728 x 90

سپاه تروریستی پاسداران

سپاه تروریستی ۳
سپاه تروریستی ۳

مهم‌ترین نیروی سرکوبگر مردم ایران و سیل‌زدگان روز دوشنبه ۱۹فروردین ۹۸ در لیست تروریستی گنجانده شد.

سپاه پاسداران، سرطانی که از اولین روزهای سقوط دیکتاتوری سلطنتی به جان مردم ایران افتاده بود، روز ۱۹فروردین ۱۳۹۸ توسط وزارت‌خارجه آمریکا به‌عنوان یک باند تروریستی لیست‌گذاری شد.

این اقدام دست و پای این اختاپوس «خرپول» مرگبار را که همزمان دست در خون مردم ایران و دیگر ملل منطقه دارد، به‌شدت می‌بندد.

به اعتراف آخوند روحانی، سپاه پاسداران دولتی غیررسمی است که هم پول دارد و هم سلاح و هم دستگاه رسانه‌یی منحصر به خودش! که به هیچ‌کس هم پاسخگو نیست.

این باند مسلح وحشی که در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ و از بهم چسباندن چند دسته مسلح شبه‌نظامی اراذل وابسته به آخوندها تشکیل شده بود، با استفاده از امکانات دولتی و پشتیبانی‌های مکرر و مستقیم شخص خمینی خون‌آشام، به سرعت به یک نیروی سرکوبگر رسمی تبدیل شد.

 

سپاه پاسداران و سیل اخیر

در روزهای اخیر که سیل نزدیک به ۳۰استان کشور را تحت تاثیر خود قرار داده، به جای در اختیار قرار دادن امکانات مصادره شده مردم ایران برای کمک به سیلزدگان، اقدام به سرکوب آنان کرده است. نمونه بارز آن را همگان در خوزستان (روستای جلیزی) و در شیراز و رژه نفربرهای مسلحش در غوغای سیل دیدند.

این باند جنایتکار که در تمامی سالهای اخیر با به انحصار درآوردن کلیه آب‌های سطحی کشور تحت یک رژیم سدسازی ویرانگر تمامی ساخت و بافت زیست‌محیطی کشور را به نابودی کشانده بود، در همین روزهایی که مردم با دست خالی به ساختن سیل‌بندهایی برای حفاظت روستاها و مزارع خود پرداخته بودند تلاش کرد با سرکوب و ارعاب هموطنان عربمان در خوزستان، آنان را مجبور به شکستن سیل‌بندهای خود کند تا شاید با ورود آب به شهر و روستاهای منطقه، چاه‌های نفت پاسداران در هورالعظیم از گزند سیل در امان بمانند!

 

سپاه پاسداران و تروریسم

ردپای خونین این باند مسلح را نه تنها در سرکوب زنان و جوانان ایران و اقلیت‌های قومی و مذهبی ایران می‌توان دید بلکه اثر انگشتش را نهادهای بین‌المللی در عملیات تروریستی در عربستان و کویت و بحرین و لبنان و سوریه و عراق و یمن گرفته تا اروپا و آمریکای جنوبی و حتی آفریقا نیز یافته و در بسیاری نقاط جهان عناصر و فرماندهانش تحت تعقیب هستند.

 

سپاه پاسداران و تروریسم اقتصادی

سپاه پاسداران به وسیله بنیاد تعاون سپاه و قرارگاه سازندگی موسوم به «خاتم الآنبیا» در اقتصاد کشور نقش منحصر بفردی ایفا می‌کند و اقتصاد ایران را در کلیه زمینه‌ها به انحصار خود درآورده است.

بنیاد تعاون سپاه پاسداران قدیمی‌ترین ارگان اقتصادی سپاه است که در سال ۱۳۶۷ و در اواخر جنگ ضدمیهنی ایران و عراق تشکیل شد.

یک‌سال بعد (۱۳۶۸) قرارگاه مهندسی «خاتم الانبیا» به قرارگاه سازندگی خاتم تغییر نام یافت تا فعالیت‌های اقتصادی سپاه در دوران پس از جنگ را سامان دهد.

همزمان «بنیاد تعاون سپاه در وارد عملیات تجاری مالی شد و در اندک مدتی با تکیه به رانت قدرت و رانت اطلاعات، به بزرگ‌ترین «تراست» کشور و منطقه تبدیل گردید. تراستی که دارای صدها هلدینگ و بنگاههای چندمنظوره است.

 

سپاه پاسداران و تغییر ساختار طبقاتی جامعه ایران

سپاه پاسداران با فعل‌ و انفعال‌هایی که به‌وجود آورد، تقریباً تمامی ساختار طبقاتی جامعه ایران را دستخوش دگرگونی منفی کرد، استثمار کارگران را شدت بخشید، اقشار میانه حال را نابود کرده و به طبقات فرودین جامعه منتقل نمود و تتمه آنچه را که می‌شد تحت عنوان بازار ملی نام گذاری کرد، از بین برد.

دست انداختن این سرطان بر روی بزرگ‌ترین نهادهای صنعتی و مالی کشور، در اندک زمانی از آن باند مسلح وحشی، بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی کشور و منطقه را به‌وجود آورد که به سرعت تمامی شرکت‌های خصوصی و مقاطعه‌کاران غیرحکومتی را ورشکست کرد و تمامی کارآفرینان غیردولتی را به خاک سیاه نشانده روانه طبقات پایین جامعه کرد.

پاسداران در همان اوایل ختم جنگ ۸ساله حتی از دست‌اندازی به کارگاههای خصوصی کوچکی که متعلق به اقشار متوسط و صنعت‌گران میانه حال شهری بود هم رحم نکرده و آنها را نیز بلعیده و پس از کشیدن شیره جان آنان، نابودشان کردند.

به این ترتیب این نهاد فاشیستی در اندک مدتی به بزرگ‌ترین کارفرما در سطح کشور تبدیل شد که مستقیماً دست‌اندر کار استثمار بی‌پرده کارگران صنایع متوسط و بزرگ ایران شد.

این نهاد غارتگر در گام بعد و پس از مکیدن شیره جان شرکتها و صنایع موجود و ورشکسته‌ کردن آنان، به عرصه مالی تجاری روی آورد تا جایی‌که به‌گفته نمایندگان مجلس ارتجاع یک‌سوم صادرات و واردات کشور را راساً به عهده گرفت بدون این‌که مطلقاً وارد ساز و کارهای مالیاتی و گمرکی حاکم بر نظام موجود گردد!

تأسیس تعداد بیشماری نهادهای مالی خصوصی و بانک‌های تقلبی یکی دیگر از مهم‌ترین کلاه‌برداریهای سپاه پاسداران بود که به غارت میلیاردها تومان سپرده‌های سپرده‌گذاران منتهی شد. واقعه‌ای که هم‌اینک نیز پیامدهای آن را در تجمع‌های اعتراضی غارت‌شدگان در روزهای اخیر می‌توان دید که در شهرهای مختلف روزانه دست به تجمع و تظاهرات‌ زده و سپرده‌های به سرقت رفته خود را طلب می‌کنند.

 

سپاه پاسداران و گمرکات آتش به اختیار!

بیش از ۱۰۰اسکله چراغ خاموش و دهها فرودگاه مخفی مهم‌ترین مبادی ورودی خروجی این نهاد ضدمردمی هستند که هم‌اینک نیز در حال کار و ساماندهی به امور تجاری و البته تحرکات تروریستی سپاه پاسداران هستند.

فرودگاه بزرگ پیام در کرج یکی از بزرگ‌ترین فرودگاههای کشور است که گرچه تحت عنوان یک سامانه پستی کشور ثبت شده اما مطلقاً در ید اختیار سپاه پاسداران بوده و ترابری مالی و تروریستی این نهاد ضدمردمی را انجام می‌دهد.

 

گسترش بازوان خونین سپاه پاسداران در دیگر حوزه‌های ثروت

در سال‌های ۱۳۶۹ و اوایل ۱۳۷۰ ستاد فرماندهی کل قوا، علاوه بر بنیاد تعاون سپاه، بنیاد تعاون بسیج، بنیاد تعاون نیروهای انتظامی، بنیاد تعاون ارتش و بنیاد تعاون وزارت دفاع را نیز ایجاد کرد.

بر پایه قانونی که در سال ۱۳۷۳ از تصویب مجلس ارتجاع گذشت، به سپاه جنایتکار پاسداران و دیگر نیروهای مسلح ر‌ژیم اجازه تشکیل شرکت‌های عمرانی و خدماتی داده شد که البته اساساً سپاه پاسداران اختیار آن‌چنان نهادهایی را در دست گرفت. بدین ترتیب موقعیت فنی اجرایی و اقتصادی سپاه در ساختار حکومتی باز هم تقویت شد.

به‌دنبال آن مصوبه ضدمردمی، پروژه‌هایی با میلیاردها ریال بودجه در زمینه سد و راهسازی و احداث کلان تأسیسات گوناگونی مانند سیلوها، خطوط لوله آب و گاز، بنادر و کشتیرانی و... به شرکتهای وابسته به سپاه از جمله قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار گردید.

 

واگذاری رسمی رانت‌ قدرت و حکومتی و مالی به سپاه پاسداران

در سال ۱۳۷۲ به موجب فرمان خامنه‌ای، بنیاد تعاون سپاه و بسیج از پرداخت مالیات معاف شدند.

لازم به یادآوری است که میزان نقدی طرح‌های اقتصادی سپاه پاسداران در سال ۱۳۸۳ بالغ بر۱۲میلیادر دلار شد. از میزان انباشته نقدی این نهاد فاشیستی اطلاع و آمار دقیقی در دست نیست ضمن این‌که دارای‌های منقول و غیرمنقول این نهاد ضدمردمی نیز پیوسته در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و دارد.

با روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد، قراردادهای اقتصادی سپاه ابعاد گسترده‌تری یافت. در یک مورد در تیرماه سال۱۳۸۵ دو میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی دولت به قرارگاه خاتم الانبیای سپاه برای قراردادهای جدید پرداخت گردید.

قابل توجه این‌که در همان سال یعنی سال ۱۳۸۵ تنها در طول یک ماه قرارگاه خاتم الانبیا سه قرارداد بزرگ به ارزش ۷میلیارد دلار در زمینه نفت و گاز با دولت منعقد نمود.

بر اساس ارزیابی‌هایی که در سال ۱۳۸۶ انجام شد، شرکتهای وابسته به سپاه پاسداران بیش از ۵۷درصد از واردات کشور و ۳۰درصد از صادرات غیرنفتی را در کنترل خود داشت و درآمدهای سالانه سپاه از این معاملات به بیش از ۵میلیارد دلار رسید.

این آمار در سال‌های اخیر به تقریباً نیمی و سپس ۸۰درصد اقتصاد ایران تبدیل گردید. بنا‌ به آنچه که مقامات دولت روحانی در جریان جنگ و جدال‌های باندی افشا می‌کنند در حال حاضر (۱۳۹۸) دولت وی تنها ۲۰درصد اقتصاد کشور را در اختیار دارد و ۸۰درصد دیگر اساساً تحت کنترل و مالکیت سپاه پاسداران است.

 

گستره جغرافیایی فعالیت‌های مالی تجاری سپاه پاسداران

گستره جغرافیایی فعالیت‌های تجاری مالی سپاه و شرکت‌های وابسته‌اش بدون احتساب شرکت‌های پوششی‌ سپاه پاسداران ۵قاره را در بر می‌گیرد.

این شرکتها در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از امارات و دبی گرفته تا دیگر کشورهای خاورمیانه،آسیای میانه، جنوب شرقی آسیا،کشورهای اروپایی و همچنین در آفریقا و آمریکایی لاتین فعالیت می‌کنند ضمن این‌که هراز گاهی یکی دو نهاد تجاری تروریستی پاسداران و وابستگانشان در آمریکا و اروپا لو رفته و در و دروازه‌اشان تخته می‌شود!

 

پیامدهای لیست‌گذاری شدن سپاه پاسداران

اکنون با لیست‌گذاری سپاه پاسداران، تمامی آنچه که پاسداران در تار و پود میهن و اقتصاد و مدیریت آن تنیده‌ بودند در معرض یک تحریم جهانی قرار می‌گیرد هم‌چنان که بسیاری نهادهای ظاهراً غیرنظامی مانند صدا و سیمای کشوری و وزارت‌خانه‌هایی که با پول و سرمایه‌های ملی سرو کار دارند و به اشغال پاسداران درآمده‌اند، با یک تحریم بین‌المللی مواجه می‌شوند.

وضعیتی که از امروز بر حیات سیاسی اقتصادی پاسداران حاکم می‌گردد بسا متفاوت است با آنچه که پیش‌تر در همین عرصه جاری بود.

در شرایط جدید حتی کشورهایی مانند عراق که به حیات خلوت رژیم معروف بوده، تلاش می‌کنند از این رژیم فاصله بگیرند.

بی‌تردید محدود کردن سپاه ضدمردمی پاسداران به هر اندازه و تا هر زمان، غنیمتی است که مقاومت و مردم ایران با مقاومت و قیام خود محقق کردند. آنچه که امروز به دست آمد حاصل تلاش سالیان مقاومت و قیامهای پی‌درپی مردم ایران و تغییر سیاست آمریکا است که باید آن را به فال نیک گرفت و از آن برای تسریع سرنگونی فاشیسم مذهبی حاکم بر میهن بیشترین استفاده را کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89cacd29-da52-4853-9512-0b5d6c2e79f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات