728 x 90

​​​​​​​فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۰شهر از ۱۸۸هزار و ۷۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۰شهر از ۱۸۸هزار و ۷۰۰نفر گذشت

  • خامنه‌ای در وحشت از خشم انفجاری پرستاران امروز به‌صحنه آمد و با کلماتی مانند «پرستار فرشتهٔ رحمت است» برای آنان اشک تمساح ریخت و در حالی‌که بخش عمده اموال ملت توسط شخص او و باندهای جنایتکار تحت کنترل او چپاول می‌شود، مسئولیت همه مشکلات پرستاران را به گردن افراد مجهول‌الهویه‌ای به اسم ”مسئولان“ انداخت!
  • سازمان نظام پزشکی: همه تلاش‌ها بر خرید هر چه سریع‌تر واکسن و شروع واکسیناسیون در یک بازه زمانی مشخص متمرکز شود
  • سازمان نظام پرستاری: این‌که در هر دوره فقط برخی قول‌ها به پرستاران داده شود، اما اجرا نشود، حاصلی جز خستگی برای پرستاران نخواهد داشت. دو موضوع اساسی کمبود نیرو و تغییر نظام پرداخت باید در اولویت زمانی و اجرایی قرار بگیرد
  • معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز: بیش از نیمی از پرستاران به کرونا مبتلا شدند
  • نظام پرستاری خوزستان: خوزستان پایین‌ترین تعداد پرستاران در کشور را دارد، نسبت پرستار به هر تخت ۰.۶ نفر است و با توجه به استاندارد جهانی ۱.۵ پرستار نسبت به هر تخت، این رقم در حوزه ما معضل بزرگی است
  • یک روزنامه حکومتی: در ایران به‌خلاف سایر کشورها کادر درمان و پرستاری چشم‌انداز نزدیکی برای تزریق واکسن ندارند، حقوق و دریافتی‌هایشان به‌تعویق افتاده و وعده‌هایی که به‌آنها داده شده چون باد هوا به‌فراموشی سپرده می‌شود

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۳۰آذر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۰شهر از ۱۸۸هزار و ۷۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۳۴۲نفر، در البرز به ۴۹۸۰نفر، در اصفهان به ۱۱۱۳۵نفر، در تهران به ۴۶۳۴۶نفر، در خراسان جنوبی به ۱۷۶۱نفر، در خراسان شمالی به ۲۹۱۸نفر، در خوزستان به ۹۷۰۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۴۶۲۱نفر، در فارس به ۵۷۴۲نفر، در قزوین به ۱۹۴۷نفر، در قم به ۷۴۰۵نفر، در کرمان به ۴۰۰۹نفر، در لرستان به ۷۶۲۳نفر، در مازندران به ۷۰۷۲نفر، در مرکزی به ۳۹۳۸نفر، در هرمزگان به ۱۹۹۵نفر و در یزد به ۳۳۳۷نفر رسیده است.

در حالی‌که به‌گفته کارگزاران و متخصصان رژیم، کمبود شدید پرستار باعث بالارفتن شمار قربانیان کرونا شده، خامنه‌ای در وحشت از خشم انفجاری پرستاران امروز به‌صحنه آمد و با کلماتی مانند «پرستار فرشتهٔ رحمت بیمار است» برای آنان اشک تمساح ریخت. در حالی‌که بخش عمده اموال ملت ایران توسط شخص خامنه‌ای و باندهای دزد و جنایتکار تحت کنترل او چپاول می‌شود، مسئولیت همه فجایع را به گردن افراد مجهول‌الهویه‌ای به اسم ”مسئولان“ انداخت و گفت: «لاکن مسئولان هم تکالیف خودشان را باید انجام بدهند باید به فکر باشند... قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که مدتها قبل تصویب شده باید اجرا بشود و قانونی است بایستی اجرا بشود... سه سال پیش ۳-۴ سال پیش یک وقتی به مسئولان محترم گفتم باید حدود ۳۰هزار پرستار را استخدام کنید این را باید به‌شدت و با جدیت دنبال کنند شوخی نیست».

در همین حال عزیزی معاون سازمان نظام پرستاری گفت: «به نظر می‌رسد پرستاران علاوه بر تقدیر و تشویق و همراهی جامعه، نیازمند توجه ساختاری و بنیادی به وضعیت خود هستند. این‌که در هر دوره فقط برخی قول‌ها به پرستاران داده شود، اما در مرحله اجرا به نتیجه نرسد، حاصلی جز خستگی برای این بخش از نیروهای نظام سلامت نخواهد داشت. دو موضوع اساسی کمبود نیرو و تغییر نظام پرداخت باید در اولویت زمانی و اجرایی قرار بگیرد» (ایرنا ۳۰آذر).

در اصفهان، عضو شورای نظام پرستاری گفت: «مسأله اصلی تبعیض است. به یک پزشک ۳۰-۲۰ میلیون تومان کارانه می‌دهند و به یک پرستار ۲۰۰هزار تومان! هیچ‌کسی هم پاسخگوی این تبعیض نیست. هیچ‌کدام از پرستاران هم نمی‌دانند معیار تعیین این کارانه‌ها چیست و چرا این مقدار فاصله زیاد است» (روزنامه فرهیختگان رژیم ۳۰آذر).

در فارس، معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۱۰ماه گذشته ۲۹۱۰بیمار کرونایی در فارس جان باختند». رئیس دانشگاه گفت: «بیش از نیمی از پرستارانی که به‌عنوان مدافعان سلامت فعالیت می‌کردند به کرونا مبتلا شدند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۰آذر).

در خوزستان، رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری خوزستان با اشاره به ابتلای بیش از هزار پرستار خوزستانی به کرونا گفت: «خوزستان پایین‌ترین آمار پرستار در سطح کشور را دارد، کمبود پرستار باعث پایین آمدن کیفیت کار می‌شود و این بزرگ‌ترین دغدغه پرستاران است. نسبت پرستار به هر تخت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ۰.۶نفر است و با توجه به استاندارد جهانی۱.۵پرستار نسبت به هر تخت، این رقم در حوزه ما معضل بزرگی است. در حال حاضر پرستاران از نظر حقوق و کارانه، پایین‌ترین سطح دریافت را نسبت به سایر کارمندان دولت دارند؛ آخرین کارانه و اضافه‌کاری پرداخت‌شده به پرستاران در خرداد۹۹ بوده و مابقی، شش ماه است که به تعویق افتاده است» (ایسنا ۳۰آذر).

یک روزنامه حکومتی نوشت: «یک سال بعد از شیوع کرونا در حالی‌که پرستاران سایر کشورها آهسته آهسته در حال واکسینه شدن هستند، در ایران کادر درمان و پرستاری چشم‌انداز نزدیکی برای واکسن ندارند، حقوق و دریافتی‌هایشان به‌تعویق افتاده و وعده‌هایی که به‌آنها داده شده چون باد هوا به‌فراموشی سپرده می‌شود» (همدلی ۳۰آذر).

از سوی دیگر تعلل و کارشکنی سردمداران رژیم در وارد کردن واکسن کرونا ادامه دارد. ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی روز یکشنبه در نامه‌یی به وزیر بهداشت نوشت: «ضمن ارج نهادن بر تلاش‌های دانشمندان عزیز کشورمان برای تولید واکسن کرونا، عنصر زمان برای مقابله با این بیماری بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است و با توجه به تولید و شروع استفاده از واکسن در کشورهای مختلف لازم است همه تلاش‌ها بر خرید هرچه سریع‌تر واکسن و شروع واکسیناسیون در یک بازه زمانی مشخص متمرکز شود» (ایرنا ۳۰آذر).

یک روزنامه حکومتی نوشت: تعطیلیهای ناشی از کرونا تا پایان سال۱۴۰۰، بین ۳۲ تا ۴۸میلیارد دلار هزینه خواهد داشت، اما خرید دو دوز از گران‌ترین واکسن موجود، برای تزریق به بیش از ۸۴میلیون نفر حداکثر ۵میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. این بدون در نظر گرفتن هزینه‌های بهداشتی و هزینه‌های روانی است که تأخیر در خرید واکسن ایجاد می‌کند» (دنیای اقتصاد ۳۰آذر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰ آذر۱۳۹۹ (۲۰دسامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8bd3557-da80-41f5-863d-8d7c2cdd8265"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات