728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۹هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۹هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

۶۳شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۸۴شهرستان نارنجی، تهران با افزایش بستریها در آستانه وضعیت قرمز

 

  • کمیته علمی ستاد کرونا: هیچ‌کدام از واکسنهای ما تأیید سازمان جهانی بهداشت را ندارند. تنها ایران برکت در سازمان بهداشت جهانی ثبت نام کرده است ولی تاییدیه دریافت نکرده است.
  • زالی: باید قرمز شدن شهرهای تهران در هفته‌های آتی را جدی بگیریم.در شمال و جنوب غربی تهران بیشترین فوتیها را داشته‌ایم.
  • دانشگاه پزشکی زاهدان: از دو هفته پیش تعداد مبتلایان در سیستان و بلوچستان به‌صورت انفجاری افزایش یافت.
  • پیک پنجم در فارس آغاز شده و به گزارش دانشگاه پزشکی شیراز استان در آستانه ورود به وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۸تیر۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۱۹هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۳۰۲۸نفر، در اصفهان به ۲۱۵۶۵نفر، در تهران به ۷۴۸۳۶نفر، در خراسان جنوبی به ۲۹۴۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۹۴۴۰نفر، در خراسان شمالی به ۴۵۲۳نفر، در خوزستان به ۲۰۲۲۶نفر، در سمنان به ۵۳۲۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۷۶۸۶نفر، در فارس به ۱۰۷۳۲نفر، در کردستان به ۵۴۴۲نفر، در کرمان به ۷۳۰۸نفر، در کرمانشاه به ۶۱۷۸نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۹۴نفر، گلستان به ۷۵۹۰نفر، در لرستان به ۱۲۵۶۵نفر، در هرمزگان به ۴۶۸۵نفر و در یزد به ۵۳۱۷نفر رسیده است.

خبرگزاری حکومتی ایرنا نوشت: «تعداد بستریها در تهران به‌سرعت در حال افزایش و قرمز شدن پایتخت قطعی است. وزارت بهداشت اعلام کرد: ۶۳شهرستان قرمز، ۱۸۴شهرستان نارنجی و ۲۰۱شهرستان زرد هستند» (ایرنا ۸تیر۱۴۰۰).

مردانی عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «طبق مشاهده من تعداد زیادی از بیماران مسن در صف واکسن مبتلا شده‌اند. هیچ‌کدام از واکسنهای ایرانی تأیید سازمان جهانی بهداشت را ندارند و تنها ایران برکت در سایت این سازمان ثبت نام کرده ولی برای تاییدیه اقدام نکرده است... بعید نیست به‌زودی شاهد پیک پنجم باشیم» (شفقنا ۸تیر۱۴۰۰).

در تهران، استاندار گفت: «کم کم وارد خیز پنجم می‌شویم» و زالی رئیس ستاد کرونا گفت غیر از فیروزکوه و دماوند که قرمز هستند، عمده شهرهای استان نارنجی هستند. باید قرمز شدن شهرهای تهران در هفته‌های آتی را جدی بگیریم. بیشترین فوتیها را در شمال و جنوب غربی تهران داشته‌ایم» (آریا ۸تیر ۱۴۰۰).
در سیستان و بلوچستان، درخشان نماینده ایرانشهر در مجلس ارتجاع گفت: «کرونا به تراژدی هولناکی تبدیل شده و استان توان مقابله ندارد. آیا دردناک نیست که هموطنانمان به‌دلیل کمبود اکسیژن و وِنتیلاتور جان خود را از دست بدهند، آیا استانی که در معرض خطر از ناحیه مرزهایش قرار دارد نباید در اولویت واکسیناسیون قرار گیرد» (ایلنا ۸تیر۱۴۰۰). رئیس دانشگاه پزشکی زاهدان گفت: «از دو هفته پیش مبتلایان به‌صورت انفجاری افزایش یافت. روزانه ۱۲۰۰نفر مبتلا می‌شوند» (سلامت نیوز ۸تیر ۱۴۰۰).

در فارس، یکی دو روزی است آغاز پیک پنجم کرونا اعلام شده و ۴شهرستان جنوبی در وضعیت قرمز و فوق قرمز قرار دارند. ظرفیت بیمارستانها در حال تکمیل شدن است. معاون دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «استان ما در آستانه ورود به وضعیت بحران و حاد قرار گرفته است» (خبرگزاری نیروی قدس ۸تیر۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی از شروع موج پنجم خبر داد و گفت تنها در عرض ۲۴ساعت گذشته ۵۷۳بیمار کرونایی بستری شدند که ۱۳۳نفر در بخش ICU منتقل شدند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۸تیر۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸تیر۱۴۰۰ (۲۹ژوئن۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc2cfac9-1356-49cf-a820-06d3872ab982"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات