728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۰۲هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۰۲هزار نفر بیشتر است

 

  • رئیسی: استانهای مرزی قرمز شده‌اند. ۱۳شهر قرمز در سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، هرمزگان، کرمان و بوشهر
  • مردانی: هر نوع تجمع و میتینگ انتخاباتی باعث انتشار ویروس کرونا و بروز پیک بعدی می‌شود
  • توکلی: موج چهارم از موج‌های قبلی بسیار خطرناک‌تر و میزان مبتلایان و مرگ بسیار بیشتر بود. معلوم نیست چه موقع موج چهارم به اتمام می‌رسد یا این‌که وارد فاز پنجم می‌شویم یا خیر
  • شورای شهر تهران: ۲ماه از پیک چهارم گذشته و تا زمانی ۵۶میلیون واکسینه نشوند، پیک کشنده پنجم محتمل است
  • دانشگاه پزشکی ایرانشهر: جنوب سیستان و بلوچستان قرمز است و آمار مبتلایان نسبت به هفته قبل ۱۵۰درصد افزایش یافته و ظرفیت بیمارستانهای ایرانشهر و چابهار ۱۰۰درصد تکمیل شده است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۹خرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار فاجعه‌بار و جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۳شهر از ۳۰۲هزار نفر فراتر رفت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۲۳۹۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۱۳۴۳نفر، در البرز به ۸۴۷۸نفر، در اصفهان به ۲۰۱۴۰نفر، در بوشهر به ۳۱۵۴نفر، در تهران به ۷۰۶۷۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۸۳۶۵نفر، در خوزستان به ۱۸۸۴۹نفر، در سیستان و بلوچستان به ۶۹۳۶نفر، در فارس به ۱۰۰۳۷نفر، در کردستان به ۵۱۷۲نفر، در کرمان به ۶۷۵۳نفر، در گلستان به ۷۳۲۵نفر، در لرستان به ۱۲۱۲۰نفر، در مرکزی به ۶۲۷۸نفر، در هرمزگان به ۳۷۰۵نفر و در همدان به ۶۶۷۳نفر رسیده است.

 

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: تا ۱۴روز دیگر مرگ و میر روزانه به زیر ۱۰۰نفر نمی‌رسد. ما ۱۳شهر قرمز در ۵ استان بوشهر، هرمزگان، کرمانشاه، کرمان و سیستان و بلوچستان داریم‌. مشاهده می‌کنید که تقریباً شهرهای استانهای مرزی قرمز شده‌اند» (ایسنا ۹خرداد۱۴۰۰).

 

مردانی، عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «هر نوع تجمع و میتینگ‌های تبلیغاتی ویژه انتخابات باعث انتشار ویروس کرونا در بین مردم و بروز پیک بعدی کرونا در هفته‌های آتی شود» (تابناک ۹خرداد۱۴۰۰).

در تهران، زالی، رئیس ستاد کرونا گفت: وضعیت تهران شکننده است. «استانهایی هم‌چون سیستان و بلوچستان و هرمزگان و بوشهر به‌شدت در حال مبارزه با سویه‌های نوین بیماری هستند و همکاران ما به‌شدت در حال تلاش هستند که از گسترش این سویه‌های جدید به سایر استانها جلوگیری شود» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۹خرداد۱۴۰۰).

توکلی معاون ستاد کرونا در تهران گفت: «موج چهارم نسبت به موج‌های قبلی بسیار خطرناک‌تر و میزان مبتلایان و مرگ و میر بیشتر بود. هنوز وارد فاز آرامش نشده‌ایم و شیب نزولی با کندی و تأخیر پیش می‌رود و نمی‌توان پیش‌بینی کرد چه موقع موج چهارم به اتمام می‌رسد یا این‌که بعد از آن وارد فاز پنجم می‌شویم یا خیر. به‌نظر می‌رسد تا اواخر خرداد درگیر موج چهارم باشیم. موج چهارم بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین موج بود و ویروس انگلیسی غالب بود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۹خرداد۱۴۰۰).

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: «از اواسط فروردین۱۴۰۰ که زنگ خطر آغاز پیک چهارم کرونا به‌صدا درآمد تا امروز، اغلب شهرهای کشور و به‌خصوص پایتخت، شرایط سختی را تجربه می‌کنند و نزدیک به ۵۰۰۰نفر در بخش مراقبتهای ویژه با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. تا زمانی که واکسیناسیون ۷۰درصد جمعیت یعنی حدود ۵۶میلیون نفر به پایان نرسد، غفلت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند ما را با پیک کشنده پنجم کووید-۱۹ درگیر کند» (همشهری ۸خرداد۱۴۰۰).

 

محمد روشنی مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران با تأکید بر این‌که تاکنون ۴۰۰راننده تاکسی در تهران در اثر کرونا فوت کرده‌اند گفت: باید «به مسأله واکسیناسیون رانندگان تاکسی عنایت ویژه شود. التماس و خواهش می‌کنم که به قشر رانندگان تاکسی نیز توجه شود، چرا که هیچ قشری به اندازه رانندگان تاکسی تلفات نداده است» (سایت عصر ایران ۹خرداد۱۴۰۰).

 

در سیستان و بلوچستان، رئیس دانشگاه پزشکی ایرانشهر گفت: «وضعیت در جنوب سیستان و بلوچستان قرمز است و با یک بحران شدید مواجه هستیم. آمار مبتلایان نسبت به هفته قبل ۱۵۰درصد افزایش یافته و ظرفیت بیمارستانها رو به تکمیل شدن است. با تکمیل شدن ظرفیت ۱۰۰درصدی بخش کرونا در ایرانشهر و چابهار با مشکل بستری بیماران مواجه هستیم» (ایسنا ۹خرداد۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۹خرداد۱۴۰۰ (۳۰مه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28f27c68-b544-4c14-ab7c-c587a3f94fc7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات