728 x 90

آسوشیتدپرس: کنفرانس اپوزیسیون ایران به عدالت برای قربانیان قتل‌ عام ۶۷ فراخوان داد

مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران

آسوشیتدپرس: مراسم سی‌امین سالگرد قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در ایران که طبق فتوای خمینی (صورت گرفت)، برگزار شد؛ (در این کنفرانس) به عدالت برای قربانیان قتل‌عام ۱۹۸۸فراخوان داده شد.

مریم رجوی از شورای امنیت سازمان ملل خواستار پیگرد قانونی عاملان قتل‌عام ۱۹۸۸و کسانی شد که چهار دهه است بر ایران حکومت می‌کنند.

 

نشنال اسکاتلند: فراخوان به اقدام بین‌المللی ۳۰سال پس از قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در ایران

سه دهه پس از قتل‌عام ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی در ایران، رهبر اپوزیسیون این کشور گفت که جامعه بین‌المللی باید به سکوت خود درباره این موضوع پایان بدهد.

مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران در یک کنفرانس بین‌المللی که همزمان در ۲۰شهر سراسر جهان برگزار می‌شد گفت که این سکوت، رژیم دیکتاتوری مذهبی را قادر ساخته به «جنایاتش علیه بشریت» در ایران ادامه بدهد.

(مریم) رجوی گفت: «آخوندها با آسودگی خاطر به ‌نقض حقوق‌بشر در ایران و سرکوب تظاهرات و اعتراضات مردمی و عملیات تروریستی و جنگ‌افروزی و فاجعه‌آفرینی در خاورمیانه و سایر کشورها دست می‌زنند. اکنون زمان آن است که به ‌این سکوت پایان داده شود».

او شورای امنیت سازمان ملل را فراخواند که ترتیبات محاکمه سران این رژیم و مسئولان این قتل‌عام و مسئولان چهار دهه سرکوب و نقض حقوق‌بشر در ایران را فراهم کند.

(مریم) رجوی گفت: جاسوسان رژیم باید از کشورهای غربی اخراج شوند، سفارتهای آن باید بسته شود و روابط با این رژیم که امکانات دیپلماتیک را به خدمت «تروریسم دولتی» درآورده، باید قطع شود.

او افزود: «زمان آن است که جامعه جهانی در قیام مردم ایران علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران در کنار آنها قرار بگیرد و ارادهٔ آنها را برای تغییر رژیم به‌رسمیت بشناسد... کانونهای شورشی در ایران ادامه(دهنده راه) همان زنان و مردانی هستند که در قتل‌عام ۶۷، به این رژیم نه گفتند».

پاتریک کندی (نیز در این گردهمایی گفت): «این فقط یک آرمان ایرانی نیست بلکه یک آرمان جهانی حقوق‌بشری است... چون اگر این واقعه بتواند در ایران رخ بدهد آن هم در عصر معاصر، اگر مردم نایستند و از حقوق‌بشر و کسانی که درد و رنج می‌کشند دفاع نکنند می‌تواند در هر کجای جهان هم رخ بدهد ».

 

تلویزیون الاخباریه: سمینار سراسری در ۲۰شهر جهان، در سی‌امین سالگرد قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی

در سی‌امین سالگرد کشتار ۳۰هزار تن از زندانیان سیاسی (در) ایران به فتوای خمینی در سال ۶۷، مقاومت ایران سمینار سراسری را به‌طور همزمان در ۲۰شهر مختلف (جهان) برگزار کرد.

(مریم رجوی گفت): خمینی این مقاومت عادلانه و برحق را با فتوای خود به قربانگاه فرستاد. زمان آن رسیده است که شورا(ی امنیت) در مقابل این کشتار سکوت خود را بشکند؛ چرا که آخوندها هم هم‌چنان با دست باز حقوق‌بشر را در ایران و خارج از آن نقض می‌کنند.

 

سخنرانی‌های شخصیت‌های سیاسی و پارلمانی شرکت‌ کننده از نقاط مختلف جهان در این سمینار حول این کشتار وحشتناک، ضرورت گنجاندن آن در ردیف جنایات دسته‌جمعی و لزوم ارجاع جنایتکاران یعنی سردمداران رژیم ایران به دادگاههای بین‌المللی بود.

 

مارگارت سیلد فیلد (گفت): یک کشتار علیه ۳۰هزار زندانی سیاسی (صورت گرفته) که صرفاً به‌خاطر اعتقاداتشان به آزادی و حقوق مردمشان اعدام شدند؛ بنابراین بر ما واجب است که حقایق مربوط به این کشتار را به گوش جامعه جهانی برسانیم و از جامعه جهانی خواستار اقدام فوری برای محکوم‌ کردن رژیم ایران و دست‌اندرکاران این کشتار بشویم».

متهمان کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷هم‌اکنون در رأس حاکمیت در ایران هستند؛ از خود خامنه‌ای گرفته تا روحانی و تعدادی از وزرای وی و نیز در سیستم قضایی و دادگاههای (رژیم) ایران، مجمع تشخیص مصلحت (این) رژیم و تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران و کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری (رژیم) ابراهیم رئیسی و دیگران، همه و همه در یک فهرست بلند قرار دارند که مقاومت ایران خواستار گنجاندن آنها در فهرست جنایتکاران جنگی است.

 

مطالب مرتبط:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1b5aa96-7944-43a2-aff8-de9a5ec0aea0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات