728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۰۸هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۰۸هزار نفر بیشتر است

افزایش ۴۹درصد جان‌باختگان و ۸۰درصد بیماران جدید مبتلا به کرونا در یک روز

 

  • روزنامه حکومتی: پیک پنجم کرونا جنوب و تا حدودی غرب کشور را فراگرفته و یکی دو هفته آینده شهرهای قرمز افزایش می‌یابد.
  • استاندار تهران: چند روزی است تعداد بستریها ثابت مانده است. این نشان‌دهنده ضرورت تشدید مراقبتها است.
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: مراجعه کنندگان در ۳۱اردیبهشت ۱۳۰۴نفر بود اما در ۱۱خرداد به ۲۱۵۷ رسید. به سمت پیک پنجم حرکت می‌کنیم.
  • سلامت نیوز: از ۵.۷ میلیون دز واکسن وارد شده ۴.۸میلیون تزریق شده است. ۹۰۰هزار دز باقیمانده کجاست؟ آیا به ستادهای انتخاباتی رفته است؟

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۸خرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۰۸هزار نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۲۶۴۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۱۶۱۳نفر، در اردبیل به ۳۸۲۵نفر، در البرز به ۸۷۵۳نفر، در اصفهان به ۲۰۶۲۵نفر، در ایلام به ۳۲۲۶نفر، در بوشهر به ۳۲۲۹نفر، در تهران به ۷۲۱۶۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۸۷۱۰نفر، در خوزستان به ۱۹۲۶۹نفر، در سیستان و بلوچستان به ۷۱۳۶نفر، در قم به ۹۷۱۰نفر، در کردستان به ۵۲۶۷نفر، در کرمان به ۶۸۹۸نفر، در گلستان به ۷۴۱۵نفر، در گیلان به ۱۰۲۹۶نفر، در مازندران به ۱۲۲۵۰نفر، در هرمزگان به ۳۹۷۵نفر و در یزد به ۵۱۵۲نفر رسیده است.

 

وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی شده خود آمار جان‌باختگان کرونا در ۲۴ساعت گذشته را ۱۷۹نفر و مبتلایان جدید را ۸۸۴۶نفر اعلام کرد که نسبت به روز گذشته به ترتیب ۴۹درصد و۸۰ درصد افزایش داشته است.

روزنامه حکومتی آرمان نوشت: «پیک پنجم کرونا جنوب و تا حدودی غرب کشور را فراگرفته و طی یکی دو هفته آینده شهرهای قرمز افزایش خواهد یافت. صحبت از وضعیت زرد و نارنجی و آبی شوخی با سلامت جامعه است. در پی بلاتکلیفی در واکسیناسیون سویه‌های جدیدی که در جنوب و غرب شایع شده به‌زودی در تمامی کشور غالب خواهد شد و موجب بستری شدن افراد بیشتری می‌شود. وزارت بهداشت و درمان هزینه‌های ورود واکسن را صادر نمی‌کند» (آرمان ۱۸خرداد۱۴۰۰).

سایت حکومتی سلامت نیوز امروز نوشت: «بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، از ۵.۷ میلیون دز واکسن خارجی وارد شده به ایران ۴.۸ میلیون تزریق شده است. پس ۹۰۰هزار دز کجاست؟ آیا بخشی از آن به ستادهای انتخاباتی رفته است».

در تهران، استاندار گفت: در چهار روز اخیر روند کاهشی بستری کم شده و چند روزی است که بستریها ثابت مانده است. این وضعیت نشان‌دهنده ضرورت تشدید نظارت‌ها، مراقبتها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است» (خبرآنلاین ۱۸خرداد۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «تعداد مراجعه کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته در ۳۱اردیبهشت ۱۳۰۴نفر بود اما در ۱۱خرداد ۲۱۵۷نفر. به بیان دیگر ۱.۷برابر افزایش یافته است. این نشان‌دهنده آن است که به سمت پیک پنجم حرکت می‌کنیم» (خبرآنلاین ۱۸خرداد ۱۴۰۰).

در خوزستان، مدیر شبکه بهداشت هندیجان گفت: «موارد بیماری در حال افزایش است. در دو روز گذشته تعداد موارد سرپایی به‌شدت افزایش پیدا کرد و پیش‌بینی می‌شود این افزایش هم‌چنان ادامه داشته باشد» (ایلنا ۱۸خرداد۱۴۰۰).

در کهگیلویه و بویراحمد استاندار گفت: «وضعیت بسیار خطرناک شده امیدیه و هندیجان وضعیت قرمز داشته روند بوشهر افزایشی و چهارمحال و بختیاری نیز چنین وضعیتی دارد در حالی‌که ارتباطات گسترده‌ای با این استانها و شهرها داریم. روند کاهشی ترخیصی‌ها نسبت به بستریها برعکس شده است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۸خرداد۱۴۰۰).

در گلستان، رئیس دانشگاه پزشکی با توجه به افزایش بستریهای مبتلا به کرونا از امکان شیوع موج جدیدی از کرونا در استان ابراز نگرانی کرد (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۸خرداد۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸خرداد۱۴۰۰ (۸ژوئن۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c21cd1b-7954-474e-b3ce-352718019e04"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات