728 x 90

۸ونیم میلیارد دلار پول بلوکه شده رژیم در کره جنوبی چه سرنوشتی دارد؟

پولهای بلوکه شده رژیم ایران در کره جنوبی
پولهای بلوکه شده رژیم ایران در کره جنوبی

رئیس اتاق بازرگانی رژیم ایران و کره جنوبی روز سه‌شنبه ۶آبان گفته است پول بلوکه شده این رژیم در کره جنوبی «۸ و نیم میلیارد دلار» است و برنامه‌ریزی برای آزادسازی این پول «به نتیجه انتخابات آمریکا بستگی دارد».

حسین تنهایی رئیس اتاق بازرگانی رژیم ایران و کره جنوبی اذعان کرد که مذاکرات بین دو کشور برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده به جایی نرسیده و در حال حاضر پیشنهاد تهاتر از سوی ایران مطرح است.

رئیس اتاق بازرگانی رژیم از تهاتر دارو و غذا به‌عنوان پیشنهاد اولیه ایران نام برده و در مرحله بعد، رژیم ایران پیشنهاد داده که «تهاتر پتروشیمی، لوازم خانگی و خودرو» بین دو کشور صورت گیرد.

وی چندی پیش گفته بود که برخی بانک‌های کره‌ای خواستار «حق‌العمل و اجرت نگهداری پول‌های بلوکه‌شده» هستند.

جزییاتی درباره میزان این حق‌العمل و اجرت و پرداخت شدن یا نشدن آن از سوی رژیم ایران منتشر نشده است.

روزنامه حکومتی جهان صنعت روز ۲۴مهرماه در گزارشی نوشت که به‌خاطر تحریم‌های آمریکا، ۴۰میلیارد دلار از منابع ارزی رژیم ایران در کشورهای دیگر مسدود شده که ۲۰میلیارد دلار آن مربوط به چین است.

در این گزارش آمده است‌، علاوه بر چین، «هند با هفت میلیارد دلار، کره‌جنوبی با شش میلیارد دلار، عراق با دو میلیارد دلار و ژاپن با یک و نیم میلیارد دلار، کشورهای بدهکار به رژیم ایران به حساب می‌آیند».

رژیم ایران پیش از این کره‌جنوبی را تهدید به شکایت کرده بود که این تهدید منجر به احضار سعید بادامچیان شبستری، سفیر رژیم ایران در کره‌جنوبی از سوی مقام‌های این کشور شد.

بر اساس تحریم‌های آمریکا، رژیم ایران تنها می‌تواند از این دارایی‌ها برای واردات کالاهای انسان‌دوستانه مانند مواد غذایی و دارو از کره جنوبی استفاده کند.

پیش از تحریم‌های آمریکا، کره جنوبی سالانه چهار میلیارد دلار صادرات و هشت میلیارد دلار واردات از ایران داشت.

با این حال، واردات کره جنوبی از ایران در نیمه اول سال جاری تنها پنج میلیون دلار بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7dbd8f9-37e1-4097-9000-f145f2eaee97"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات