728 x 90

لغو هزاران پرواز شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان در اثر سویه اومیکرون

اومیکرون  - سویه جدید کرونا
اومیکرون - سویه جدید کرونا

کشورهای جهان برای مهار سویه اومیکرون، برخی محدودیت‌های را تشدید کرده‌اند و خواستار واکسیناسیون با دُزهای تقویتی شده‌اند.
یورونیوز روز یکشنبه ۵دی نوشت، ترافیک هوایی به‌دلیل بیماری همه‌گیر کرونا در این روزها با اختلال روبه‌رو شده است به‌طوریکه حدود ۶هزار و ۳۰۰ پرواز خطوط هوایی در سراسر جهان در تعطیلات آخر هفته کریسمس لغو شدند. بسیاری از خلبانان به‌خاطر ابتلا به سویه اومیکرون به قرنطینه منتقل شده‌اند.
چین روز شنبه ۴دی، ۱۴۰مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را گزارش کرد که بالاترین رقم در چهار ماه گذشته است. مقامات تلاش می‌کنند تا شیوع این بیماری را در چندین نقطه از جمله شهر شیان، جایی که میلیون‌ها نفر در آن قرنطینه هستند و بیشترین ابتلائها در آنجا گزارش‌شده است مهار کنند.
چین در حالت آماده باش کامل قرار داد چرا که دو ماه دیگر بازیهای المپیک زمستانی نیز در پکن، پایتخت این کشور برگزار می‌شود. رسانه‌های دولتی می‌گویند که موارد شیان تاکنون به پنج شهر دیگر از جمله پکن سرایت کرده و به نگرانی‌ها درباره سرعت گسترش آن دامن زده است.
هند واکسیناسیون افراد ۱۵سال به بالاتر را آغاز می‌کند. نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند روز شنبه اعلام کرد که کارزار واکسیناسیون افراد بالای ۱۵سال از تاریخ ۳ژانویه برای مقابله با سویه اومیکرون راه‌اندازی می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ed9d2e6-97d8-4945-aa01-6c7784885aac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات