728 x 90

سخنرانی آلخو ویدال کوادراس، رئیس کمیته در جستجوی عدالت در بزرگداشت شهیدان سر‌به‌دار؛ سی‌امین سالگرد قتل‌‌عام ۶۷

آلخو ویدال کوادراس، رئیس کمیته در جستجوی عدالت
آلخو ویدال کوادراس، رئیس کمیته در جستجوی عدالت

این اولین باری است که من این افتخار را دارم که در برنامه‌ای که توسط جامعه ایرانیان در هلند سازماندهی شده شرکت کنم. اکثر شما چهره‌های جدید برای من هستید ولی این احساس را دارم که شما را مدتهای مدیدی است که می‌شناسم.

چون اپوزیسیون دموکراتیک ایران در جهان یک خانواده بزرگ است. و من خودم را برای سالیان است که (اگر شما اجازه بدهید) عضوی از این خانواده می‌شناسم.

 

۳۰سال پیش بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی در ایران اعدام شدند

همان‌طور که همه ما می‌دانیم، ۳۰سال پیش بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی در ایران اعدام شدند. در تابستان ۱۹۸۸.

از بسیاری از زندانیان تنها چند سؤال پرسیده شد قبل از این‌که به پای چوبه‌دار بروند و آنها در گورهای جمعی در زمین بدون نشانه دفن شدند. تمام این بر اساس یک فتوا توسط ولی‌فقیه آن زمان رژیم ایران، خمینی، اتفاق افتاد.

همان‌طور که می‌دانیم این کشتار جمعی یکی از بدترین جنایات جمعی در تاریخ مدرن ایران است و من باید بگویم که یکی از بدترین جنایات علیه انسانیت در نیم قرن گذشته در جهان است.

تا امروز هیچ دست‌اندرکاری به‌خاطر این جنایات وحشیانه دستگیر نشده است. بر عکس، بسیاری از آنها که به نقش خودشان در این جنایات اعتراف کرده‌اند، تشویق شده‌اند و موقعیت‌های ارشد و یا وزارت را در ایران امروز برعهده‌ دارند.

 

از بین بردن محلهای دفن و قبرهای جمعی زندانیان سیاسی

اکثر قربانیان وابسته به اپوزیسیون اصلی مجاهدین بودند و تنها جرم آنان این بود که پایدار مانده و به خمینی نه گفته و به آزادی آری گفتند.

رژیم شروع به از بین بردن محلهای دفن و قبرهای جمعی کرده است. تنها ماه گذشته سازمان عفو بین‌الملل یک فراخوان به اقدام فوری برای جلوگیری از رژیم ایران در ساختن یک جاده بر روی قبرهای جمعی زندانیان سیاسی که در ۱۹۸۸ کشتار شدند، راه انداخت.

 

در دوران روحانی بیش از ۳۵۰۰نفر در ایران اعدام شده‌اند

در مورد وضعیت کنونی حقوق‌بشر در ایران ما فقط کافی است که به تعداد اعدامها در دوران ریاست‌جمهوری حسن روحانی به‌اصطلاح مدره نگاه کنیم. تاکنون بیش از ۳۵۰۰نفر در ایران اعدام شده‌اند. این رژیم همچنین با خشونت با قیام سراسری برخورد کرده است که در اواخر دسامبر شروع شده و در شهرهای مختلف ادامه پیدا کرده است.

هزاران نفر دستگیر شده‌اند و ۵۰نفر در خیابانها با گلوله کشته شده‌اند. تعداد زیادی هم در زیر شکنجه در زندان کشته شده‌اند.

 

اعتراف رژیم به نقش مجاهدین در سازماندهی اعتراضات

رژیم به نقش مجاهدین در سازماندهی این اعتراضات اعتراف کرده است. در واقع مجاهدین در حال ساختن شبکه زیرزمینی خود در ایران با شکل دادن به کانونهای شورشی بوده‌اند که شامل چند نفر می‌شوند. این فعالیتهای سازماندهی شده آخوندها را بسیار نگران کرده است و به این دلیل است که به دست و پا افتاده‌اند. این رژیم یک کمپین اطلاعات دروغین بزرگ علیه اپوزیسیون ایران توسط مامورانی که به آن اعضای سابق مجاهدین می‌گوید به راه انداخته است که می‌روند و سیاستمداران را ملاقات می‌کنند و اتهامات دروغ می‌زنند. بعضی از آنها اینجا در هلند فعال هستند.

همچنین نشانه‌هایی وجود دارد که رژیم می‌خواهد اپوزیسیون اصلی را با تروریسم از بین ببرد. اخیراً چندین ایرانی در بلژیک و آلمان دستگیر شدند که شامل یک دیپلمات رژیم ایران می‌شدند. آنها در تلاش بودند تا به گردهمایی سالانه اخیر مقاومت ایران در پاریس حمله کنند.

تنها هفته گذشته قوه قضاییه آمریکا اعلام کرد که ۲ایرانی را در آمریکا دستگیر کرده است به‌خاطر جاسوسی علیه مجاهدین. تمامی این اخبار به ما پیام روشنی می‌دهد. "ما در یک نقطه‌عطف قرار گرفته‌ایم".

 

رژیم ایران منبع اصلی تروریسم و صدور بنیادگرایی

این نشان می‌دهد که به‌اصطلاح جمهوری اسلامی که منبع اصلی صدور بنیادگرایی اسلامی و تروریسم بوده است اکنون برای بقای خودش می‌جنگد.

ما در اروپا باید در کنار مردم ایران قرار بگیریم. سیاست کنونی اتحادیه اروپا و خانم موگرینی در بستن چشمان خود بروی نقض حقوق‌بشر و سرکوب زنان و صرفاً تمرکز روی تجارت و صادرات، مایه شرمندگی است و خجالت‌آور است.

ما باید رابطه‌مان با رژیم ایران را مشروط به توقف اعدامها و پیشرفت قابل‌توجه در زمینه حقوق‌بشر کنیم. تمام اعتراض‌کنندگانی که دستگیر شده‌اند باید آزاد شوند.

 

رژیم ایران بدترین تهدید صلح و ثبات در خاورمیانه و در تمامی جهان

ما باید به دولتهای اروپایی خود یادآوری کنیم که ایران یک کشور عادی برای روابط تجاری نیست. هیچ انتخابات آزادی در ایران وجود ندارد. رژیم ایران به واقع یک دیکتاتوری است ولی از نوع به‌ویژه بد آن. این یک حکومت دیکتاتوری مذهبی است که با استفاده از سرکوب در داخل و دامن زدن به جنگ و تروریزم و درگیری در خارج از کشور به حیات خود ادامه می‌دهد.

ما باید به آنها بگوییم که برعکس آنچه که فکر می‌کنند، این یک حکومت غیرمتعادل و ضعیف است و آینده‌ای ندارد.

آینده ایران به دموکراسی تعلق دارد و نه به این مرتجعین خشن و قاتل که مردم خودشان را با شقاوت سرکوب می‌کنند و بدترین تهدید صلح و ثبات در خاورمیانه و در تمامی جهان هستند.

با تشکر فراوان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/55acb5ec-90d6-4b94-a6b6-c314cdb8773a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات