728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۰هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۰هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

 

  • رئیسی: بیماری در هرمزگان و سیستان و بلوچستان هنوز صعودی است. کرمان و بوشهر نیاز است مراقبت بسیار بیشتری انجام دهند.
  • رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه و بویراحمد، تعداد قربانیان سه ماه اخیر کرونا معادل همه مرگ و میرهای از ابتدای شیوع کرونا است.
  • مدیر شبکه بهداشت قشم: تخت‌های هر سه بخش بیمارستان پیامبر اعظم(ص) پر از بیماران کرونایی است و این آژیر خطر است.
  • دانشگاه پزشکی اردبیل: در چند روز اخیر ستادهای انتخاباتی به منشأ اصلی شیوع کرونا شده و شاهد مبتلا شدن افراد حاضر در مراسم انتخاباتی هستیم.
  • رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز: ما بار‌ها به ستاد‌های انتخاباتی در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مکاتبه کردیم و شیوه نامه‌های بهداشتی را به آنها ابلاغ کردیم.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۲۲خرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۱۰هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در اردبیل به ۳۸۵۰نفر، در اصفهان به ۲۰۸۲۵نفر، در بوشهر به ۳۲۵۹نفر، در تهران به ۷۲۷۳۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۸۸۷۰نفر، در خوزستان به ۱۹۴۸۱نفر، در سیستان و بلوچستان به ۷۲۱۱نفر، در فارس به ۱۰۳۷۷نفر، در قزوین به ۳۵۸۹نفر، در قم به ۹۷۴۰نفر، در کرمان به ۶۹۵۳نفر، در گیلان به ۱۰۳۶۶نفر، در لرستان به ۱۲۳۴۰نفر، در مازندران به ۱۲۳۱۵نفر و در هرمزگان به ۴۱۲۰نفر رسیده است.

در حالی‌که هر روز شمار بیشتری از مردم در اثر سیاست‌های جنایتکارانه و چپاولگرانه قربانی کرونا می‌شوند، روحانی امروز گفت دولت وی «در زمینه سلامت در تاریخ ایران بی‌نظیر بوده، اگر حرف دارید بزنید. تاریخ ایران را بیاورید، از زمان هخامنشیان تاریخ را ورق بزنید، کل تخت بیمارستانی در تاریخ ایران تا اول دولت یازدهم حدود ۹۰هزار بوده و در پایان این دولت حدود ۱۶۰هزار تخت تحویل خواهیم داد». وی در ارتباط با رقم سازیهای رژیم در مورد کرونا گفت: «از روزی که فهمیدیم این ویروس وارد کشور شده در اطلاع‌رسانی یک لحظه مسامحه نشد. ایران یکی از منظم‌ترین کشورها در اعلام دقیق آمار بوده است. ما بر مبنای همان استاندارد بین‌المللی، آمار مرگ و میر را دقیقاً و روزانه و بدون وقفه اعلام کردیم. این کار اطلاع‌رسانی شفاف بود. یکی از بزرگترین افتخارات دولت دوازدهم و وزارت بهداشت و درمان بود».

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «در استانهای جنوبی و شرقی روند نزولی مشاهده نمی‌شود و حتی در برخی استانها روند افزایشی است. روند بیماری در هرمزگان هنوز صعودی است. در سیستان و بلوچستان هنوز صعودی است. حتی کرمان و بوشهر نیز حتماً نیاز است که مراقبتهای بسیار بیشتری را انجام دهند» (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۲خرداد۱۴۰۰).

در کهگیلویه و بویراحمد، رئیس شبکه بهداشت گفت: «تعداد قربانیان سه ماه اخیر ویروس معادل همه مرگ و میرهای از ابتدای شیوع کرونا تاکنون است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۲خرداد۱۴۰۰).

در هرمزگان، مدیر شبکه بهداشت قشم گفت: «تخت‌های هر سه بخش بیمارستان پیامبر اعظم قشم پر از بیماران کرونایی است و این آژیر خطر بزرگ را برای ساکنان قشم به صدا درآورده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۲خرداد۱۴۰۰).

در اردبیل، به‌گفته رئیس دانشگاه پزشکی «در چند روز اخیر ستادهای انتخاباتی به منشأ اصلی شیوع کرونا تبدیل شده و شاهد مبتلا شدن بسیاری از افراد در مراسم انتخاباتی به کرونا هستیم» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۲خرداد۱۴۰۰).

در خوزستان تجمعات انتخاباتی رژیم شرایط کرونا را در استان سخت‌تر می‌کند. رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: «ما بار‌ها به ستاد‌های انتخاباتی شیوه نامه‌های بهداشتی را به آنها ابلاغ کردیم» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم۲۲خرداد۱۴۰۰).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «شاهد افزایش تعداد موارد بستری هستیم. تعداد بستریها ۱۰۹۳نفر هستند که از میان این تعداد ۱۴۱نفر در بخش‌های مراقبت ویژه تحت درمان هستند» (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۲خرداد۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۲خرداد۱۴۰۰ (۱۲ژوئن۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a52087d-2c4e-4245-bf70-0a0fe5b2fa0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات