728 x 90

آلمان برای همیشه نیمی از نیروگاه‌های هسته‌اش را خاموش می‌کند

آلمان نیمی از نیروگاه‌های هسته‌اش را خاموش می‌کند
آلمان نیمی از نیروگاه‌های هسته‌اش را خاموش می‌کند

دولت آلمان اعلام کرد، سه نیروگاه از ۶نیروگاه هسته‌یی خود را برای همیشه تعطیل می‌کند تا گامی دیگر در راستای تکمیل خروج این کشور از انرژی هسته‌یی بردارد.
یورونیوز روز جمعه ۱۰دی نوشت، آلمان چند سالی است به‌صورت پررنگ‌تر بر انرژی‌های تجدیدپذیر متمرکز شده، تلاش‌های گسترده‌یی را برای پایان دادن به استفاده از انرژی هسته‌یی در دستور کار قرار داده است.
پس از تخریب و ذوب شدن رأکتورهای فوکوشیمای ژاپن در سال ۲۰۱۱میلادی بر اثر وقوع زلزله و سونامی در این کشور که از آن تحت عنوان بدترین فاجعه هسته‌یی در جهان از زمان واقعه چرنوبیل به بعد یاد می‌کنند، برلین تصمیم گرفته تا سرعت خروج تدریجی خود از انرژی هسته‌یی را افزایش دهد.
راکتورهای بروک دورف، گرونده و هم‌چنین گاندمینگن از امروز و در آخرین روز سال۲۰۲۱میلادی پس از ۳۵سال فعالیت، برای همیشه خاموش می‌شوند. هم‌چنین سه نیروگاه هسته‌یی دیگر این کشور قرار است تا پایان سال۲۰۲۲ به فعالیت خود پایان دهند و خاموش شوند.
از این پیش‌تر، کشور بلژیک اعلام کرده بود که تمام رآکتورهای اتمی را تعطیل می‌کند اما انرژی هسته‌یی را کنار نمی‌گذارد.
کرستین آندره، رئیس انجمن صنعت انرژی BDEW آلمان گفت، برای صنعت انرژی آلمان، حذف انرژی هسته‌یی نهایی شده است. تخمینهای اولیه انجمن صنعت انرژی آلمان نشان می‌دهد که ۶ نیروگاه هسته‌یی این کشور در حدود ۱۲درصد از برق تولیدی در سال۲۰۲۱ این کشور را تأمین کرده‌اند. این در حالیست که سهم انرژی‌های تجدیدپذیر تقریباً ۴۱درصد بوده و زغال‌سنگ کمتر از ۲۸درصد و گاز نیز ۱۵درصد از انرژی مورد نیاز آلمان در سال جاری میلادی را تأمین کرده است.
آلمان قصد دارد تا سال۲۰۳۰ از طریق توسعه زیرساخت‌های انرژی بادی و خورشیدی، تا ۸۰درصد از نیازهای برقی خود را با انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین کند.
کل هزینه‌های برچیدن این نیروگاهها حدود ۱.۲۵میلیارد دلار برای هر یک از این نیروگاهها برآورد شده است. پیش‌بینی می‌شود تخریب کامل نیروگاههای هسته‌یی آلمان تا سال۲۰۴۰میلادی انجام خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d3dda87-f39b-4398-8acd-33c89f294eaa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات