728 x 90

۸۲۰۰نفر آمار تکان‌دهنده قربانیان کرونا در ۲۰۰شهر

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، جمعه اول فروردین ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار تکان دهنده جانباختگان ویروس کرونا در ۲۰۰شهر کشور از ۸۲۰۰تن بیشتر شده است. شمار قربانیان در تهران حداقل ۱۳۰۰نفر، آذربایجان غربی ۳۵۰نفر، کرمانشاه ۲۴۰نفر، خراسان رضوی ۸۰۰نفر، فارس ۲۰۰نفر و در اصفهان ۶۶۰نفر است.

 

انحصار خدمات پزشکی در دست سپاه پاسداران و بیت‌العنکبوت خامنه‌ای و عدم توزیع عادلانه خدمات و خودداری رژیم از ارائه کمک به مردم از صندوقهای حاکمیت آخوندی مانند ستاد اجرای فرمان خمینی، آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفین، بنیاد شهید و... باعث شتاب حیرت‌انگیز شمار قربانیان شده است. در فقدان حداقل کمکهای دولتی، شمار زیادی از مردم به‌ویژه زحمتکشان و اقشار محروم برای تأمین قوت لایموت ناگزیر به رفتن به محلهای کار و محیط‌های آلوده هستند.

 

خامنه‌ای و روحانی که قبل از هر چیز از خیزشهای مردمی وحشت دارند، امروز در پیامهای سال ۱۳۹۹ تلاش کردند ابعاد فاجعه را هر چه محدودتر جلوه دهند. خامنه‌ای که در پیامش سه بار به سردژخیم سلیمانی پرداخت و هلاکت او را اوج حوادث ۱۳۹۸ توصیف کرد، بدون کمترین اشاره‌ای به ابعاد فاجعه کرونا که سراسر کشور را فراگرفته با وقاحت گفت در بیماری اخیر کرونا، فداکاریها به قدری چشمگیر بود که افرادی را که در خارج از این کشور هم هستند به تحسین وادار کرد!

 

روحانی هم که در وقاحت با خامنه‌ای مسابقه گذاشته به این اکتفا کرد که کرونا سلامتی و کسب و کار مردم را در معرض خطر قرار داده است. اما بلافاصله گفت «تخت بیمارستانی ما در طول این ۶سال دو برابر شده است، تجهیزات بیمارستانی ما از هر زمان دیگر شرایط بهتری دارد». این در حالیست که نه تنها بیمارستانها وضعیت وخامت‌بار دارد، بلکه حتی سردخانه‌ها و غسالخانه‌ها و گورستانها نیز ظرفیت پذیرش درگذشتگان را ندارند.

 

این در حالیست که روز گذشته ۵وزیر سابق بهداشت رژیم شامل وزرای دوران موسوی، رفسنجانی، خاتمی و احمدی‌نژاد به همراه ۱۷استاد پزشکی در نامه‌یی خطاب به روحانی نوشتند یک ماه بعد از شیوع کرونا «روند بیماری و تبعات آن هم‌چنان صعودی و رو به افزایش است و در هیچ منطقه‌ای روند کاهنده نداشته است» و «در صورت عدم کنترل بیماری و چاره‌جویی مؤثر، افزایش تلفات و خسارات قطعی است». این نامه نتیجه‌گیری می‌کند «عدم رعایت این توصیه‌ها بازی با جان مردم است. اگر دیر تصمیم گرفته شود، خسارات جبران‌ناپذیری به‌دنبال خواهد داشت و منجر به مرگ تعداد بیشتری از هموطنان خواهد شد». نخستین اسم و امضا در این نامه علیرضا مرندی وزیر سابق بهداشت، رئیس کنونی فرهنگستان علوم پزشکی رژیم و پزشک معالج خامنه‌ای است.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

اول فروردین ۱۳۹۹(۲۰مارس ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83a0bced-7ac5-4527-a9e0-3f455cf5c6bf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات