728 x 90

بیش از ۵۵۰۰تن از هموطنان قربانی فاجعه کرونا در ۱۸۶شهر

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

بسیج سرکوبگرانه به بهانهٔ کرونا برای مقابله با خیزش جوانان در چهارشنبه‌سوری

با شعار: آتش جواب آتش، خامنه‌ای در آتش

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، دوشنبه ۲۶اسفند اعلام کرد شمار جانباختگان کرونا در ۱۸۶شهر در ۳۱استان به بیش از ۵۵۰۰نفر رسیده است. آمار قربانیان در شهر بابل بیش از ۲۵۰نفر و در استان ایلام بالاتر از ۱۲۰نفر است. شیوع بیماری در تبریز بسیار نگران‌کننده است و شمار جان‌ باختگان آذربایجان‌شرقی دست‌کم ۱۵۰نفر است. آمار جان‌ باختگان در تهران به ۷۵۰نفر، در گیلان به ۶۸۱نفر، در خراسان رضوی به ۴۵۷نفر و در استان یزد به ۸۰نفر افزایش یافته که به آمار سایر استانها افزوده می‌شود.

 

وضعیت در مازندران هم‌چنان وخیم است و در شبانه‌روز گذشته دست کم ۷۰نفر جان‌ باخته‌اند. در دو روز گذشته فقط در شهر ساری ۷۷۰نفر بستری شده‌اند. شمار پزشکان، پرستاران و کادر درمانی جان‌ باخته مستمراً روبه افزایش است. خبرگزاری سپاه پاسداران گزارش کرد فقط از کادر دانشگاه علوم پزشکی بابل ۴تن فوت کردند.

 

شهر کاشان با کمبود شدید تخت بیمارستان مواجه است و جا برای بستریهای جدید وجود ندارد. کمبود ماسک، دستکش، لباس پزشک و پرستار و داروهای مورد نیاز بسیار جدی است. طبق گزارش شاهدان عینی فقط در روز جمعه ۲۳اسفند در کاشان ۴۰نفر جان‌ باخته‌اند، غسالخانه وسردخانه جا ندارد. دولت با تعطیلی کارخانه‌ها و شرکتها در کاشان مخالفت می‌کند و این باعث گسترش بیشتر بیماری شده است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت ۶۵تن از پزشکان و کادر درمانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار درگذشتگان به ۱۸۰نفر رسیده است.

 

در حالی‌که طبق آمار سراپا دروغ حکومتی نیز هر روز شمار قربانیان بیشتر می‌شود، روحانی امروز وقیحانه گفت: «کشور از دوره پیک بیماری عبور کرده است». او دو هفته پیش هم گفته بود که از روز شنبه (۱۷اسفند) همه امور به وضعیت عادی برخواهد گشت.

 

فاشیسم دینی حاکم برای این‌که هزینه‌ای ندهد از قرنطینه کردن کانون‌های بیماری خودداری می‌کند. روحانی دیروز گفت: «ما چیزی به نام قرنطینه نداریم... همه در کسب‌وکار و فعالیت خود آزادند». علی ربیعی سخنگوی اطلاعاتی او نیز گفت: «قرنطینه تهران یک دروغ بزرگ است. هیچ تغییری در ساعات کار فروشگاهها، مغازه‌ها، نانوایی‌ها و دیگر مشاغل صورت نخواهد گرفت».

 

شهردار رژیم در تهران گفت: «پلنهای بعدی قرنطینه، مثل تأمین مایحتاج و جبران خسارت امکان اجرا در کشور ندارد و به همین دلیل اقدامات قرنطینه نمی‌تواند کامل اجرا شود». این در حالیست که این هزینه‌ها بسادگی از صدها میلیارد دلار اموال مردم ایران که در اختیار سپاه پاسداران و بیت خامنه‌ای و مؤسساتی مانند ستاد اجرایی فرمان خمینی، بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید و آستان قدس رضوی قرار دارد  قابل تأمین است.

 

از سوی دیگر به بهانه کرونا اقدامات سرکوبگرانه برای مقابله با خیزش جوانان در چهارشنبه‌سوری تشدید می‌شود.

جوانان شورشگربا شعارهایی مانند« آتش جواب آتش، خامنه‌ای در آتش» برای چهارشنبه آتشین آخر سال آماده می‌شوند. به گزارش خبرگزاری رسمی رژیم «قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶زرهی قزوین به همراه تیپ‌های ۱۱۶صفوی قزوین، ۲۱۶زنجان و ۳۱۶همدان به‌منظور مقابله با ویروس کرونا عازم استان گیلان شدند... نیروهای اعزامی تا زمانی که پایان مأموریت به آنان ابلاغ شود، حضور دائمی در استان گیلان خواهند داشت اما برنامه‌ریزیهای صورت گرفته برای ۲ماه بوده است».

 

پاسدار سرهنگ فتاحی معاون عملیات انتظامی نیز گفت «چهارشنبه آخر سال با سنوات گذشته متفاوت بوده و پلیس از هر گونه تجمع و مراسمات مرسوم در این رابطه با جدیت جلوگیری می‌کند».به گزارش شبکه خبر رژیم، رئیس پلیس پیشگیری در انتظامی تهران بزرگ گفت ۱۸۰۰تیم گشت خودرویی موتوری و پیاده، در طرح نوروزی به‌کارگیری می‌شود.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶اسفند ۱۳۹۸(۱۶مارس ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a34044fb-8ece-41a3-98e8-64a363c305d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات