728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۰۱هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۰۱هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

 

  • روحانی: باز هم موتاسیونهای دیگر هست. ویروس هندی در برخی از مناطق مردم را مبتلا کرده است. برای واکسینه کردن افراد مسن و بیمار حدود ۱۴، ۱۵میلیون واکسن لازم است اما الآن ۵میلیون هست.
  • رئیسی: با کوچک‌ترین غفلت سوش هندی اکثر شهرها را درگیر می‌کند. در بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه و هرمزگان موارد ابتلا افزایش می‌یابد.
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: طی یک هفته گذشته موارد بستری در ICU در مقایسه با هفته قبل‌تر، ۷۱درصد افزایش داشته است.
  • استاندار کرمان: فرمانداران با فرض پیک پنجم کرونا، برای انتخابات برنامه‌ریزی کنند. در برخی شهرها از جمله بم، وضع از آنچه که اعلام شده بدتر است.
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: ۱۵شهرستان در وضعیت نارنجی، ۹شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند، هنوز هیچ شهرستانی آبی نیست.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۸خرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار فاجعه‌بار و جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۳شهر از ۳۰۱هزار و ۲۰۰نفر فراتر رفت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۲۳۵۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۱۳۱۳نفر، در اردبیل به ۳۷۶۵نفر، در البرز به ۸۴۳۸نفر، در اصفهان به ۲۰۰۸۰نفر، در ایلام به ۳۱۶۶نفر، در بوشهر به ۳۱۳۴نفر، در تهران به ۷۰۴۵۶نفر، در خراسان جنوبی به ۲۸۰۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۸۳۱۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۳۴۸نفر، در خوزستان به ۱۸۷۹۹نفر، در سمنان به ۵۱۵۰نفر، در فارس به ۹۹۹۷نفر، در قزوین به ۳۴۶۴نفر، در کرمانشاه به ۵۹۰۳نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۳۵۹نفر، در گیلان به ۱۰۱۳۱نفر، در مازندران به ۱۲۰۹۰نفر، در هرمزگان به ۳۶۷۵نفر و در یزد به ۵۰۸۲نفر رسیده است.

 

صحبت‌های روحانی در جلسه ستاد کرونا با وقاحت مردم را مقصر قلمداد کرد و گفت پیک چهارم را داریم پشت سرمی‌گذاریم اما «باز هم موتاسیونهای دیگر هست. یعنی باز اخیراً نوع هندی این ویروس در برخی از مناطق کشور مردم را مبتلا کرده است خیلی باید تلاش کنیم نگذاریم به سمت شمال و مرکز کشور بیاید و این برای ما بسیار اهمیت دارد» وی گفت برای واکسینه کردن «افراد مسن و افراد دارای بیماریهای زمینه‌ای حدود ۱۴، ۱۵میلیون واکسن لازم است الآن ۵میلیون هست» با این‌حال وی در یک وعده پوشالی گفت تا آخر خرداد این افراد واکسینه خواهند شد.

 

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا با گفت: «اگر کوچک‌ترین غفلتی صورت گیرد سوش جدید هندی می‌تواند اکثر شهرها را درگیر کند و این موضوع هشدار است. در استانهای بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه و هرمزگان موارد ابتلا در برخی شهرها دارد افزایش می‌یابد. این موضوع زنگ خطر و هشداری است که باید دقت شود. دیر و کنگان در بوشهر، چابهار در سیستان و بلوچستان، جیرفت، سیرجان و شهر بابک در کرمان، سرپل‌ذهاب در کرمانشاه، بندرعباس، جاسک، بندخمیر، رودان، قشم و میناب در هرمزگان جزو ۱۳ شهری هستند که وضعیت از نارنجی فراتر رفته و قرمز شده‌اند» (ایسنا ۸خرداد۱۴۰۰).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «موارد بستری در ICU در مقایسه با هفته قبل‌تر، ۷۱درصد افزایش داشته است. در یک هفته گذشته موارد مثبت شناسایی بیش از ۲۴درصد و موارد بستری ۱۶درصد افزایش داشته است. خردادماه پارسال بیشترین موارد مثبت روزانه ۳۰ تا ۴۰نفر بود اما امسال بیش از۱۰ برابر افزایش داشته و حتی در یکی از روزها ۷۰۰مورد مثبت کرونا در هرمزگان شناسایی شده است» (ایرنا ۸خرداد۱۴۰۰).

در کرمانشاه، استاندار با اشاره به وضعیت قرمز سرپل‌ذهاب گفت: «باید هر چه سریع‌تر تصمیماتی اتخاذ شود که این موج کرونا از سرپل‌ذهاب به شهرهای دیگر استان سرایت نکند» (ایسنا ۸خرداد۱۴۰۰).

در کرمان استاندار گفت: «فرمانداران با پیش‌فرض پیک پنجم کرونا، برای انتخابات برنامه‌ریزی کنند. برخی شهرهای استان از جمله بم، وضعیت‌شان از آنچه که اعلام شده بدتر است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۸خرداد۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس اطلاع‌رسانی ستاد کرونا گفت: «طی ۲۴ساعت گذشته ۴۶۷نفر به کرونا مبتلا و حدود ۱۹۰نفر بستری شدند. کل بستری شدگان به ۹۸۹نفر رسید. از این تعداد ۲۰۲نفر در ICU هستند» (ایرنا ۸خرداد۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: شهر اصفهان و ۱۴شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی و ۹شهرستان در وضعیت زرد هستند و هیچ شهرستانی آبی نیست (خبرگزاری حکومتی مهر ۸خرداد۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸خرداد۱۴۰۰ (۲۹مه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea014249-17b0-434a-bfbb-876be73c20ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات