728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۱هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۱هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شمار جان‌باختگان در سیستان و بلوچستان در ۲۴ساعت گذشته دست کم ۶۰نفر است

 

  • آخوند روحانی: امروز در شرایط خاص کرونایی و در مسیر افزایش مبتلایان هستیم. انتخابات و مهمانی‌هایی که می‌دادند، سفره‌هایی که می‌انداختند، هیچ متناسب با پروتکل‌های اعلام شده، نبود.
  • زالی: شیوع کرونا نسبت به هفته گذشته در استان تهران افزایش یافته و با موج مراجعه کنندگان به مراکز درمانی مواجه‌ایم.
  • استاندار سیستان و بلوچستان: بیش از یک هفته است آمار روزانه مبتلایان بیش از ۱۲۰۰نفر است و تعداد فوتیها با پاکستان با ۲۲۰میلیون جمعیت برابری می‌کند.
  • رئیسی: ویروس هندی یا «دلتا» در جای جای کشور سرایت کرده که قدرت سرایت آن بالاست و بستری و مبتلایان را بیشتر می‌کند.
  • فوق تخصص بیماریهای عفونی: پیک پنجم شروع شده و در روزهای آینده تقریباً کل ایران در وضعیت قرمز قرار می‌گیرد و با کمبود تختهای بیمارستانی مواجه می‌شویم.
  • خانم رجوی با تسلیت مجدد به‌خاطر آمار شوکه‌کننده جان‌باختگان در سیستان و بلوچستان خواهان همیاری ملی شد و خاطرنشان کرد خامنه‌ای از استراتژی کلان تلفات انسانی برای جلوگیری از قیام دست بردار نیست والا بخش عمدهٔ قربانیان قابل پیشگیری بود. حمل و نقل و تجمعات و به صف کردن تحمیلی افراد در انتخابات قلابی نمونه آشکار نقض همهٔ ضوابط بهداشتی در مقابله با کرونا بود. جرم سردمداران رژیم در مورد کلان تلفات انسانی، جنایت علیه بشریت است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۱۲تیر۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۲۱هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۳۰۹۸نفر، در اصفهان به ۲۱۷۵۰نفر، در تهران به ۷۵۲۹۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۹۶۰۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۵۴۸نفر، در خوزستان به ۲۰۳۹۶نفر، در زنجان به ۳۴۹۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۷۸۸۶نفر، در فارس به ۱۰۸۲۷نفر، در کرمان به ۷۴۱۸نفر، در کهگیلویه و بویراحمد ۲۵۰۹نفر، در گلستان به ۷۶۲۰نفر، در گیلان به ۱۰۶۴۱نفر، در مازندران به ۱۲۶۰۰نفر، در مرکزی به ۶۶۳۸نفر و در هرمزگان به ۴۸۲۵نفر رسیده است.

 

آخوند روحانی امروز در ستاد کرونا گفت: «امروز در شرایط خاص کرونایی قرار گرفتیم. در مسیر افزایش مبتلایان هستیم. در این ایام مسائلی داشتیم که تشدید و کمک کرد. مسأله انتخابات را داشتیم، مهمانی‌هایی که می‌دادند، سفره‌هایی که در بعضی از جاها می‌انداختند، هیچ متناسب با پروتکل‌هایی که اعلام شده، نبود» این در حالیست که روحانی روز بعد از نمایش انتخابات گفت: «از وزارت بهداشت تشکر می‌کنم که نگذاشت در این انتخابات پیک جدید شکل گیرد. وزارت بهداشت و درمان و همه عزیزانی که با این ویروس مبارزه می‌کنند سهم بسیار خوبی داشتند برای این‌که روز گذشته انتخابات باشکوهی اجرا و عملیاتی شود».

وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد: «خیز پنجم کرونا در ایران شروع شده است. حدود نیمی از استانها با افزایش موارد بستری روبه‌رو هستند و از امروز (۱۲ تیر) به مرور شهرستانهای بیشتری وارد وضعیت قرمز کرونا می‌شوند» (ایرنا ۱۲تیر۱۴۰۰).

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «ویروس کرونای هندی یا «دلتا» در جای جای کشور سرایت کرده است، قدرت سرایت این ویروس بالاست و میزان همه گیری، بستری و مبتلایان را بیشتر می‌کند» (ایرنا ۱۲تیر ۱۴۰۰).

داود یادگاری، فوق تخصص بیماریهای عفونی گفت: «پیک پنجم کرونا در ایران شروع شده است و در روزهای آینده و احتمالاً تا دو هفته آینده تقریباً کل ایران در وضعیت قرمز قرار می‌گیرد و دوباره با حجم انبوه بیماران و کمبود تختهای بیمارستانی مواجه می‌شویم با این تفاوت که خطرات نوع جدید ویروس به‌مراتب بیشتر است» (ایرنا ۱۲تیر۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «شیوع کرونا نسبت به هفته گذشته در سطح استان افزایش یافته است. با افزایش موج مراجعه کنندگان به مراکز درمانی مواجه‌ایم و اگر این روند افزایش یابد، میزان بیماران بستری و در نهایت مرگ و میر بیشتر می‌شود» (آفتاب ۱۲تیر۱۴۰۰).

در سیستان و بلوچستان، به گزارش پزشکان و منابع بیمارستانی شمار قربانیان در ۲۴ساعت گذشته دست کم ۶۰نفر است این در حالیست که بسیاری از مبتلایان قبل از رسیدن به بیمارستان فوت می‌کنند و آمار آنها جایی ثبت نمی‌شود. استاندار سیستان و بلوچستان گفت: «بیش از یک هفته است که آمار روزانه مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان بیش از ۱۲۰۰نفر است و آمار فوتیهای استان با پاکستان با ۲۲۰میلیون جمعیت برابری می‌کند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۲تیر۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی ایران در مورد سیستان و بلوچستان نوشت: «به گفته مردم محلی؛ وقتی آب آشامیدنی نباشد کرونا نمی‌تواند به دغدغه اصلی مردم بدل شود. بیمارستانهای تخت خالی ندارند. آمار قربانیان و مبتلایان رکورد زده و قبرستانها مملو از جمعیت شده‌اند و قطعی طولانی آب و برق نیز مشکلات را دو چندان کرده است... از شهرها و روستاهای هم مرز با بندرعباس و جاسک تا راسک با حدود یک میلیون و دویست هزار جمعیت فقط یک بیمارستان وجود دارد یا برای ۸۰۰هزار نفر در جنوب استان فقط یک بیمارستان ۱۹۶ تخت‌خوابی وجود دارد. یک شهر با ۵۰هزار نفر جمعیت دو پزشک عمومی دارد» (روزنامه ایران ۱۲تیر۱۴۰۰).

در کرمان، فرماندار بم گفت: «وضعیت بیمارستانها اصلاً خوب نیست و اگر این شرایط ادامه پیدا کند خدمات دهی در بیمارستانها مختل خواهد شد. بم در وضعیت قرمز پرخطر کرونایی قرار گرفته است» (ایرنا ۱۲تیر۱۴۰۰).

در گلستان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: تعداد شهرهای قرمز ۲برابر شده و استان در آستانه وضعیت بحرانی قرار گرفته است. زنگ خطر موج پنجم کرونا در گلستان به صدا درآمده است (ایرنا ۱۲تیر۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲تیر۱۴۰۰ (۳ژوئیه ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/72a782d0-37c0-435d-847d-74081aa562cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات