728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۵هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۵هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

 

  • خبرگزاری نیروی قدس: رشد ۲۶.۵ درصدی مبتلایان روزانه نشان می‌دهد کرونا هم‌چنان فعال است و احتمال پیک پنجم وجود دارد
  • دانشگاه پزشکی جیرفت: ظرفیت دستگاههای ونتیلاتور در جنوب کرمان تکمیل شده و جنوب استان وارد موج جدید بیماری شده است
  • دانشگاه پزشکی بوشهر: در یک روز ۴۱۸ تست مثبت داشتیم که نشان از افزایش انفجاری مبتلایان به کرونا دارد
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: بستریهای کرونا در استان افزایش ۵۰درصدی داشته است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۳۱خرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۱۵هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۲۸۹۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۱۸۱۸نفر، در البرز به ۸۹۸۸نفر، در اصفهان به ۲۱۲۲۰نفر، در تهران به ۷۳۹۴۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۹۱۷۵نفر، در خوزستان به ۱۹۸۹۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۷۳۹۶نفر، در کرمان به ۷۱۱۳نفر، در کرمانشاه به ۶۱۱۸نفر، در لرستان به ۱۲۴۷۰نفر، در مازندران به ۱۲۴۳۵نفر و در هرمزگان به ۴۴۲۵نفر رسیده است.

 

خبرگزاری نیروی قدس امروز نوشت: «رشد ۲۶.۵درصدی مبتلایان روزانه در سراسر ایران نشان می‌دهد ویروس هم‌چنان در سراسر ایران فعال است و مشغول ایجاد موج‌های سینوسی است که می‌تواند مشکلات تازه‌یی به کشور تحمیل کند. آمارهای هفتگی نشان می‌دهد با توجه به فعالیت قابل توجه ویروس جهش‌یافته در جنوب و جنوب‌شرقی ایران روند افزایش ابتلا در این مناطق و شهرستانهای همجوار آنها شرایطی ایجاد کرده که احتمال شعله‌ور شدن بحرانی تازه یا همان پیک پنجم کرونا در کشور وجود دارد».

 

در کرمان، معاون دانشگاه پزشکی روز گذشته گفت: «استان کرمان از موج چهارم کرونا عبور نکرده و هم‌چنان درگیر مشکلات ناشی از بیماری است. معاون دانشگاه پزشکی جیرفت نیز از تکمیل ظرفیت دستگاههای ونتیلاتور خبر داد و گفت که جنوب استان وارد موج جدیدی از بیماری شده است. این در حالیست که مسئولان دانشگاه پزشکی شرق استان نیز از افزایش مراجعان بیماران کرونایی در شهرستانهای شرقی به‌ویژه ریگان خبر می‌دهند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۱خرداد ۱۴۰۰).

 

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «بستریها افزایش ۵۰درصدی داشت و ۱۶۱بیمار بستری شدند. اکنون ۶۶۹نفر بستری و ۹۵۸۷ در قرنطینه خانگی هستند» (همشهری ۳۱خرداد ۱۴۰۰).

در بوشهر، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در یک روز ۴۱۸نفر در تست‌های انجام شده مثبت بود که نشان از افزایش انفجاری مبتلایان به بیماری کرونا است» (خبرگزاری نیروی قدس ۳۱خرداد ۱۴۰۰).

در استان مرکزی، رئیس دانشگاه پزشکی اراک گفت: «پیک پنجمی که متأسفانه گرفتار خواهیم شد از نوع دلتا (بسیار خطرناکتر و حتی کسانی‌که قبلاً مبتلا شده‌اندو حتی واکسن زده‌اند نیز ایمنی کامل ندارند) است. دیر یا زود استان ما دچار بحران خواهد شد. از هفته‌ٔ گذشته مراجعین سرپایی در حال افزایش است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۳۱خرداد ۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، «در شبانه روز گذشته ۱۰۷بیمار جدید بستری شدند و کل بستری شدگان به ۶۰۹نفر رسید. ۱۴۳نفر از بستری شدگان در بخش‌های ICU هستند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۳۱خرداد ۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۱خرداد ۱۴۰۰ (۲۱ ژوئن ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9cf1ab29-6457-4acf-8fd9-c0ac44f50606"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات