728 x 90

آرژانتین پاسپورت خدمه هواپیمای ماهان سپاه را توقیف کرد

بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه کوردوبا در آرژانتین
بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه کوردوبا در آرژانتین

به گزارش خبرگزاری فرانسه ۲۳خرداد، مقامات آرژانتینی گذرنامه‌های ۵خدمه هواپیمای توقیف شده ماهان را به‌طور موقت برای دوران تحقیق در مورد رابطه احتمالی آنها با سپاه پاسداران، ضبط کرده است.

یک قاضی روز دوشنبه دستور داد اسناد سفر آنها به مدت ۷۲ ساعت نگاه داشته شوند. در حال حاضر این پنج خدمه در هتل به‌سر می‌برند.

پس از اینکه آنیبال فرناندز، وزیر امنیت، گفت که اطلاعاتی از "سازمانهای خارجی" مبنی بر اینکه برخی از خدمه ممکن است با شرکت هایی مرتبط با سپاه مرتبط باشند، دریافت شده است، قاضی آرژانتینی روز دوشنبه دستور داد اسناد سفر آنها به مدت ۷۲ ساعت نگاه داشته شوند.

خبرگزاری فرانسه نوشت سپاه پاسداران، در لیست سیاه آمریکا از "سازمان های تروریستی" خارجی قرار دارد.

فرناندز روز دوشنبه به رادیو پرفیل گفت: طی یک بررسی معمولی "به چیزهایی پی برد که منطقی نبودند." او گفت: «آنها به نسبت تعداد خدمه مسافر، تعداد کمتری را اعلام کرده بودند» و اضافه کرد که موضوع «هنوز در دست بررسی است.»


از این پیش‌تر، یک نماینده پارلمان آرژانتین با ارائه شکایتی به دادگاه خواستار انگشت‌نگاری از خدمه هواپیمای ونزوئلایی برای مقابله با محور رژیم ایران -ونزوئلا شده بود.


وزیر امنیت آرژانتین اعلام کرد، دولت و نهادهای حقوقی این کشور هنوز در حال بررسی وضعیت هواپیمای فرود آمده در یک فرودگاه این کشور و ۵خدمه ایرانی آن هستند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه ۲۳ خرداد به‌نقل از وزیر امنیت آرژانتین آنیبال فرناندز طی سخنانی گفت، سازمانهای اطلاعاتی خارجی به این کشور اطلاع دادند برخی از خدمه هواپیما توقیف شده، عضو نیروی قدس تروریستی سپاه پاسداران هستند، وی از نام بردن از کشوری که این اطلاعات را در اختیارشان گذاشته نکرد. وی در ادامه گفت، نیروی تروریستی قدس از ۱۵ سال پیش در فهرست آمریکایی سازمانهای تروریستی خارجی قرار دارد.

شایان ذکر است که، هواپیمای باربری متعلق به شرکت هوایی ونزوئلایی امتراسوراز روز ۱۶ خرداد پس از آن‌که به‌دلیل هوای نامساعد و کمبود سوخت ناچار به فرود در آرژانتین شد، قادر به ترک این کشور نیست زیرا از یک‌سو ونزوئلا تحت تحریم‌های آمریکا است و از سوی دیگر، برخی رسانه‌های آرژانتین نوشته‌اند که ۵خدمه ایرانی هواپیما مظنون به عضویت در نیروی تروریستی قدس سپاه هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d9abcd3-b4ff-4a53-b078-588720fcf6b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات