728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۳هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۳هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

 

  • خبرگزاری نیروی قدس: از روز گذشته تعداد شهرستانهای قرمز کرونایی با افزایش ۶۹درصدی به عدد ۲۲رسید.
  • دانشگاه پزشکی بوشهر: شهرستانهای جنوبی استان به‌مرحله بسیار پرخطر رسیده، ۵شهرستان از ۱۰شهرستان قرمز، ۴شهرستان نارنجی و یک شهرستان زرد است
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: با توجه به جایگزین شدن ویروس انگلیسی، تمامی آمار ارائه‌شده از این پس مربوط به نسخه جدید است
  • استاندار فارس: باید هم‌چنان مراقبتها را جدی گرفت روزانه ۲۰۰بیمار جدید در بیمارستانهای استان بستری می‌شوند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۲۸خرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۱۳هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در اصفهان به ۲۱۱۰۰نفر، در ایلام به ۳۲۷۶نفر، در بوشهر به ۳۳۰۹نفر، در تهران به ۷۳۵۶۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۵۸۵نفر، در خراسان رضوی به ۱۹۰۸۵نفر، در خوزستان به ۱۹۷۶۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۷۳۲۶نفر، در فارس به ۱۰۵۲۲نفر، در کرمان به ۷۰۴۳نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۵۴نفر، در گیلان به ۱۰۴۵۶نفر، در لرستان به ۱۲۴۳۰نفر و در هرمزگان به ۴۳۲۵نفر رسیده است.

 

خبرگزاری نیروی قدس امروز نوشت: «در ۲۴ساعت گذشته روند صعودی ویروس منحوس در برخی مناطق به‌خصوص جنوب و جنوب شرقی کشور ادامه دارد. ویروس هندی مشکلاتی تازه به کادر درمان تحمیل کرده است. از روز گذشته شهرستانهای قرمز از ۱۳مورد هفته گذشته با رشدی معادل ۶۹درصد یکباره به عدد ۲۲ رسید و مهر تاییدی به این واقعیت زد که کانون‌های تازه‌یی از بحران کرونا شکل گرفته و می‌تواند به‌سرعت تبدیل به بحرانی غیرقابل کنترل در سراسر کشور باشد».

 

 

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «۹۹۸۳نفر در منزل قرنطینه هستند. با توجه به جایگزین شدن ویروس انگلیسی به جای نسخه قبلی، تمامی آمار ارائه شده از این پس مربوط به مبتلایان به نسخه جدید از کرونا است» (ایمنا ۲۸خرداد۱۴۰۰).

 

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «اندیمشک که در وضعیت نارنجی بود در وضعیت قرمز قرار گرفت» (۲۸ خرداد۱۴۰۰). رئیس دانشگاه پزشکی آبادان از روند افزایشی بستری شدگان در جنوب غرب خوزستان خبر داد و گفت: «در ۲۴ساعت گذشته از ۲۶۳نمونه ۱۲۱مورد مثبت قطعی داشته‌ایم و در حالی‌که ۴۱بستری داشتیم ۲۸نفر ترخیص شدند» (ایسنا ۲۸خرداد۱۴۰۰).

 

در گلستان، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «تعداد بستریها هم‌چنان روندی صعودی دارد و اکنون به ۳۱۰ رسیده و این روند ادامه دارد» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۸خرداد۱۴۰۰).

در فارس معاون استاندار گفت: «باید هم‌چنان مراقبتها را جدی گرفت. درصد مثبت شدن تستها در استان به ۲۴درصد رسیده و روزانه ۲۰۰بیمار جدید در بیمارستانهای استان بستری می‌شوند» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۸خرداد۱۴۰۰).

در کرمان، سخنگوی دانشگاه پزشکی با ابراز نگرانی از خطر موج پنجم گفت: «از ۲۳شهرستان، ۱۳شهرستان نارنجی و ۱۰شهرستان زرد هستند. دو استان همجوار یعنی هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت نارنجی، قرمز و فوق قرمز قرار دارند و مراودات بین این دو استان با کرمان نگران‌کننده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۷خرداد۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸خرداد۱۴۰۰ (۱۸ژوئن۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86c5663c-2a16-4ed0-8e0e-c826b20bd099"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات