728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۷هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۷هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

 

  • وزارت بهداشت رژیم: ۳۲شهرستان قرمز، ۱۷۴شهرستان نارنجی، ۲۴۲شهرستان زرد،
  • رئیس کمیته اپیدمیولوژی کووید-۱۹: در حالی که واکسیناسیون کند است به پیک پنجم نزدیک‌تر شده‌ایم. در هرمزگان، فارس و بوشهر کانون‎های جدید از واریانت‌های آفریقای‌جنوبی و هندی ایجاد شده و فوران ویروسی در این مناطق روی داده است
  • نماینده مجلس ارتجاع: شرایط شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان بحرانی و رنگ قرمز دیگر توصیف کننده وضعیت نیست
  • دانشگاه پزشکی بوشهر: ۶۰درصد شهرستانهای ۱۰ گانه استان در وضع قرمز و ۴۰درصد نارنجی است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۴تیر ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۱۷هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۲۹۵۸نفر، در البرز به ۹۰۴۸نفر، در اصفهان به ۲۱۴۰۰نفر، در بوشهر به ۳۳۸۴نفر، در تهران به ۷۴۴۰۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۹۳۰۰نفر، در خراسان شمالی به ۴۴۹۸نفر، در خوزستان به ۲۰۰۶۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۷۵۲۶نفر، در کردستان به ۵۴۱۲نفر، در کرمان به ۷۱۹۸نفر، در مازندران به ۱۲۴۸۵نفر و در هرمزگان به ۴۵۶۰نفر رسیده است.

 

وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد: شهرستانهای مهران (استان ایلام)، تنگستان، دشتستان، دشتی، دیر، عسلویه و کنگان (استان بوشهر)، دماوند و فیروزکوه (استان تهران)، ایرانشهر، خاش، زابل و زاهدان (سیستان و بلوچستان)، گراش، لارستان و لامرد (فارس)، بم، رودبار جنوب، قلعه گنج، کرمان و منوجان (کرمان)، بستک، بندر لنگه، بندرعباس، پارسیان، جاسک، حاجی‌آباد، خمیر، رودان، قشم و میناب (هرمزگان) و شهرستان یزد (استان یزد) در وضعیت قرمز کرونا قرار خواهند گرفت. روند بستری در شهر تهران افزایشی شده و احتمال قرمز شدن تهران وجود دارد. آخرین آمار شهرستانها، ۳۲شهرستان قرمز، ۱۷۴شهرستان نارنجی، ۲۴۲شهرستان زرد، صفر شهرستان آبی» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۴تیر).

خبرگزاری نیروی قدس نوشت: «تنها در مدت کوتاه یک هفته‌یی شاهد رشد ۴۵درصدی تعداد شهرستانهای قرمز داشته‌ایم و شهرستانهای قرمز در مرکز، غرب و البته بیخ گوش پایتخت نیز دیده می‌شود» (خبرگزاری نیروی قدس ۴تیر ۱۴۰۰).

حمید سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی کووید-۱۹در مورد خطر آغاز پیک پنجم گفت: «واقعیت این است که واریانت‏‌های آفریقای جنوبی و هندی، توانایی بالایی برای ابتلای سریع شهروندان دارند و این می‎تواند خطر آغاز پیک پنجم کرونا را در کشور قوت بخشد. به عبارت دیگر می‌توان گفت به پیک پنجم کرونا نزدیک‌تر شده‌ایم. این در حالی است که واکسیناسیون به‌کندی انجام می‌شود و بر اساس آخرین اطلاعات حدود یک‌میلیون نفر هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‏‌اند. مدتی است در استان‏‌های هرمزگان، فارس و بوشهر کانون‎های جدید از واریانت‌های آفریقای‌جنوبی و هندی ایجاد شده؛ به طوری که فوران ویروسی در این مناطق روی داده است» (ایسنا ۴تیر ۱۴۰۰).

 

در سیستان و بلوچستان، مالکی نماینده زاهدان در مجلس ارتجاع گفت: «شرایط شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان بحرانی و رنگ قرمز دیگر توصیف کننده شیوع این ویروس در استان نیست. شاهد ثبت آمار بیش از ۱۰۰۰ مبتلای جدید در طول ۲۴ساعت هستیم. اگر شرایط به همین منوال پیش بروند در آینده نزدیک آمار مبتلایان و جان‌باختگان در استان سرسام‌آور می‌شود» (خبرگزاری نیروی قدس۴تیر ۱۴۰۰).

 

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: روند بیماری کرونا در هرمزگان کاملاً صعودی است و با موجی سرکش روبه‌رو هستیم که روزانه بر افراد بیمار و بستری می‌افزاید. در حال حاضر با افزایش قابل ملاحظه بیماران قرنطینه در منزل نیز روبه‌رو هستیم که نگران‌کننده است، تا این لحظه ۱۰۶۱۱نفر در منازل خود تحت قرنطینه قرار دارند» (خبرگزاری نیروی قدس ۴تیر ۱۴۰۰).

 

در بوشهر، رئیس دانشگاه پزشکی بوشهر از افزایش شهر‌های قرمز کرونایی خبر داد و گفت: «بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، ۶۰درصد شهرستانهای ۱۰گانه استان بوشهر در وضعیت قرمز و ۴۰درصد در شرایط نارنجی قرار گرفتند» (خبرگزاری نیروی قدس ۴تیر ۱۴۰۰).

در فارس، شماری از شهرهای استان به رنگ قرمز درآمده و هشدارهای شروع موج پنجم در حال پیوستن به واقعیت تلخ است. هم‌اکنون ۱۰۹۰نفر بستری هستند که ۱۳۵بیمار در ICU هستند» (خبرگزاری نیروی قدس ۴تیر ۱۴۰۰).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «مرکز این استان در وضعیت قرمز قرار گرفت. در شبانه روز گذشته از ۹۰۳ نمونه گرفته شده ۴۹۴نفر مبتلای قطعی به بیماری کووید۱۹ در مناطق مختلف استان شناسایی شدند» (ایرنا ۴تیر ۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۴تیر۱۴۰۰ (۲۵ژوئن۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db04f2aa-4c0c-4d6e-94bc-c0d4c00dbc01"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات