728 x 90

۹۰کشته در درگیریهای شدید روز شنبه در یمن

درگیریهای شدید در مارب
درگیریهای شدید در مارب

یمن روز شنبه ۱۶ اسفند صحنه درگیریهای شدید بین دولت قانونی یمن و نیروهای شبه‌نظامی حوثی مورد حمایت رژیم ایران در استان نفت‌خیز مارب بود. منابع نظامی دولت یمن خبر از کشته شدن دست‌کم ۹۰نفر در درگیریهای ۲۴ساعت گذشته دادند.

شایان یادآوری است که شبه‌نظامیان حوثی از ماه گذشته حملات خود را برای تصرف این منطقه راهبردی که از آخرین پایگاههای نیروهای دولتی در شمال یمن به‌شمار می‌رود، آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه و به‌نقل از منابع نظامی در ۲۴ساعت گذشته، ۳۲نفر در میان نیروهای دولتی و قبایل وفادار به دولت در درگیری با حوثی‌ها کشته شدند. شمار تلفات شورشیان حوثی ۵۸تن گزارش‌شده است.

این منابع گفتند، درگیریهای اخیر در شش جبهه آغاز شد. شورشیان حوثی موفق شده‌اند تا جبهه «کساره» در شمال غربی شهر مارب پیشروی کنند.

منابع نظامی دولت یمن پیش از این، روز ۳۰بهمن اعلام کرده بودند که ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی که در یمن با شورشیان حوثی می‌جنگد برای مقابله با پیشروی این گروه، علاوه‌بر اعزام نیروی کمکی به مارب، حملات هوایی خود را نیز تشدید کرده است.

از دست دادن مارب نه تنها ضربه‌ای بزرگ برای دولت یمن خواهد بود، بلکه تهدیدی فاجعه‌بار برای غیرنظامیان ساکن در منطقه به‌شمار می‌رود، از جمله صدها هزار نفری که به اردوگاههای مستقر در بیابانهای اطراف مارب پناه آورده‌اند و در شرایط نامساعدی به سر می‌برند.

بر اساس آمارهای دولت یمن بیش از ۱۴۰ اردوگاه و سکونت‌گاه موقت در این منطقه دایر است و بیش از دو میلیون نفر در این اردوگاهها زندگی می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9f2d1fa-0f14-4a30-9259-c3cdd2951ae0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات