728 x 90

آسوشیتدپرس: رژیم ایران تاکنون تمایلی به انتقام علیه اسراییل ندارد

چفیه انداختن کنعانی
چفیه انداختن کنعانی

به گزارش آسوشیتدپرس رژیم ایران تاکنون تمایلی به انتقام علیه اسراییل پس از حمله هوایی منجر به کشته شدن رهبر حزب‌الله ندارد.

رژیم ایران قابل اعتمادترین متحد خود را در خاورمیانه با حمله هوایی اسراییل که به کشته شدن حسن نصرالله رهبر حزب‌الله منجر شد از دست داد. اما رژیم ایران اوضاع [بعد از کشته شدن حسن نصرالله]‌ را به سمت تلافی هدایت نمی‌کند. این امر تهران را در تنگنا قرار داده است.

عدم پاسخگویی می‌تواند شبه‌نظامیانی را که در منطقه به آنها متکی است منزوی کند. در همین حال، هر گونه اقدام تلافی‌جویانه احتمالی خطر یک جنگ گسترده‌تر را به همراه دارد، این در حالیست که حکومت دینی ایران با چالشهای شدیدی در داخل مواجه است. خامنه‌ای ولی‌فقیه روز جمعه در پی درگذشت نصرالله گفت: «‌لبنان به فضل و قدرت خداوند، دشمن متجاوز و بدخواه را از عملکرد خود پشیمان خواهد کرد». اما حاکم ۸۵ ساله ایران هیچ اشاره‌ای به اقدام کشورش در قبال مرگ مردی نکرد که او را زمانی پس از جنگ اسراییل و حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ به‌عنوان «چهره استثنایی در جهان اسلام» ستایش کرد. این اکراه تا روز دوشنبه ادامه یافت.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه به خبرنگاران گفت که «جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران به‌دنبال جنگ نیستند» بلکه خواهان «صلح و ثبات در منطقه» هستند. اگر چه کنعانی اضافه کرد که «در صورت هر گونه اقدام یا اقدام ماجراجویانه علیه امنیت ملی یا منافع ما دستان ما هرگز بسته نخواهد بود». کنعانی در یک نقطه در حین سخنان خود چفیه فلسطینی شطرنجی بر سر داشت. این اظهارات نشان‌دهنده سکوت در پاسخ به مرگ نصرالله است... . .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/944e0cc1-bd06-40b8-a3de-adbfb87eb674"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات