728 x 90

آسیب‌های قطع اینترنت - چشم‌انداز وصل اینترنت تا ۱۶آذر

قطع اینترنت
قطع اینترنت

حدود ۶روز از قطعی اینترنت می‌گذرد و رژیم آخوندی با وعده‌های تو خالی مدعی وصل شدن اینترنت است. روزنامه جهان صنعت رژیم در مطلبی نوشت:‌ مهم‌ترین تاثیر قطعی اینترنت بر روی سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کننده‌های بین‌المللی در ایران بوده است. آنها با این حقیقت مواجه شده‌اند که ممکن است به‌سادگی هر چه تمام‌تر سرمایه‌هایشان با قطع شدن اینترنت بر باد رود و اگر ریسک سرمایه‌گذاری در ایران تاکنون ۵۰درصد بوده، اکنون به صددرصد رسیده است. با این اقدام صنعت آی‌تی کشور چند سال عقب افتاد و از پیشرفت باز ماند. ضریب خطر آن نیز چند برابر شده است.

 

روزنامه جهان صنعت رژیم با اذعان به شکست طرح‌های سرکوبگرانه رژیم برای دایر کردن شبکه ملی اینترنت نوشت: مانور یک هفته‌ای اینترنت ملی ثابت شد اینترنت ملی پاسخگوی نیازهای ما نیست. ضعفهای بسیاری در زیرساخت‌های اساسی، موتورهای جست‌وجوی کشور و نرم‌افزارهای بومی مانند پیام‌رسانهای داخلی وجود دارد. موتورهای جست‌وجوی بومی با وجود تمامی سوبسیدها و یارانه‌هایی که دریافت کرده‌اند بسیار ضعیف هستند. پیام‌رسانها ثابت کردند زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌رسانی به تعداد زیادی از کاربران را ندارند. موتورهای جست‌وجوی بومی حتی توانایی جست‌وجوی ساده‌ترین کلمات را هم ندارند.

 

این روزنامه حکومتی با اشاره به ضررهای هنگفت قطعی اینترنت نوشت: بر اساس آمارهای سایت نت‌بلاکس روزانه ۶۵میلیون دلار از قطعی اینترنت متضرر شده‌ایم. یک هفته از همه چیز عقب افتادیم. پرسش اینجاست که با کدام کار کارشناسی دولت تصمیم گرفت اینترنت کشور را قطع کند؟ در این میان هراس آن وجود دارد که این یک هفته ادامه پیدا کند یا آن که دائمی‌شود.

 

احتمال قطعی اینترنت تا ۱۶آذر

این روزنامه افزود:‌ بر اساس برخی خبرهای منتشر شده قرار است قطعی اینترنت تا ۱۶آذر ادامه پیدا کند. این به‌معنای آن است که ضررهای بخش‌ خصوصی تداوم خواهد داشت. ما توهم زده‌ایم که در اینترنت، فضای مجازی و تکنولوژی خودکفا شده‌ایم اما زیرساختها و کیفیت خدمات حاکی از آن است که ضعفهای بسیاری داریم.

 

جهان صنعت با اشاره به گرانی قیمت بنزین می‌نویسد: از سوی دیگر تمامی این اتفاقات به‌دلیل گرانی بنزین رخ داده است و این ادعای مسئولان که گران کردن بنزین روی دیگر کالاها هیچ تاثیری نخواهد گذاشت بسیار خنده‌دار است. هر کسی که چرخه اقتصاد را بشناسد می‌داند گرانی بنزین بر روی همه اجناس تاثیر می‌گذارد. اکنون قطعی اینترنت بین‌المللی نیز بر آن افزوده شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f94d090b-f400-4537-a42e-583da432603b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات