728 x 90

آذر نیوز آذربایجان: حمله خصمانه رژیم ایران با بازداشت دانشجوی آذربایجانی

باکو در آذربایجان
باکو در آذربایجان

آذرنیوز آذربایجان روز شنبه ۱۳خرداد نوشت: در اقدامی که به‌عنوان مرحله بعدی کارزار خصمانه رژیم ایران علیه آذربایجان تلقی می‌شود، یک دانشجوی آذربایجانی به نام فرید صفرلی به اتهام جاسوسی بازداشت شده است.

فرید صفرلی، دانشجوی ۲۷ساله دانشگاه جینا در آلمان، در تاریخ ۲۹فوریه ۲۰۲۳ برای دیدار با دوست دخترش به تهران سفر کرده بود. او برنامه داشت تا در تاریخ ۵مارس به آلمان بازگردد، اما بازگشت نکرد. خانواده فرید پس از این‌که اقدامات پیگیری را آغاز کردند، تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره مکان و وضعیت او دریافت نکرده‌اند.

دیلارا آسکروا، مادر فرید، در سفارت رژیم ایران در آذربایجان اطلاعاتی درباره فرید خواستار شد. اما به او گفته شد که اطلاعات پسرش تا تاریخ ۲آوریل در اختیار قرار خواهد گرفت، اما تاکنون هیچ اطلاعاتی ارائه نشده است.

در حال حاضر، رژیم ایران ادعا می‌کند که فرید صفرلی به اتهام جاسوسی دستگیر شده است، در حالی که آذربایجان این ادعا را به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات خصمانه رژیم ایران علیه آذربایجان می‌بیند.

وزارت‌خارجه جمهوری آذربایجان از شهروندان خود خواست از سفر به ایران خودداری کنند.
به گزارش آذربایجان میدیا، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز ۱۳خرداد از شهروندان خود خواسته است از سفرهای غیرضروری به ایران خودداری کنند و در سفر به این کشور نهایت احتیاط را رعایت کنند.
به گزارش سایت کالیبر آذربایجان به‌نقل از وب‌سایت وزارت‌خارجه جمهوری آذربایجان، این بیانیه با در نظر گرفتن اقدام تروریستی انجام شده در ژانویه امسال علیه سفارت آذربایجان در ایران که منجر به ایجاد محدودیت در کار نمایندگی دیپلماتیک آذربایجان شد. صادر شده است.
وزارت امور خارجه اعلام کرد: اتباع جمهوری آذربایجان که هم‌اکنون در ایران هستند، نکات ایمنی را رعایت کنند...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec573c85-333e-498a-a00f-247e5c324dc4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات