728 x 90

۴۰درصد از دامداران اصفهان ورشکسته و از کار دست کشیدند

دامداران اصفهان
دامداران اصفهان

به گزارش دریافتی از اصفهان به تاریخ ۲۶مرداد، در سال۱۴۰۰ تاکنون ۴۰درصد از دامداران اصفهانی بر اثر عدم حمایت دولت از صنعت دامداری، گرانی نهاده‌ها و بی‌آبی و خشک‌سالی دست از کار کشیده و یا ورشکست شده‌اند.

یک دامدار سنتی که ۴۰سال در کار دامپروری در اصفهان بوده روز سه‌شنبه ۲۶مرداد در این رابطه گفت:

«من از زمانی که یاد دارم پدرم دامدار بود، حدود ۳۰ تا ۴۰سال پدرم دامدار بوده و با او کار کرده‌ام اما باید متأسفانه بگویم که تا نابودی کامل صنعت دامپروری فاصله‌یی دیگه نیست. چون به‌قول معروف دخل و خرج نمیخونه چون نسبت به خرید آذوقه دیگه صرفه اقتصادی نداشت. تاکنون ۴۰درصد از دامداران اصفهانی دست از کار کشیدند و من هم یکی از آنها هستم. در هیچ زمینه‌ای مدیریت وجود ندارد. دولت هم دلال شده میبینه با وارد کردن به‌عنوان مثال گوشت برایش سودآوری بهتری داره».

وی با اشاره به خشک‌سالی و بی‌آبی در استان اصفهان می‌گوید: «دامداری به آب و کشاورزی بستگی داره

این منطقه هم دچار خشک‌سالی شده. همین‌طور خشک‌سالی پیش بره همین تعداد هم مجبور به فروش کامل دام‌هایشان می‌شوند چون دیگر مرتعی برای چرای دام نیست».

وی هم‌چنین گفت: «کسانی که الآن می‌بینیم مشغول به دامداری‌اند یک جورایی دلبستگی دارند به دامداری و یا به اجبار دامدار می‌بیند که اگر این کار رو رها کند، هیچ کاری نمی‌تواند انجام بدهد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31347e3d-a29e-4be4-91c3-20caf238666a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات