728 x 90

پاریس: نجات جان یک کودک توسط پناهجوی آفریقایی

پاریس. نجات جان یک کودک توسط پناهجوی آفریقایی
پاریس. نجات جان یک کودک توسط پناهجوی آفریقایی

مامادو گاساما، جوان اهل کشور مالی که در فرانسه به‌طور غیرقانونی زندگی می‌کرد از یک ساختمان در پاریس بالا رفت تا کودکی که در معرض سقوط بود را نجات دهد پس از این عمل شجاعانه او برای مصاحبه به خبرگزاری فرانسه ۲۴دعوت شد.

اقدام قهرمانانه این جوان ۲۲ساله اهل مالی برای نجات جان یک کودک در حال سقوط از طبقه چهارم بود باعث شد امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه این مهاجر غیرقانونی را روز دوشنبه هفتم خرداد ۹۷به کاخ الیزه دعوت کند و اوراق اقامت او را امضاء کرد تا روند دادن تابعیت فرانسوی به او آغاز شود.

به گزارش فرانس۲۴مامادو گاماسا، اهل کشور مالی روز شنبه با صعود برق‌آسا از بالکن یک ساختمان چهار طبقه در یک مجتمع مسکونی، کودکی را که در حال سقوط بود، از خطر مرگ حتمی نجات داد. این اقدام شجاعانه و سریع گاماسا واکنش‌های مثبت مردمی و رسمی فراوانی در فرانسه در پی داشت.

 

تقدیر رئیس‌جمهور فرانسه از مامادو گاماسا

رئیس‌جمهور فرانسه خطاب به گاماسا گفت: «به‌دلیل اقدام فوق‌العاده‌یی که داشتی اسناد اقامت تو را امضا می‌کنم. اگر بخواهی می‌توانیم روند اعطای تابعیت فرانسوی را نیز آغاز کنیم تا بتوانی یک شهروند فرانسوی شوی.»

رئیس‌‎جمهور فرانسه در ادامه خطاب به گاماسا افزود «تو به یک الگو تبدیل شدی. میلیون‌ها انسان تو را دیدند و به‌طور طبیعی وطن نیز به تو وفادار خواهد بود».

این جوان سیاه پوست که به شکل غیرقانونی به فرانسه آمده بود، قصد دارد به‌عنوان آتشنشان در فرانسه شروع بکار کند.

سخنگوی ریاست‌جمهوری فرانسه نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «مامادو گاساما قهرمانانه عمل کرد و بدون این‌که به زندگی‌اش بیاندیشد جان یک کودک را در پاریس نجات داد. این شجاعت شگرف نشانه وفاداری به ارزش‌های جمهوری ماست و باید درهای جامعه ما به روی او گشوده شود»

این جوان شجاع در صحبتهایش گفت پس از عبور از صحرا، در لیبی زندانی شده است. "من در آنجا رنج دیدم، آنها من را مورد آزار و اذیت قرار دادند، من را کتک زدند، روزانه یک بار غذا می‌خوردم ولی توانستم از طریق دریا به ایتالیا بیایم ".

فیلمی که از لحظه بالا رفتن مامادو گاساما از ساختمان مرتفع چند طبقه در اینترنت مشاهده شد، از زمان انتشار تاکنون میلیون‌ها بار دیده شد.

بسیاری از رسانه‌ها و تلویزیونهای فرانسه تلاش کردند که با مامادو گاساما مصاحبه کنند. آنها در مصاحبه‌هایشان روی یک سؤال از مامادو اشتراک داشتند. با چه انگیزه‌ای جان خود را به خطر انداختی و بدون هیچ‌گونه تضمین جانی از بالکن ساختمانها بالارفتی؟ مامادو در پاسخ به تمامی آنها این جمله را گفت « جان آن کودک که آویزان شده بود برایم مهم‌تر بود.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b9e6e9a-e3f2-4ae6-9563-999c522b94f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات