728 x 90

آسوشیتدپرس: محمد ابراهیم بزی سرمایه‌گذار کلیدی حزب‌الله در بخارست دستگیر شد

جایزه برای دستگیری محمد ابراهیم بزی از طرف آمریکا
جایزه برای دستگیری محمد ابراهیم بزی از طرف آمریکا

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه ۶اسفند نوشت: مقامات قضایی آمریکا روز جمعه پنجم اسفند اعلام کردند محمد ابراهیم بزی سرمایه‌گذار کلیدی در تأمین مالی حزب‌الله در بخارست دستگیر شد.
آسوشیتدپرس از نیویورک نوشت: مقامات فدرال اعلام کردند که یک شهروند لبنانی - بلژیکی که سرمایه‌دار اصلی گروه شبه‌نظامی حزب‌الله مورد حمایت ایران است، روز جمعه در بخارست، پایتخت رومانی دستگیر شد.
به گفته مقامات، محمد ابراهیم بزی، ۵۸ساله، که در سال۲۰۱۸ با پیشنهاد ۱۰میلیون دلاری برای اطلاع از محل نگهداری او توسط ایالات متحده به‌عنوان تروریست جهانی معرفی شد، در طول سال‌ها میلیون‌ها دلار به حزب‌الله ارسال کرده است...

مقامات آمریکایی می‌گویند محمد ابراهیم بزی میلیون‌ها دلار برای حزب‌الله لبنان، گروه مورد حمایت ایران، فراهم کرده است.

بریون پیس، دادستان منطقه بروکلین در نیویورک، گفت که استرداد محمد ابراهیم بزی و شهروند لبنانی طلال شاهین، ۷۸ساله، به اتهامات مندرج در کیفرخواستی که ماه گذشته در دادگاه فدرال بروکلین باز شده بود، پیگیری می‌شود.

این مقام قضایی اضافه کرده است محمد ابراهیم بزی خیال می‌کرد که می‌تواند مخفیانه صدها هزار دلار را از ایالات متحده به لبنان منتقل کند، بدون این‌که دستگاههای قانونی متوجه شوند، اما بازداشتش امروز ثابت می‌کند که او اشتباه می‌کرده است.

طبق این گزارش، توطئه برای وادار کردن شهروندان آمریکایی به انجام معاملات غیرقانونی با یک گروه تروریستی بین‌المللی و پولشویی از جمله اتهامات محمد ابراهیم بزی و طلال شاهین است.

 

سایت وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه ۵ اسفند نوشت: اتهامات فرار از تحریم‌ها و پولشویی علیه تروریستهای ویژه تعیین شده جهانی محمد بزی و طلال شاهین افشا شد. متهمان توطئه کردند و سعی کردند از تحریم‌های اعمال شده علیه بزی به‌دلیل حمایت مالی از حزب‌الله اجتناب کنند. بزی امروز در رومانی دستگیر شد و در انتظار استرداد به منطقه شرقی نیویورک است.

امروز یک کیفرخواست برای سه مورد در دادگاه منطقه شرقی نیویورک منتشر شد که محمد ابراهیم بذی، شهروند لبنانی و بلژیکی، و طلال شاهین، شهروند لبنانی را به توطئه... متهم می‌کند. تراکنشهای غیرقانونی با یک تروریست جهانی تعیین شده ویژه، تلاش برای انجام و وادار کردن افراد ایالات متحده به انجام معاملات غیرقانونی با یک تروریست ویژه تعیین شده جهانی، و توطئه پولشویی می‌باشد... .

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ded67e4e-2df7-4c4b-85ec-ee96ab4c8493"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات