728 x 90

آسوشیتدپرس: نیروهای امنیتی در آبادان تظاهرات را با شلیک گاز اشک‌آور و شلیک سلاحهای دیگر پراکنده کردند

فرو ریختن متروپل
فرو ریختن متروپل

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز ۱۱خرداد در گزارشی از قیام و خیزش مردم خوزستان در پی فرو ریختن برج ده طبقه متروپل که منجر به جانباختن ۳۷نفر شده است نوشت: کانال‌های تلویزیونی فارسی زبان مستقر در خارجه گزارش کرده‌اند که نیروهای امنیتی تظاهرات را با شلیک گاز اشک‌آور و شلیک سلاحهای دیگر پراکنده کردند. تعداد تلفات جانی و دستگیریها هنوز مشخص نیست.

آسوشیتدپرس افزود: در حالی که کارگران اورژانس یک جسد دیگر را از میان قلوه سنگها بیرون کشیدند بیش از یک هفته پس از این واقعه ناگوار که فوران خشم و اندوه را در این کشور برانگیخته است، مقامات گفتند تلفات جانی در فاجعه ریزش یک برج در جنوب غربی ایران روز چهارشنبه به ۳۷تن افزایش یافت.

مسامحه در ساختار این ساختمان در منطقه نفت خیز اما فقیر استان خوزستان توجه عموم مردم را به شیوه‌های ساخت و ساز نامرغوب متمرکز کرده است و اتهامات فساد و سهل‌انگاری در مورد دولت را برانگیخته است.

امدادگران به چک و بررسی ویرانه‌های ساختمان متروپل در آبادان حدود ۶۶۰کیلومتری جنوب غربی پایتخت، تهران ادامه دادند. فرماندار استان خوزستان صادق خلیلیان به تلویزیون دولتی گفت که وی انتظار دارد امدادگران اجساد بیشتری را پیدا کنند. بسته به تعداد خانواده‌هایی که هنوز برای خبری از عزیزانشان انتظار می‌کشند. هنوز مشخص نیست چند نفر شمارش نشده‌اند.

این واقعه ناگوار حمایت مردم سراسر کشور را برانگیخته است. به‌رغم گذشت ۱۰روز از فاجعه فرو ریختن برج هنوز بسیاری از ایرانیان هشتگ آبادان را به زبان فارسی توئیت می‌کنند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2045b4d-1445-4121-bcf9-f420123bed4e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات