728 x 90

آسوشیتدپرس: خواست تغییر رژیم حتی به شهر قم رسیده؛ به‌زودی فقرا به خیابان‌ها می‌ریزند

قم
قم

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوم اسفند در گزارشی نوشت: «خواسته تغییر رژیم در ایران حتی به مرکز» فکری این رژیم «یعنی شهر قم نیز رسیده است».

آسوشیتدپرس می‌نویسد: «قم یکی از مراکز مهم برای رژیم ایران است که نهادهای اصلی فکری آن در این شهر قرار دارد. اما اکنون حتی در این شهر، خیلی‌ها بی‌سر و صدا دربارهٔ حکومت ولایت فقیه حاکم بر ایران از تغییر صحبت می‌کنند. آنها رویهٔ برخورد حکومت (سرکوب) با تظاهرات کنندگان را اشتباه می‌دانند».

آسوشیتدپرس در ادامه حرفهای یک فرش فروش در قم را بازتاب می‌دهد که می‌گوید: «فروپاشی اقتصادی معمولاً با فروپاشی سیاسی همراه است... بیشتر مردم اکنون اندکی پول در حساب‌های بانکی خود دارند. اما روزی آنها هم به‌خیابان‌ها می‌آیند. روزی به‌زودی. همین روزها فقرا، آنهایی که نمی‌توانند زندگی خود را تأمین کند، قطعاً به‌خیابان‌ها می‌ریزند».

روز ۲۷بهمن، محسن رنانی، اقتصاددان حکومتی نامهٔ سرگشادهٔ خود به خامنه‌ای را منتشر کرد که در آن نوشته «جمهوری اسلامی دچار سقوط کارآمدی و شایستگی شده» و در آخرین مرحلهٔ «سقوط» و در آستانهٔ «انقلاب از پایین» قرار دارد.

رنانی در این نامه هشدار داد: «حکومت باید بداند که با ثبات کنونی اوضاع، غره نشود و رجز نخواند، که فرصتش اندکتر از آنی است که گمان می‌کند؛ و بداند که حتی اگر با روشهای سرکوب خشن این نسل را از نظر روانشناختی ناامید کند، اما این نسل به‌مرحله «امید وجودی» رسیده است و هر لحظه می‌تواند افق‌های امید‌بخش تازه‌یی را خلق کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/326b0c34-dfec-4f0c-af05-7b5582241246"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات