728 x 90

یکشنبه ۱۳آبان تحریمهای جامع نفتی و بانکی جدید آمریکا علیه رژیم ایران اجرایی می‌شود

مایک پمپئو - استیو منوچین
مایک پمپئو - استیو منوچین

اعلام رسمی تحریم‌های جدید آمریکا علیه دیکتاتوری آخوندی توسط وزرای خارجه و خزانه‌داری ایالات متحده

۷۰۰مهره و نهاد رژیم آخوندی توسط دولت آمریکا در فهرست سیاه تحریم‌ها لیست‌گذاری می‌شوند

 

روز جمعه ۱۱ آبان ۹۷، دولت آمریکا در آستانه تاریخ رسمی بازگشت تحریم‌های نفتی علیه دیکتاتوری آخوندی در پنجم نوامبر، اعلام کرد که تمامی تحریم‌های رفع شده در دوران برجام مجدداً از سر گرفته می‌شوند و هم‌زمان ۷۰۰مهره و نهاد رژیم را به لیست سیاه تحریم‌ها اضافه کرد.

 

کاخ سفید در پیامی در روز جمعه اعلام کرد: رئیس‌جمهور دونالد ترامپ تمامی تحریم‌هایی را که طبق توافق اتمی غیرقابل قبول (با رژیم) ایران رفع شده بود، مجدداً برقرار می‌کند.

کاخ سفید تأکید کرد: ایالات متحده سخت‌ترین تحریم‌ها تا کنون را علیه (رژیم) ایران اعمال می‌کند که بسیاری از بخش‌های حیاتی این رژیم فاسد را هدف قرار می‌دهند.

 

آسوشیتدپرس نوشت:

مایک پمپئو وزیر خارجه و استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا با برگزاری یک کنفرانس خبری با خبرنگاران رسانه‌های مختلف اعلام کردند که آمریکا می‌خواهد رژیم ایران را از سیستم بانکی جهانی قطع کند.

آسوشیتدپرس گزارش داد: دولت آمریکا بازگشت تمامی تحریم‌هایی را که تحت توافق اتمی رفع شده بود، اعلام کرد.

این تحریم‌ها شامل بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی می‌شود. این دومین مجموعه مجازاتهایی است که از زمان خروج دونالد ترامپ از توافق اتمی در ماه می.... اعمال خواهد شد.

تحریم‌هایی که روز دوشنبه اجرایی می‌شود، کشورهایی که واردات نفت (رژیم) ایران متوقف نکنند و شرکتهای خارجی را که با نهادهای لیست‌گذاری‌شده (این رژیم) تجارت می‌کنند، مجازات خواهد کرد.

هشت کشور معافیت دریافت خواهند کرد تا بتوانند به‌طور موقت نفت (رژیم) ایران را وارد کنند.

... مایک پمپئو و استیون منوچین گفتند... تحریم‌ها تا زمانی که (رژیم) ایران خواسته‌هایی شامل توقف تروریسم، توقف دخالتهای نظامی در سوریه و توقف کامل توسعه اتمی و موشک بالستیک را برآورده نکند، ادامه خواهد یافت.

 

خبرگزاری فرانسه:

در کنفرانس خبری روز جمعه وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا، مایک پمپئو در سخنان خود گفت، هدف اعمال مجدد تحریم‌ها این است که «این رژیم از منابع مالی که برای گسترش مرگ و نابودی در سراسر جهان استفاده می‌کند، محروم شود... هدف نهایی ما این است که (رژیم) ایران را وادار کنیم برای همیشه از فعالیت‌های یاغی‌گرایانه خود که به‌خوبی مستند شده است... دست بکشد».

مایک پمپئو همچنین اعلام کرد که آمریکا به هشت کشور معافیت موقت از تحریم‌ها خواهد داد.... جزییات این معافیتها در روز دوشنبه اعلام خواهد شد، اما این کشورها شامل کشورهای اتحادیهٔ اروپا نمی‌شوند.

بلومبرگ در این رابطه گزارش داد: پمپئو به خبرنگاران گفت...، معافیت از تحریم‌ها به کشورهایی داده می‌شود که نشان داده‌اند، «اقدامات مهمی» را در راستای کاهش واردات نفت از (رژیم) ایران و رساندن آن به صفر، به‌عمل آورده‌اند. از میان هشت کشور مذکور، شش کشور به میزان بسیار کم‌تری نفت وارد خواهند کرد و دو کشور دیگر (وارداتشان را) به نزدیک صفر خواهند رساند....

استیون منوچین در این کنفرانس خبری اعلام کرد، واشنگتن قصد دارد رژیم ایران را از شبکه بانکی سوئیفت قطع کند... اگر سوئیفت تبادلات مالی از نهادهای مشخص لیست‌گذاری شده رژیم ایران را بپذیرد، مورد تحریم قرار خواهد گرفت.

منوچین اضافه کرد، نهادهای ایرانی هم‌چنان قادر خواهند بود از سوئیفت برای تبادلات انسان‌دوستانه استفاده کنند؛ اما «بانک‌ها باید بسیار مراقب باشند که این اقدامات» پوششی برای تأمین مالی تروریسم و سایر اعمال منفی رژیم ایران نباشد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: ایالات متحده «مصمم است تضمین کنند که جریان مالی بین‌المللی به خزانه رژیم ایران، متوقف شود».

وی گفت، آمریکا به‌نحوی تهاجمی تحریم‌ها علیه رژیم ایران را اعمال خواهد کرد.

 

فاکس‌نیوز گزارش داد: کاخ سفید اعلام کرد این تحریمها شدید تحریمهای علیه این رژیم است

فاکس‌ نیوز گفت: مقامهای کاخ سفید این تحریم‌ها را فلج‌کننده‌ترین تحریم‌های اعمال‌شده تا کنون علیه (رژیم) ایران می‌نامند...

مایک پمپئو گفت که این تحریم‌ها قلب اقتصاد (رژیم) ایران را هدف قرار خواهد داد و بسا سخت‌تر از هر تحریمی است که پیش از این علیه (رژیم) ایران اعمال شده است.

روز دوشنبه آمریکا تحریم‌ها را مجدداً علیه بخش نفتی، کشتیرانی و بانکی رژیم ایران برقرار خواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید، ایالات متحده روز دوشنبه بیش از ۷۰۰(نفر و نهاد) را به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه خواهد کرد.

مایک پمپئو گفت که آمریکا موفق شده صادرات نفت (رژیم) ایران را به میزان حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش بدهد... این امر در حالی محقق شده که قیمت نفت در بازار جهانی افزایش پیدا نکرده است.

... همچنین وزیر خزانه‌داری گفت که هر بانکی که تحت تحریم قرار داشته باشد، قادر به انجام مبادلات (از طریق) سوئیفت نخواهد بود.

 

فاکس‌ نیوز همچنین گزارش داد: وزیر خارجه مایک پمپئو و وزیر خزانه‌داری استیون منوچین تحریم‌ها بر بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی (رژیم) ایران را اعلام کردند. این تحریم‌ها به‌طور خاص صادرات نفت خام (رژیم) ایران را هدف قرار خواهد داد و کشورهایی را که واردات نفت (از این رژیم) را متوقف نکنند... مجازات خواهد کرد.

همزمان رئیس‌جمهور آمریکا نیز اعلام کرد تحریمهای ۵نوامبر در راه هستند.

شرکت دولتی «زارو بیش نفت» روسیه اعلام کرد که به‌دلیل تحریمهای آمریکا از پروژه‌های نفتی ایران خارج می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec9dc857-9d9c-44d7-8a69-ee4107622490"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات