728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۲هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۲هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

عضو کمیته علمی کرونا: عدم‌پیگیری و کنترل کرونا از سوی دولت شکل عامدانه به خود گرفته است

  • وزارت بهداشت رژیم: شدت بروز بیماری در سیستان و بلوچستان از زمان شیوع بیماری بی‌سابقه است و موج فعلی به‌مراتب بزرگ‌تر و سهمگین‌تر از موج‌های قبلی است
  • خبرگزاری نیروی قدس: حکومت نظامی و محدودیت‌های صورت گرفته، زاهدان را به شهر ارواح تبدیل کرده
  • توکلی: ۱۰ روز است در تهران وارد موج پنجم شده‌ایم بیماران بستری و سرپایی ۱۵درصد افزایش یافته و ۱۰۳بیمارستان درگیر کرونا هستند روزانه ۱۰۰۰ بیمار بستری می‌شوند و تعداد بستریها ۴۸۰۰نفر است
  • استاندار هرمزگان: بیش از ۸۱۰بیمار بستری هستند که بیشترین رقم در استان است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۳تیر ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۲۲هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۱۱۹۷۳نفر، در البرز به ۹۱۵۸نفر، در اصفهان به ۲۱۸۰۰نفر، در ایلام به ۳۳۷۱نفر، در بوشهر به ۳۵۱۴نفر، در تهران به ۷۵۴۱۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۹۶۴۰نفر، در خوزستان به ۲۰۴۴۱نفر، در سمنان به ۵۳۳۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۷۹۲۶نفر، در فارس به ۱۰۸۵۲نفر، در قم به ۹۹۰۰نفر، در کرمان به ۷۴۵۳نفر، در لرستان به ۱۲۶۳۵نفر، در هرمزگان به ۴۸۶۵نفر، در همدان به ۶۹۱۸نفر و در یزد به ۵۳۶۷نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «در هفته‌یی که گذشت، تعداد بیماران سرپایی با افزایش ۱۳.۲درصدی مواجه بوده است. در این هفته با افزایش ۱۱ درصدی بیماران بستری و افزایش ۷.۲درصدی بیماران فوت شده مواجه بودیم. در هفته گذشته سیستان و بلوچستان، با اختلاف فراوان با میانگین کشوری، شاهد بالاترین مرگ و میر بوده و پس از آن یزد و هرمزگان بالاترین مرگ و میر را داشتند. شدت بیماری در حال حاضر در سیستان و بلوچستان از زمان شیوع بیماری بی‌سابقه است و موج فعلی به‌مراتب بزرگ‌تر و سهمگین‌تر از موج‌های قبلی است» (همشهری ۱۳تیر ۱۴۰۰).

ناجی عضو کمیته علمی کووید۱۹ گفت: «متولی اصلی و مسئول کنترل کووید۱۹ در ایران دولت است. در طول این ۱۶ماهه دولت و وزارت بهداشت در انجام وظیفه خود کوتاهی کردند و در کنترل بیماری موفق نبودند. به نظر م با تداوم چنین رفتارهایی قصد تعمدی بودن آن می‌آید. تاکنون هم هیچ قرنطینه درست و حسابی‌ای در کشور و تهران اعمال نشده است. عدم‌پیگیری و کنترل کرونا در کشور شکل عامدانه به خود گرفته است. مردم نمی‌توانند تا تولید انبوه واکسن داخلی صبر کنند و دولت باید هر چه سریع‌تر واکسن معتبر تهیه کند. اگر غیر از این باشد انسانهای بسیاری را از دست خواهیم داد» (جهان صنعت ۱۳تیر ۱۴۰۰).

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان گفت: «گفت گستردگی ایرانیانی که برای دریافت واکسن به ارمنستان می‌روند بسیار زیاد است. همه پرواز‌هایی که از ایران به ارمنستان رفته یا بازگشته، تقریباً پر بوده است» (ایلنا ۱۳تیر ۱۴۰۰).

در تهران، توکلی معاون ستاد کرونا با تأکید بر این‌که ۱۰روز است وارد موج پنجم شده‌ایم گفت: «شاخص افزایش ۱۵درصدی بیماران بستری و سرپایی‌ها بوده است. . ۱۰۳ بیمارستان استان درگیر کرونا هستند روزی ۱۰۰۰بستری داریم و اینک ۴۸۰۰بستری در استان داریم» (ایرنا ۱۳ تیر ۱۴۰۰).

طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: «تهران وارد پیک پنجم شده به‌خاطر این‌که ظرفیت ورودی مراجعین بیمارستان تا ۴۷۰نفر افزایش یافته است. اردیبهشت و خرداد بهترین ماه‌های سال برای انجام واکسیناسیون بود و ما این دو ماه را از دست دادیم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳ تیر ۱۴۰۰).

در سیستان و بلوچستان، خبرکزاری نیروی قدس (تسنیم) در مقاله‌ای تحت عنوان برقراری حکومت نظامی سیستان و بلوچستان نوشت محدودیت‌های صورت گرفته در مرکزیت شهر و بازارها در روزهای اخیر زاهدان را به شهر ارواح تبدیل کرده و عملاً اکثر گروه‌های شغلی به مشاغل خدماتی و درمانی و نظامی خانه‌نشین شده‌اند استرس‌های شدید توأم با نگرانی و انتقاد از ستاد مقابله با کرونا محور اصلی گفتگوهای این روزهای شهروندان زاهدانی است؛ هر یک به‌نحوی ترس و دلهره و نقد و گلایه‌هایشان را مطرح می‌کنند. برخی نقدهای جدی به ستاد مدیریت بحران و ستاد مقابله با کرونا سیستان و بلوچستان دارند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۳تیر ۱۴۰).

در هرمزگان، استاندار هرمزگان از وضعیت قرمز کرونا در ۱۰شهرستان این استان خبر داد و گفت بیش از ۸۱۰ بیمار در استان بستری هستند که بیشترین تعداد بستریها به‌دلیل این بیماری در هرمزگان محسوب می‌شود و متأسفانه تعداد فوت بر اثر ابتلا به کرونا در هرمزگان نیز افزایش یافته است» (ایلنا ۱۳تیر۱۴۰۰).

در کرمان، رئیس دانشگاه پزشکی بم گفت: تنها نگرانی شرق استان کمبود تخت بیمارستان است. اگر بستریها بیشتر شود تختی نخواهیم داشت. در خردادماه روزانه ۹۳۶بیمار مثبت داشتیم اما متأسفانه از اوایل تیر تا امروز ۱۰۲۲ نفر داریم (ایرنا ۱۳تیر ۱۴۰۰).

در یزد، معاون دانشگاه پزشکی گفت: آمار بیماران بستری از ۵۰۰نفر گذشته است. ۹۸نفر در ICUهستند و ۶شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳تیر۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳تیر ۱۴۰۰ (۴ژوئیه ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ecef1a0-d9be-40fa-8fd3-4ed240bd0381"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات