگ می‌دهد. رئیس دانشگاه پزشکی اعلام کرد: ارومیه، خوی و چایپاره در شرایط سیاه کرونایی قرار گرفته و طی ۲۴ساعت گذشته، ٢۵نفر جان خود را از دست دادند، و هفته آینده وضعیت وخیم‌تری خواهیم داشت» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۵مرداد۱۴۰۰).

در کرمان، استاندار گفت: «وضعیت به مرز فاجعه نزدیک شده است» (ایرنا ۲۵مرداد۱۴۰۰). رئیس دانشگاه پزشکی سیرجان نیز اعلام کرد: «آمار بیماران به‌شدت افزایش یافته و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی سیرجان تقریباً تکمیل شده است. در روزهای پیک حداکثر بستری به ۲۳۰نفر می‌رسید اما طی دو الی سه هفته اخیر آمار به بیش از ۵۰۰نفر رسیده است. کادر درمان واقعاً خسته شده‌اند؛ حتی اگر کمبود فضا، دارو و تجهیزات نداشته باشیم دیگر پرسنل نداریم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۵مرداد۱۴۰۰).

در البرز، دانشگاه پزشکی البرز اعلام کرد: «که ۳۰بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ساعت گذشته در استان جان باختند و ۲۰۶بیمار دیگر به تختهای بستری منتقل شدند» (ایسنا ۲۵مرداد۱۴۰۰).

در خراسان شمالی، رئیس شبکه بهداشت شیروان گفت: «در چند روز اخیر ۷۵درصد تست‌ها در این شهرستان مثبت است که این میزان در ۲هفته گذشته ۳۵درصد بود» (ایرنا ۲۵مرداد۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۵مرداد۱۴۰۰ (۱۶ اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/36e1eba8-5cc1-4bb0-9971-0d8d61eccac5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات