728 x 90

آغاز دومین جلسه محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم آخوندی در بلژیک

آغاز دومین جلسه محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم آخوندی در بلژیک
آغاز دومین جلسه محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم آخوندی در بلژیک

یک دادگاه کیفری در شمال بلژیک امروز پنجشنبه ۱۳آذر دومین جلسه محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی و سه متهم دیگر ایرانی که تابعیت بلژیکی دارند را به اتهام برنامه‌ریزی برای منفجر کردن تجمع مخالفان رژیم در پاریس آغاز می‌کند.

دادگستری بلژیک اسدالله اسدی دیپلمات رژیم ایران که یک هسته تروریستی را در اروپا رهبری می‌کرد، به برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در تجمع «سازمان مجاهدین خلق ایران» در پاریس که در اواخر ژوئن ۲۰۱۸ در یکی از شهرک‌های نزدیک پاریس برگزار شده بود، متهم کرده است.

پرونده تروریستی دیپلمات‌های ایران باعث ایجاد تنش دیپلماتیک میان فرانسه و رژیم ایران شد به‌ویژه پس از آن که مقامات پاریس در اکتبر ۲۰۱۸ وزارت اطلاعات رژیم ایران را به دست داشتن و هدایت این حمله تروریستی متهم کرد.

نماینده دادستانی عمومی روز پنجشنبه گذشته در اولین جلسه دادرسی اسدالله اسدی دیپلمات رژیم ایران را به ۲۰سال حبس و امیر سعدونی و همسرش نسیمه نعامی را به ۱۸سال و یک متهم دیگر را به ۱۵سال محکوم کرد.

اولین محاکمه اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی که مقام‌های اروپایی او را از مسئولان اصلی اطلاعاتی رژیم ایران در اروپا و رهبر هسته تروریستی بازداشت شده اخیر می‌دانند، روز جمعه ۲۷نوامبر، در آنتورپ بلژیک آغاز شد.

دادستان بلژیک اسدالله اسدی دیپلمات‌ رژیم ایران را به‌عنوان مغز متفکر نقشه خنثی شده بمب‌گذاری در گردهمایی «سازمان مجاهدین خلق ایران»در سال۲۰۱۸ می‌داند.

مجاهدین خلق محاکمه اسدی و هسته تروریستی تحت فرمان او را یک محاکمه «تاریخی» خواندند. اسدالله اسدی حاضر نشد برای رسیدگی به اتهاماتش شخصاً در دادگاه حاضر شود.

به گفته منابع مخالفان اسدی به پیشنهاد محمد جواد ظریف از حضور در دادگاه خودداری کرده است.

کارشناسان سیاسی می‌گویند، مقامات ایران به‌دلیل عدم گذاشتن ردپایی از عملیات‌های ترور در خارج از کشور همواره این اقدامات را انکار می‌کردند اما بازداشت اسدی و هسته تروریستی او و محاکمه علنی آنها برای اولین دادگاههای اروپایی ضربه بزرگی به حیثت رژیم ایران به‌شمار می‌رود. (العربیه پنجشنبه ۱۳آذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f03ef07-6a09-411c-bd55-948e0ed8a405"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات