728 x 90

آلودگی آب آشامیدنی ۱۳ روستا کبودرآهنگ که از چند روز قبل شروع شده بود هم‌چنان ادامه دارد

کمبود آب آشامیدنی در کبودرآهنگ
کمبود آب آشامیدنی در کبودرآهنگ

معاون فرمانداری رژیم در کبودرآهنگ، روز دوشنبه ۹مرداد در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان اعلام کرد که با توجه به قطعی مکرر برق در برخی روستاها کلرزنی آب شرب روستایی درست انجام نشده و این به آلودگی میکروبی آب روستاها منجر شده است.

وی افزود: در فصل تابستان با افزایش تب مالت در شهرستان مواجه هستیم و طبق آمار میزان مبتلایان به تب مالت در شهرستان بالاست و رتبه نخست استان را داریم و در بخش گل تپه آمار مبتلایان بیشتر است.

در هفته گذشته، تعداد افراد مبتلا به بیماری تب مالت در شهرستان کبودرآهنگ در استان همدان روندی صعودی داشت. معاون فرمانداری رژیم علت شیوع این بیماری را آلودگی آب آشامیدنی اعلام کرد و از آلودگی میکروبی آب شرب ۱۳ روستای این شهرستان خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی استان همدان هم هم‌چنین، روز دوشنبه اعلام کرد که میزان ابتلا به تب مالت در شهرستانهای شمالی این استان بیشتر از شهرستانهای جنوبی است.

روزنامه حکومتی پیام همدان در روزهای ابتدایی مرداد از افزایش روزافزون بحران آب در این شهرستان خبر داده بود. به گزارش این روزنامه محلی، هر روز به تعداد روستاهایی که دچار بحران آب‌اند اضافه می‌شود و مردم از این موضوع در رنج‌اند اما مسئولان هنوز نتوانسته‌اند برای رفع مشکل بحران آب در این شهرستان برنامه درستی داشته باشند و مردم از ناکارآمدی و عملکرد ضعیف مسئولان و نداشتن برنامه مدیریت صحیح مصرف آب در بخش کشاورزی و... به‌شدت ناراضی‌اند.

به‌نوشته این روزنامه، در حال حاضر به ۱۳روستا با تانکر آبرسانی می‌شود و اگر برای مشکل چاره‌ای اندیشیده نشود به‌طور حتم روزبه‌روز با افزایش تعداد روستاها دارای کمبود آب مواجه خواهیم بود.

فرماندار شهرستان کبودرآهنگ هم پیش از این اعلام کرده بود که ۴۳ روستای بخش مرکزی با تنش آبی مواجه‌اند که از این تعداد ۱۳روستا با تانکر آبرسانی می‌شود و با تکمیل مجتمع‌های آبرسانی در ماه آینده، مشکل پنج روستا از ۱۳روستا مرتفع خواهد شد.

تا هفته گذشته، یک‌هزار و ۸۶۰ فرد مبتلا به تب مالت در استان همدان شناسایی شدند و همدان از نظر موارد ابتلا به این بیماری جزو سه استان اول ایران است.( خبرگزاری حکومتی ایسنا ۹مرداد)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d99f7f10-2bca-4325-9d7d-2e699cfba5de"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات