728 x 90

آلودگی هوا بسیاری را راهی اورژانس کرده است

آلودگی هوا
آلودگی هوا

ستاد مقابله با کرونا تهران خطر شعله‌ور شدن کرونا و بیماریها با تشدید آلودگی هوا را هشدار داده و تأکید کرده است که یک تعطیلی چند روزه می‌تواند به این معضل کمک کند. او هم‌چنین گفته است که با آلودگی هوا، میزان مبتلایان به کرونا و مرگ‌ومیر حاصل از آن افزایش پیدا خواهد کرد.

علیرضا زالی، دلیل افزایش مرگ‌ومیر مبتلایان به کرونا به‌دلیل افزایش آلودگی هوا را، طول عمر ویروس کرونا در هوا توصیف کرده است. به‌گفته او، پدیده «اینورژن» یا «وارونگی هوا» در روزهای اخیر به‌گونه‌یی پیش رفته است که ارتفاع لایه وارونگی با سطح زمین به میزان زیادی کاهش پیدا کرده و به ۲۰۰ متر رسیده است. در چنین شرایطی با توجه به این‌که ویروس کرونا نسبتاً سنگین است، زمان بیشتری در هوا معلق می‌ماند و بقای آن افزایش پیدا می‌کند. بدین ترتیب احتمال شیوع و ابتلا افزایش می‌یابد.

هزاران تن ذرات معلق در هوا، گازهای سمی و هوای خاکستری، تصویری از تهران در این روزها است. مردم در آسمان خاکستری این روزها برای تنفس هوا کم می‎آورند و بسیاری می‎گویند که هرگز هوای تهران را تا این حد آلوده به یاد ندارند.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در حالی که میانگین فعلی کیفیت هوای پایتخت ۱۵۹ و «شرایط ناسالم برای همه افراد» است، کیفیت هوای سوهانک با شاخص ۲۱۴ در «شرایط بسیار ناسالم» و ۱۰ ایستگاه بالاتر از ۱۸۰ قرار دارد.(خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۴دی)

روزنامه همشهری۲۴ دی در گزارشی نوشته است که ۲۰روز هوای آلوده دی‌ماه، رکورد آلودگی هوا در ۲۰سال گذشته را شکسته است. در حال حاضر هشت کلان‌شهر با مشکل آلودگی هوا دست به گریبان هستند و مردم به‌سختی نفس می‎کشند. تعداد تماس‎ها با اورژانس طی روزهای اخیر و به‌دلیل آلودگی هوا ۱۰درصد افزایش داشته است. این در حالی است که مدارس و دانشگاه‎ها تعطیل هستند و بیشتر اداره‎ها و سازمان‎های دولتی با نیمی از کارکنان خود تشکیل می‎شوند و اکثر مشاغل هم در قرنطینه اجباری به سر می‎برند .

هم‌چنین روزنامهٔ حکومتی وطن امروز۲۵دی نوشته اشت زیان آلودگی هوا کمتر از کرونا نیست و این روزها آلودگی هوا بسیاری را راهی اورژانس کرده است. اما مسئولان نه تنها کاری برای رفع آلودگی هوا نمی‌کنند، بلکه حاضر نیستند برای نجات جان مردم، روزهای آلوده را تعطیل اعلام کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d29c5eff-6515-4b7b-9c10-b085f8c75f22"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات