728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۶۴هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۶۴هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

در اثر سیاست‌های جنایتکارانه و چپاولگرانه خامنه‌ای جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته از ۲۰۰۰تن فراتر رفت

 

  • وزارت بهداشت در آمار مهندسی شده خود در دو رکورد جدید از ابتدای پاندمی جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را ۶۲۰ و بیماران وخیم را ۷۳۲۳نفر اعلام کرد.
  • سایت وابسته به سپاه پاسداران: ٢٢مرداد عجیب‌ترین روز بهشت زهرا بود و رکورد متوفیان پایتخت شکسته شد.
  • ایسنا: پیک پنجم در قوچان جولان می‌دهد. از هر کوی و برزن پارچه‌های سیاه خودنمایی می‌کند و شهر بوی مرگ می‌دهد.
  • هلال احمر: تا فروردین مجوز واردات واکسن نداشتیم و نتوانستیم وارد کنیم. هنوز مجوز ورود داروی کرونا از استرالیا نداریم.
  • معاون گمرک: حدود ۱۸تن مواد اولیه داروهای مرتبط با کرونا در گمرگ دپو شده و بلاتکلیف مانده است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۲۴مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۶۴هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۳۷۱۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۳۰۱۸نفر، در البرز به ۱۰۶۸۳نفر، در اصفهان به ۲۴۴۴۰نفر، در بوشهر به ۴۲۱۴نفر، در تهران به ۸۵۷۴۶نفر، در خراسان جنوبی به ۳۳۶۱نفر، در خراسان رضوی به ۲۳۲۸۵نفر، در خوزستان به ۲۲۸۲۶نفر، در سمنان به ۵۶۱۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۰۷۶۵نفر، در فارس به ۱۲۷۲۲نفر، در قزوین به ۴۰۶۴نفر، در قم به ۱۰۵۳۰نفر، در کردستان به ۵۸۷۲نفر، در کرمان به ۹۱۹۸نفر، در گلستان به ۸۶۸۰نفر، در گیلان به ۱۲۰۳۵نفر، در مازندران به ۱۴۱۶۰نفر، در مرکزی به ۷۱۹۳نفر، در هرمزگان به ۶۲۹۵نفر، در همدان به ۷۳۹۳نفر و در یزد به ۶۳۶۳نفر رسیده است.

 

وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی شده خود شمار جان‌باختگان در ۲۴ساعت گذشته را ۶۲۰نفر و بیماران بستری در ICU را ۷۳۲۳نفر اعلام کرد که هر دو رکورد جدیدی از زمان شروع پاندمی است (ایسنا ۲۴مرداد۱۴۰۰).

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا در مورد موج پنجم کرونا گفت: «انتهای این موج مشخص نیست کجا خواهد رفت و این موضوع جای نگرانی ما است و تحلیل ما این است که هنوز معلوم نیست به قله رسیده باشیم» (ایسنا ۲۴مرداد۱۴۰۰).

در حالی‌که واکسیناسیون در بسیاری کشورها از دیماه ۱۳۹۹ آغاز شده بود سخنگوی هلال احمر گفت: «تا فروردین مجوز واردات واکسن نداشتیم. هنوز برای واردات داروی کرونا از استرالیا مجوز نداریم» (تلویزیون رژیم ۲۴مرداد۱۴۰۰). معاون گمرک اعلام کرد: «حدود ۱۸تن مواد اولیه داروهای مرتبط با کرونا در گمرگ دپو شده و بلاتکلیف مانده است» (ایلنا ۲۴مرداد۱۴۰۰).

در تهران، خبرگزاری سپاه پاسداران امروز نوشت: «جمعه ٢٢مردادماه ١٤٠٠ عجیب‌ترین روز بهشت زهرا بود و رکورد متوفیان پایتخت شکسته شد. فوتیهای کرونا جمعه ٢١٦نفر بود و کل فوتی‌ها، ٣٩٠نفر بود که در طول ٥١سال حیات بهشت زهرا بی‌سابقه بوده است».

در خراسان رضوی، «پیک پنجم کرونا در شهر قوچان جولان می‌دهد. ظرفیت تخت‌های بیمارستان در حال تکمیل است. از هر کوی و برزن پارچه‌های سیاه بر دیوار منازل خودنمایی می‌کند و شهر بوی مرگ می‌دهد» (ایسنا ۲۴مرداد۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «۳۲۵۳بیمار کرونایی در استان بجز کاشان و آران و بیدگل بستری که از این تعداد ۴۳۲نفر در ICU هستند. طی ۲۴ساعت گذشته نیز ۳۳بیمار جان خود را از دست داده‌اند» (ایمنا ۲۴مرداد ۱۴۰۰). رئیس بیمارستان ۹دی منظریه گفت: «از دانشگاه پزشکی درخواست نیرو کرده‌ایم، اما پرستاری نیست. جایی برای بستری بیماران نمانده است، اورژانس بیمارستان دو برابر ظرفیت آن استفاده می‌شود و ۵۰بیمار در اورژانس بستری هستند. بخش CCU که برای بستری بیماران قلبی استفاده می‌شد به ICU بیماران کرونایی تبدیل شده است» (ایسنا ۲۴مرداد۱۴۰۰).

در اردبیل، شمار مبتلایان جدید و بستریها نسبت به ماه قبل بیش از هفت برابر شده و با سرعت بیشتر در حال شیوع است. طی شبانه روز گذشته، با ۱۷فوتی و بستری شدن ۱۸۰مبتلای جدید رکوردشکنی داشتیم (ایرنا ۲۴مرداد۱۴۰۰).

در گلستان، نوروزی نماینده علی آباد کتول در مجلس ارتجاع گفت: «وضعیت شمال سیاه است، به‌خصوص گلستان از قرمز عبور کرده و وارد وضع سیاه شده است. بیمارستانها جا ندارند و با کمبود دارو و سرم مواجهیم‌» (ایسنا ۲۴مرداد۱۴۰۰).

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۲۸بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در استان به ۵۰۴۶نفر رسیده است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۴مرداد۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی رسالت امروز در وحشت از خشم و انزجار مردم از خامنه‌ای به‌خاطر ابعاد فاجعه‌بار قربانیان کرونا نوشت: «دشمنان و نیروهای ضد انقلاب» خامنه‌ای را مسئول تلفات کرونا معرفی می‌کنند. این «حربه‌ای است که در صورت تداوم می‌تواند خطرناک باشد جریان معاند و ضد انقلاب به‌مانند همیشه سعی در تضعیف جمهوری اسلامی و آرمانهای انقلاب اسلامی دارد و تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا در مشکلات و چالشها رأس نظام یعنی رهبر انقلاب (خامنه‌ای) را نشانه بگیرد... تمامی مسئولان، تصمیم‌گیران و رسانه‌های کشور به مقابله با این موج ناجوانمردانه و غیرانسانی بپردازند و در مقابل شبهات روشنگری کنند».

همزمان روزنامه حکومتی همدلی نوشت: «در شرایطی که درصد فوت بیماران کرونایی در ایران اکنون به رقم وحشتناک ۸درصد به‌نسبت بیماران رسیده است و تعداد مرگ‌ها در حال رکوردزنی‌های متوالی و پی‌درپی است، برآورد نهادهای امنیتی این است که حداقل چهار هفته آینده، تعداد مبتلایان و مرگ و میرها در نتیجه مراسم‌های عزاداری و جولان شهروندان در وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو می‌رود که کشور را با بحران امنیتی مواجه سازد» (همدلی ۲۴مرداد۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۴مرداد۱۴۰۰ (۱۵ اوت ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9bf80380-a521-4389-be83-9e40c19df92b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات