728 x 90

۴۳سناتور آمریکایی از هر دو حزب خواستار خودداری دولت بایدن از بازگشت به برجام شدند

باب منندز - لیندزی گراهام
باب منندز - لیندزی گراهام

نامه دوحزبی ۴۳سناتور دموکرات و جمهوریخواه به جو بایدن

از ابزارهای دیپلماتیک برای رسیدن به توافقنامه‌ای استفاده کنید که به‌طور هدفمند

فعالیت‌های بی‌ثبات کننده آن را در خاورمیانه و برنامه موشک بالستیک مهار کند

 

دموکراتها و جمهوریخواهان در ممانعت از دسترسی رژیم ایران به سلاح اتمی

و حسابرسی از رفتار نامشروع این رژیم متحد هستند

 

یک گروه دو حزبی ۴۳نفره از سناتورهای آمریکایی به رهبری سناتور باب منندز، دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنا، و سناتور لیندزی گراهام، جمهوریخواه، عضو ارشد کمیته خارجی سنا در نامه‌یی به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نوشتند: «در حالی که ممکن است ما دیدگاههای متفاوتی در مورد برجام سال۲۰۱۵ و رویکرد کلی کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ داشته باشیم، ولی ما باید با این واقعیت روبه‌رو شویم که ایران فعالیت‌های اتمی خود را به شیوه‌ای خطرناک سرعت بخشیده که شامل افزایش فن‌آوری سانتریفوژها و تولید و غنی‌سازی اورانیوم تا سطح ۲۰درصد می‌باشد. رژیم ایران نباید در مورد سیاست آمریکا تردید داشته باشد. دموکرات ها و جمهوریخواهان ممکن است اختلافات تاکتیکی داشته باشند، ولی در ممانعت از دسترسی رژیم ایران به سلاح اتمی و پاسخگویی به طیف گسترده‌یی از رفتار نامشروع این رژیم متحدند».

 

در نامه دو حزبی ۴۳سناتور آمریکا خطاب به بایدن هم‌چنین آمده است: «ما انتظار داریم و قویاً معتقدیم که شما باید باتمام قوا از ابزارهای دیپلماتیک در دستمان و در همآهنگی با متحدانمان در شورای امنیت سازمان ملل و در منطقه، برای رسیدن به توافقنامه‌ای استفاده کنید که اجازه ندهد رژیم ایران هرگز به تسلیحات اتمی دست یابد و هم‌چنین به‌طور هدفمند فعالیت‌های بی‌ثبات کننده آن در سراسر خاورمیانه و برنامه موشک بالستیک آنرا مهار کند».

سناتورها از بایدن خواستار مشورت با متحدان و شرکای امنیتی در مسیر رو به پیش برای پاسخگویی به نگرانیهای امنیتی فراتر از برنامه اتمی رژیم ایران شدند. آنها هم‌چنین خواستار اولویت دادن به حقوق‌بشر و آزادی شهروندان آمریکایی شدند که به شکل ناعادلانه‌ای در ایران زندانی هستند.

 

شماری از سناتورهایی که به سناتور منندز و سناتور گراهام در امضای نامه پیوستند عبارتند ازٰ:

سناتور بن کاردین (D-Md.)، سناتور جیم ریش (R-Idaho)، سناتور کریس کونز (D-Del.)، سناتور سوزان کالینز، سناتور تام تیلیس، سناتور جان بووزمن (R-Ark.)، سناتور جکی روزن (D-Nev.)، سناتور ریچارد بلومنتال (D-Conn.)، سناتور باب کیسی (D-Penn.)، سناتور جان کورنین، سناتور مارشا بلکبرن (R-Tenn.)، سناتور جان کندی (R-La)، سناتور تاد یانگ (R-Ind.)، و سناتور جان تون (RS. D.)،

(سایت کمیته روابط خارجی سنا: ۵فروردین۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d71f2c8-0bda-48a9-92e1-0251943aef49"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات