728 x 90

آسوشیتدپرس: تظاهرات دانشجویان مقابل دانشگاه تهران و اعزام نیروی انتظامی برای ممانعت از گسترش اعتراضات

تجمع و تظاهرات دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران
تجمع و تظاهرات دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران

خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره تظاهرات روز دوشنبه ۱۰دیماه ۹۷، دانشجویان دانشکده آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران گزارش داد: رژیم ایران نیروهای انتظامی را برای پراکنده کردن تظاهراتی در مرکز شهر تهران به‌خاطر حادثه اتوبوس هفته گذشته اعزام کرد. در این حادثه هشت دانشجو جان باختند.

تظاهرات دوشنبه سومین روز پیاپی از تظاهرات به‌خاطر این حادثه بود. تظاهرات پیشین در محوطه دانشگاه آزاد برگزار شده بود. تظاهر کنندگان خواستار استعفای مدیر و سایر کارگزاران رژیم در دانشگاه شدند.

بر اثر واژگون شدن اتوبوس دانشجویان به‌دلیل نقص فنی در روز ۴دیماه، ۱۰تن جان باختند.

 

امروز دوشنبه ۱۰دیماه ۹۷دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران تجمع و راهپیمایی کردند. دانشجویان در اعتراض به سرکوب در دانشگاه و کشته شدن دانشجویان در سانحه واژگون شدن اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات راهپیمایی کردند.

 

دانشجویان شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند و در مقابل مزدوران سرکوبگر رژیم آخوندی فریاد می‌زدند: نترسید نترسید ما همه با هم هستیم. و مسئول بی‌کفایت استعفا استعفا.

مأموران برای دستگیری یک زن شجاع وارد شدند ولی با هجوم مردم که خطاب به مزدوران شعار بی‌شرف بی‌شرف می‌دادند مواجه شدند. مزدوران رژیم به سمت تظاهر کنندگان گاز اشک‌آور شلیک کردند.

 

خانم مریم رجوی طی پیامی گفت: درود بر دانشجویان، جوانان و زنان شجاع در تهران که در میدان انقلاب و دانشگاه تهران دست به اعتراض و راهپیمایی زدند و با شعارهای مرگ بر دیکتاتور و نترسید نترسید ما همه با هم هستیم به مقابله با نیروهای سرکوبگر پرداختند.

 

روز یکشنبه ۹دی دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران در میدان دانش این دانشگاه، دومین روز تجمع اعتراضی خود را برگزار کردند. این تجمع در اعتراض به کشته شدن ۱۰تن در سانحه سقوط اتوبوس و عدم پاسخگویی کارگزاران رژیم برگزار شد. مأموران و عوامل حراست رژیم برای جلوگیری از گسترش دامنه اعتراضات از ورود دانشجویان به دانشگاه ممانعت کردند.

خانم مریم رجوی با تسلیتهای صمیمانه به‌خاطر دانشجویان جان‌باخته و برای بهبودی سریع مصدومان، تأکید کرد: ننگ بر رژیم فاسدی که با چپاول و هزینه‌های نجومی سرکوب و غارت باعث شده که کشور ما بیشترین قربانی را در این‌گونه حوادث داشته باشد.

 

روز ۹دی۹۷ مقاومت ایران در رابطه با تجمع دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات و جانباختن ده تن طی اطلاعیه‌یی نوشت:

مقاومت ایران با تسلیتهای صمیمانه به‌خاطر دانشجویان جان‌باخته و با آرزوی بهبودی سریع برای مصدومان، بر این حقیقت تأکید می‌کند که مسئول اصلی این فجایع فاشیسم دینی حاکم بر ایران است که با چپاول و هزینه‌های نجومی سرکوب و تروریسم باعث شده که ایران بیشترین قربانی را در این‌گونه حوادث داشته باشد.

 

صبح روز شنبه ۸دیماه ۹۷ انبوه دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران تجمع کرده و خشم و اعتراض خود را نسبت به ایادی رژیم در این دانشگاه که مسئول جانباختن ۱۰تن از دانشجویان در سانحه دلخراش اتوبوس بودند ابراز کردند.

دانشجویان کارگزاران و عوامل رژیم را خطاب قرار داده و شعار می‌دادند:" قاتل بیا بیرون قاتل بیا بیرون".

مادر نیلوفر رادفر دانشجوی جانباخته در تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات گفت:

تا خون دخترم را نگیرم آروم نمی‌گیرم...

"️دخترم پر پر شد، من تا جواب نگیرم و حق دخترم رو نگیرم از پا نمی‌نشینم - چطوره وقتی اتوبوس کربلا چپ میشه می‌گید شهید اما به این بچه‌ها گفته میشه فوتی؟
بچه‌های ما شهدای علم هستند، پشت من وایستید منو تنها نذارید"

 

شعار دانشجویان: دانشجوی عزیزم خونت را پس می‌گیرم/ مسئول بی‌لیاقت استعفا استعفا/ ولایتی استعفا استعفا استعفا/ مسئول بی‌لیاقت محاکمه محاکمه

دانشجویان بر روی نماد دانشجویان جانباخته گل گذاری کردند.

 

دانشجویان علیه گماشته ولی‌فقیه ارتجاع در دانشگاه آزاد شعار دادند: ولایتی استعفا استعفا

دانشجویان به اقدامات رژیم آخوندی که با هدف لاپوشانی نقش باندهای غارتگر رژیم در این سانحه صورت می‌گیرد اعتراض کرده و برکناری عوامل حاشیه‌ای در این دانشگاه را نشانه وقاحت رژیم آخوندی دانستند.

شرکت چشمگیر و انبوه دانشجویان در این تجمع در حالی بود که رژیم آخوندی با استقرار نیروهای سرکوبگر خود در دانشگاه و مناطق اطراف آن تلاش کرده بود این تجمع را در سطح محدودی نگه دارد.

پیش از این نیز رژیم آخوندی در وحشت از فوران خشم دانشجویان با اعزام نیروهای ضدشورش جو دانشگاه علوم و تحقیقات را کاملا امنیتی کرده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6228ebb8-3d75-4b28-a617-cf4aadc29b1c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات